Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

halvbra

Av annica johansson - 31 juli 2011 19:31

Ja spårningen med Kelly gick halvbra idag. Som det brukar när det inte går nå bra försöker man finna orsaken till det hel och jag har tre möjliga orsaker =)


1. Jack hennes ständiga följeslagare var ej med. När vi kom hem viste hon inte hur fort hon skulle komma fram till honom.


2. Det var fruktansvärt varmt, där ute i skogen.


3. En bit in efter spåret, hade, vad jag tror, en grävling bökat omkring i mossan. Såg ut som kelly började spåra efter det istället på flera ställen.


Kelly visade väldigt lite intresse redan vid olyksplatsen, därefter var det ett evigt snurrande hit och dit, inge fokus alls. Jag ledde upp henne vid två tillfällen upp på spåret igen. När vi kom till stället jag hade bloduppehåll snurrade hon något varv, sedan drog hon upp nosen och tog tydligen luftspår på klöven som var ca 25 meter därifrån. Hon visade inte mycket intresse för klöven heller, hon som annars brukar slita å dra för kung och fosterland för att få den i sina ägor.


Ja nått stämde inte idag helt enkelt, kanske en kombination av mina 3 teorier...

Vi får göra fler försök å vänja av henne med att Jack alltid ska va med, dax för damen att bli vuxen och lita på sig själv kanske.


Kan meddela att jag hade en sur Jack när jag kom hem, inte var han glad över att matte hade lämnat han ensam medans vi for till skogs. Han är ju lika skogstroll som mig han =)


Jack fick dock en cykeltur med Niklas medans vi var borta så han var trött och slut han oxå :)


 
 
Maria

Maria

31 juli 2011 19:45

...ibland är de på spårhumör, ibland inte...men visst är det kul?

http://mariacreadiem.blogspot.com

annica johansson

31 juli 2011 20:31

Ja det är väl så :) Jo det är jättekul :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards