Alla inlägg under augusti 2011

Av annica johansson - 26 augusti 2011 19:09

Att strosa i skogen, en hel vecka har jag vart ifrån skogen och konstaterade i dag att jag nog inte skulle överleva utan den =)

   Minns även  när jag var liten då jag spenderade mycket av min lektid i skogen.  Har ju alltid hävt att jag var en bortbyting och undrar nog om inte mor hittade mig i skogen och att jag egentligen tillhör trollen =)


   Sådan matte sådan hund heter det ju. Här är det ju Kelly med sin skogsglada min :)


   Jack ruskar på sig så öronen lägger sig, så söt  


   Här tror Kelly att hon inte syns   hon smyger på Jack som lungt traskar förbi....    Liten vila måste tas efter allt race i skogen...


       Blir lite sugen på lingonsylt när jag ser dessa :P


       Ser ni den lilla solen bland barren?


   Att svalka sig i sanden är heller inte så tokigt. Kelly däremot har hittat nått. Jag tänker en tygtrasa här i skogen? för hon tar upp och ruskar den.....


Efter några rusk å jag kommer närmare möts jag av en stank utan dess like....

   Det är en inälvsbit från något djur som legat å gonat till sig i värmen. Jack ser ju ut å ha storknat av, av lukten :)))



   När jag kommer hem å kör upp på gården står gubben där så lägligt, var bara å parkera vid tvätomaten :)


Fler bilder finns på:

http://annica882.jalbum.net/Hundpromenader/#

förvånansvärt så blev det inte lika mycket fotande som det brukar, men känns skönt det å :)

*****************************************

När bilen hade blivit tvättad åkte jag till ICA för att hämta hem parfymen jag beställt :)

Den luktar så juvligt :))


Mindre kul var bilfärden ner till ica :/ I en kurva möter jag en backande bil!!!! Hur i  hela friden tänker man när man backar på vägen i en skarp kurva, tur jag var med, men det var inte mycket som skiljde oss åt, grrrrrr

Hoppas denna lärde sig nått av det hela..... 


Näe dax å försöka få någon ordning på mig och huset, kanske...

I morgon blir det till att leka pang pang i vilda wästern.....

Av annica johansson - 20 augusti 2011 08:44









I dag startar folracefestivalen här i byn. Gubben är med å är funktionär och Niklas följer med denna gång, brukar ju vara Alex som vill vara med. Ha tyckte dock inte det var lika roligt när inte Janne kör, så han är hemma å skrotar med mig i dag :) Undrar vad jag ska sätta honom i för jobb då =)



Själv var det år å dar sedan jag var på folkrace. Tror inte jagvart på den bana sen jag aggerade flaggvakt på krosstävlingar för x antal år sedan.


I dag har jag en dag då jag inget har inplanerat. Blandade kännslor för det. Skönt att kunna göra som man vill, klart man har dom eviga måsten då men jag kan ju välja när jag ska göra dom och om jag inte får lust att göra dom så finns dom ju kvar  


Huset har ju ett stort behov av städning så ska dock börja med det, men innan jag startar det projektet ska jag nog ut å stryka lite färg på de sista möblerna. För om behov av mer färg behövs så hinner jag ju måla en gång till i dag :) Skulle va skönt att få det klart.


Jag får skynda långsamt för tröttheten jag lidit av i veckan verkar sitta kvar. Jobbigt när kroppen säger ifrån men viljan den vill allt =)



Av annica johansson - 17 augusti 2011 20:01

Några har eftersökt bilder på mina målarprojekt så här kommer dom :)

 

   Så blev tv-bänken



   Vitrinskåpet :) blev ju till och med snyggare ståendes än liggandes =))


     Stolarna, ja 6st var dom å jag har målat varje pinne på dom :/ usch inge roligt, drömde ju om pinnar ett tag där =)


Sedan har ju köksbordet oxå börjat fått färg. Dock minst en omgång till på det.

   Sedan hittade jag ju detta lilla bord i mitt kök oxå, hade nog förträngt den för börjar allvarligt tröttna på att måla nu. Den har jag bara hunnit målat en gång.    Slutresultatet av detta få bli när tant har tapetserat och fått in möblerna igen...

Av annica johansson - 16 augusti 2011 06:26

...Har det vänt nu...

Jag har klagat de två sista veckorna på att det är så jobbigt att kliva upp på morgona. Jag har svurit när klockan ringt och tagit evigheter för mig att vakna. Nästan så jag började funder om jag inte måste kliva upp ännu tidigare än vad jag gör, går ju upp 2 timmar innan jag ska iväg =) Som det har vart dessa två veckor har jag ju iaf fått stressa till jobbet på slutet :/  

Normalfall så är jag ju morgonpigg av mig och älskar att kliva upp med tuppen.


Har funderat om det beror på att åldern bara stiger, närmar mig 42 nu eller om semesterlatheten som sitter kvar i mig?


Har gått in på tredje jobbarveckan nu och i dah vaknade jag 5 minuter före klockan :) så skönt att få göra det å slippa ryckas upp av ett alarm.

Det blir så mycket enklare att vakna, ja vakna å vakna måste ju bälga ett par koppar kaffe först då, men i dag har jag ju till och med stoppat in tvätt i tumlaren innan första koppen var urdrucken. Det är ett bra tecken på att jag börjar återgå till det normala :) och det tackar jag för :)


Blir ju jobbigt att bli både morgontrött och kvälstrött...




Ha en underbar dag alla läsare :)   



Av annica johansson - 8 augusti 2011 05:54

Helgen spenderade i Holmsveden.


Hade underbart väder, kom lite regn på fredagskvällen men förövrigt sol och varmt :)


Bilder från helgen kan ni se vi mitt jAlbum


http://annica882.jalbum.net/


Av annica johansson - 6 augusti 2011 08:23

Ja då är vi i Holmsveden igen då för den årliga kräftfiske.




Trodde vi ja.....


I torsdags hade fiskegubben kommit och berättat att de flyttat på kräftpremiären till nästa helg   snabbt medelat....


Nu var vi ju inställda på att åka upp så vi ändrade inga planer.

Å ska sanningen fram så kvittar det.


Några kräftor brukar det aldrig bli att tala om, mellan 2-5 är väl vad de brukar få upp, så dom får ju simma tebax i Härnebosjön dom :)


Jag å gubben var å fångade lagliga kräftor igår vi, 3 kg fick vi tag på :)

Ja på Konsum i Kilafors där hade dom.


Såg lite mörkt ut när vi kom upp, hade under färden fått samtal från Sonja och hon var i Ockelbo för att köpa kräftor, mentotalt slut där. De sa att det varbrist på kräftor i år och att de tidigast skulle få hem under nästa vecka.


Så när vi for iväg, hade jag en syn att vi skulle komma fram till en tom frysdisk, men inte då de hade mycket kräftor kvar där :) Både jumbo och superjumbo, ska bli spännande å se vad de smakar då.


   

   så en liten kräftfest blir det ändå :))


Regnar gör det doch här, började redan igår.

Jag får väl ut å dansa  dansen så vi kan avnjuta dessa delikatesser ute :)


Ha det bra alla mina underbara läsare :)

Av annica johansson - 3 augusti 2011 07:07

Jag upptäckte att mit liv i en hast blivit inrutat minst 5 veckor framöver...


Undrar hur det kom sig =) Fick ju lite problem när jag skulle planera in en middag med syrran och hennes familj. Jag då som inte har någon koll på livet, sa ju åt dom att välj en helg som passar er så tar vi det då.


Min hjärna började jobba, ja hör å häpna! och dom där poletterna började fara omkring, snurrit blev det, så jag plockade fram almenackan för att få dom att trilla på plats.


I helgen drar vi till stugan för att fiska 

Eller om sanningen ska fram, lufta de 2-5 som lyckas komma ivägen ;)

Trevligt kommer det ju att bli iaf och det finns ju att köpa i affären :)

Så mumsigt att sitta å slaska i sig kräftor ju :)


En ändring måste in, blev lite felinformerad, men nu har det rättat till sig.

Folkrace och 80 års kalaset ska byta plats med varandra :)


Helgen efter det så är det folracefestivalen här i byn

Förr om åren har jag stått för djurvakt och matlagning dessa dagar, tror inte det vart så förra året. Ska ta reda på om det är nödvändigt i år då :)


Samma helg när det Årsundadagarna och då vet jag icke i dagsläget om jag ska vara med, det får framtiden utvisa. Dumt å planera in annat utifall...


Helgen efter det är det dags för 80 års kalas

Söndagen är det dags för Kelly och mig att vara på viltspårsläger hela dagen :)

    

Helgen efter detta är det personalträff hoss mig, jag ska bjuda mina underbara kollegor på mat :)



Å helgen efter det då har vi på jobbet kick of :)))


Så inte förrän v 36 ser det tomt ut i almenackan....

Fast känner jag mitt liv så är det nog fullt ett par helger till framöver :)


Dax å sätta fart på denna dagen, full huggning på denna veckan oxå ska både hit och dit efter jobbet de två dagarna som är kvar innan stugan kallar :)


Men det är ju bara roliga saker jag har framför mig och det är ju kul att ha att se fram emot :)))



Tack å hej :)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards