Alla inlägg under september 2010

Av annica johansson - 30 september 2010 13:16

Ja då var denna dag till ända om man ser på jobbfronten. Det bar in till Gävle och en föreläsning om barn och naturvetenskap.


Genom att jag läst på förskollärarlinjen med bla. inriktning natur så var det inte mycket nytt jag fick höra, mer en repetion. Dock var föreläsningen inspirerande :)


När jag for in i morse tog jag det extra lungt över skogen, för det kryllade av rådjur. När jag for hem hade jag väl inga större funderingar på djur bara medveten om att de finns där. Strax före Bovik klampar det upp två älgar!!! Ja å inte fanns kameran med heller *suck* Älgar mitt på ljusa dan!! måste bero på att jägarna börjat röra om i skogen, så det gäller att ha ögonen med sig, vill ju inte ha en sån i bilen, jag skulle gärna vilja gosa med en, men inte på det viset =)

 Var nog en liten tur morgon, för jag missade poliskontrollen de hade i Gävle oxå, de höll på ställa i ordnig sina prylar när jag for förbi :)))

Just nu är Marre och Lestat här å leker med mina odågor =) Fast för tillfället har de hittat KAlle under kökssoffan (katten) så nu är de samlade där =) Både Marre och Lestat har fått nosat igenom honom, men blidde nog lite för mycket så tog tillflykt under soffan.


Ja nu blir det bara till å softa tills jag får främande och då blir det lite fotojobb :)

Jag har även anmält mig till en fotokurs som kommer att vara här i Årsunda :) Kursen får jag som födelsedags present av gubben, snällt va....får jag ha mina pengar kvar till ullared, dit far vi på söndag natt och är åter hemma på måndag kväll

Av annica johansson - 30 september 2010 05:50

Ja det är med blandade känslor jag ska ta mig in till Högskolan i Gävle idag för en föreläsning om barn och natur.


Om jag räknat rätt så var det ca nio månader sedan jag var där och slet hjärnan ur led   och fick pippi på hjärnan....

Då jag skrev en C- uppsats om Hur kan man arbeta med ekologiska frågor i fsk och utarbetade ett arbetsmaterial om fåglarnas ekologi :)

För er som är intreserade så finns uppsatsen om ni följer länken nedan...


http://hig.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:282086


Det var självklart att jag ville gå på denna föreläsning som är idag och handlar om barn och natur. Natur och barn är just de två saker som står mig varmast om hjärtat. Jag hoppas innerligt att det blir en bra å givande föreläsning....


Av annica johansson - 27 september 2010 09:10

Inte varje dag man står och rensar kantareller en måndags morgon....

I går när jag å Micke var ute å spårade med hundarna så spårade Micke upp detta guld    Jag hittar sällan dessa gulingar, fast jag är mycket ute i skogen... Har ju hört hur Micke hittar dessa titt som tätt, liksom denna gång.


Undrar om det går att anlägga spårprov för människor????


På ca 7 skogspromenader har jag fått ihop en halv bajspåse gulingar och i går fick jag en hel påse, säger ganska mycket att jag defenitivt inte ska göra spårprov  


Tar kelly och Micke med ut i skogen, kelly spårar upp et rådjur och micke svampen så får jag en god rådjursstek med kantarellsås   


Ha en underbar dag.....

Av annica johansson - 26 september 2010 18:48

Ja idag blidde det av att testa viltspå på Kelly och hennes bror Lestat. Bå två lyckades galant med att genomföra sitt första spår. Det var super kul :))

 

Här är det Lestat som spårat upp sin klöv :)))

Bilder på Kelly kommer sen...här är kellys bilder...

        


Efter spårandet fick de leka fritt, men de två godingarna gick tillbaka å spårade om :)


Hundarna var ganska trötta så det blidde inte så mycket lek som jag å Micke hade tängt oss. De hittade dock en liten pinne som de ville ha båda två...


Kan ju meddela at Kelly sover gott efter denna dag, först ut i skogen och busa med Hobbe,  Walle och Jack och som avslutning viltspå med brodern :)))

        

Av annica johansson - 26 september 2010 18:39

I dag kom syrran och Fia med Hobbe och Walle. Vi packade in hundarna i bilarna och for till skogs, så de fic springa av sig och de hadesuper kul  


  Här var det nära att hela högen  in i trädet, jag blundade å knäppte   ...         


Hittade lite trattisar gjorde vi oxå...

 


Leken fortsatte när vi kom hem...    

        

Av annica johansson - 25 september 2010 19:09

Ja vi hr ju en tid kollat efter en ny bil genom att den gamla forden bara blir sämmre och sämmre. I dag hittade husse en anons i AB och vi for iväg till skutskär för å kolla på den. Den var riktigt fin och välvårdad. Efter prutning var det bara å betala och skriva papper å bege sig hemmåt...


En Mitsubitshi galant exelant -01


       


   

Superskön bill att köra.....

Efter bilköpet verkade det som allt börjat fungera.


 Satte mig åter vid datorn för att bråka med det nyinköpta modemet för tusende gången. Fick igång det :)))

 så nu kan jag göra sånt jag vill, har ju annars bara en minidator med mobilt bredband. Duker att kolla FB med men inte mycket mer...


Blir att arbeta lite med foton nu och sen blir det söffan för resten av kvällen och säkert en tidig kväller. Känner mig tröt redan, borde ju va pigg nu när jag ick sovmorgon till halv nio. Kan ju bero på vädret oxå....

    

Av annica johansson - 25 september 2010 18:55

Både torsdag och fredag hade vi ringträning. På fredagen var det Jag och Malin med Kelly och Udo som tränade, Jack fick oxå vara med. Jack fick rycka in som reserv när Kelly inte orkade mer. Hör och häpna min annars så bångstyriga Jack var riktigt duktig i ringen,

fick till och med ställa upp honom   Synd bara att alaskan husky inte går som renrasig än, annars kunde detta vara nått för honom... Mycke bus och lek blidde det oxå :))


       


    

Udo har ju blivits ssååå duktig att Malin kunde gå med honom okopplad :))


   


På fredagens träning fick vi sällskap av jämten Norre...

   


Hundarna har haft två underbara dagar och lika trött var dom efter båda dagarna...


                  

Av annica johansson - 24 september 2010 06:04




Är för ovanlighetens skull väldans trött.....

  


Hoppas att tanken på att det är fredag kan få mig att piggna till....


Slutar tidigt idag :) Har dock en fullplanerad dag.

Först till affan å inhandla för tacoskväll med grannarna :) mumms...

Sen ska jag bråka med mitt modem som inte vill fungera   ...

Hoppas sedan att vädergudarna är på bra humör, för har bokat in ringtränig med Malin och hennes Udo, vi tränade igår oxå, bilder på hundarna kommer en annan dag. Avslutar kvällen med mat och sen direkt i säng utan att pasera gå :)


Ha en bra dag alla ni där ute...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards