Alla inlägg under november 2012

Av annica johansson - 20 november 2012 13:39

Ja detta inlägg är tragisgt.....


Lägger även in en varning för bilderna på slutet av inlägget, gillar man inte se döda djur så ska man inte kolla...


I början av oktober eller närmare den 8-9 var jag med på årets älgjakt.



En av hundförarna sprang på en älgtjur som gått ner sig i en bäck och oturligt nog så på helt fel ställe, ett djupt och dyigt område....


    

Jag å min jaktkopis var dit och tittade på den och det var med sorg i hjärtat när man insåg vilken plågsam död den gått till mötes :(


Vi räknade ut att den hade varit död i minst 2 veckor. Vad hade hänt den??? en tillsynes ung och fin tjur. Tänk vad den stackarn har fått kämpat och kämpat för att tagit sig upp och till slut gett upp och bara invänta döden. Naturen är hård men detta tyckte jag var så grymt mot detta djur :(


 

Efter älgjakten var några ur laget dit och drog upp den ur hålet och frågorna bara växer angående tjurens öde...


 

Man kan tydligt se att ena bakbenet är helt av, inga andra synliga skador :( 

Tänk er den smärtan att med detta ben försöka ta sig upp i ett dyhål som bara viker sig under en :((((


Har den fått benet avsparkat under brunsten??? kan det verkligen bli sån skada av en spark från en rival???


Trafikolycka??? Har personen anmält en påkörning? för inte kan man missa det??? Ett eftersök borde ju funka, måste ha varit mycket blod???


Hur som så känner jag så för denna tjur mår nästan illa av att tänka på dess lidande den utstått....
























Av annica johansson - 10 november 2012 08:36

I går fredag var det planeringsdag på jobbet och det är ju alltid trevligt och givande :)


Under dagen när vi satt där och jobbade så kommer en ko med två kalvar kutandes över gården, så häftigt! Försökte fota men hade ju naturligtvis fel inställningar på kameran :( men har ju bilden av de vackra djuren kvar i huvudet :) 


När planeringsdagen var över så for vi till Högbo för att gå på spa after work. Vilket var helt underbart...


Vi fick sitta tillsammans i ett rum i fotbad och vi fick ansiktsrengöring, med massage, fot och vadmassage ( vilket jag avstod ifrån) sen fick vi nack och huvudmassage. Efter denna ritual fick vi göra egen spabehandling med hårinpackning, ansiktsmask, kroppsskrupp, bad (vilket vi hoppade över) och bastu. Ljuvligt skönt...


Sen gick vi upp till restaurangen och där möttes vi av underbar personal, super trevliga och duktiga. Vår meny var:


Toast skagen ( nog den godaste jag ätit)

Oxfile med ptatisgratäng, pepparsås, baconlindade ärtor och äppelmos


Efterrätten på det stället.. jag säger bara woow... 

Ett desärostbord fanns, jag testade men "ryser" inget för mig...

Men efterättsbordet det gick inte av för hackor, stort som ett julbord med diverse efterrätter, praliner och choklad i långa banor :p 


Mätta och nöjda åkte vi hemmåt och kan säga att man somnade gott efter denna underbara dag...


Kan varmt rekomendera http://www.hogbobrukshotell.se/


 



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards