Alla inlägg under januari 2011

Av annica johansson - 29 januari 2011 08:07

I går när jag var på jobbet, var vi ute på gården med barnen.

Jag såg en brandbil åka upp mot oss och blev lite fundersam, han inte riktigt med att se vart den tog vägen i korsningen.


Jag gick iväg på gården för att ev se om det rykte någonstans, men såg inget. Försökte då ringa till Monica, svägerskan som bor granne. Inget svar varken hemma eller på mobilen. Ringde då till svärfar som bor på samma tomt men inget svar där heller :/


Medans jag höll på att ringa kommer ytterligare en brandbil och nu ser jag att den svänger åt vårt håll. Nu börjar jag bli nervös, så jag ringer ut en till fröken så jag kan åka hem och kolla vad som händer.

  


Nervös och orolig är jag, har varit med om detta förut, men då var det lite värre. Det var när jag bodde i Jäderfors och kommer hem och ser en massa brandbilar hos dåvarande svärfar. Det huset brann ner till grunden :(


Nu hade det blivit soteld i svärfars skorsten och det visade sig med tiden att det var en ganska allvarlig sådan. Brandkåren var där från ca 10.40-19.00


Nu får vi hålla tummarna att inte skorstenen tagit skada, mycket jobb att repparera en sådan.....


Tess 3år var för go hon, hon kommer och säger att det var många brandvanare hos farfar ;) då hon menar brandmännen :)


Mycket trevliga "brandvanare" var det, så ett stort TACK till dom :)

Dom förklarde så snällt när nyfikna jag kom med en massa frågor och så fick jag å Tess kolla värmekameran :)


När vi är ett gäng i pannrumet tyckte en av dom att det var ju ett mysigt fredagsnöje, fredagsmys i pannrumet med brasa å allt =) Fast jag tyckte ju lite synd om den stackarn som satt alldeles själv uppe på taket och höll koll på skorsstenen =) Han fick dock koma ner så småningen om :)


Jag avbröt fredagsmyset i pannrummet och gick hem till Monica och käkade grillat med alla barnen. Gubbarna kom in och åt senare när faran var över.


Blidde kortspel då som vanligt, roligt har vi. Kan ni tänka er 5 trötta personer som inte har hjärncellerna på rätt plats, förutom Monica och ok bitvis jag då =)

Försöka få ordning på stegar, trissar, femtal mm

Ja ja huvudsaken man har kul......


Somnade gott efter denna dag

Av annica johansson - 29 januari 2011 07:49

I dag är det 1 är sedan denna söta tös kom till världen 


       

Ett stort grattis till Kelly!



Skickar massor av grattisgos till Kellys syskon oxå :)

Av annica johansson - 28 januari 2011 05:24

Ja då var det fredag i gen då...


Efter arbetet ska jag in till viken och välja ut vilka ögon jag ska ha =)

Måste det finnas så mycke att välja mellan? Fick ju ta med mig tre par hem å testa, men just nu känns ingen av dom rätt :/ får väl börja om med letandet när jag kommer dit.


Ev får jag en unge med mig hem från viken i dag. I Kväll ska det grillas med grannarna. Nu i ottan ska jag ställa mig å karva i fläskytterfileerna och lägga dom i marinad så de får mimsa till sig :)

  


Ska även hämta upp de fina hjärtanen jag beställt :)

  


Önskar alla en trevlig fredag!!!!

Av annica johansson - 27 januari 2011 17:10

Ja då är torsdagen till ända och imorgon är det redan fredag! :) Huva vad det går fort fram....

Ja som ni vet så älskar jag mitt jobb, så det tänker jag inte tjata om nu. En annan sak som står mig varmt om hjärtat är ju alla dessa fantastiska djur :)


Ni som följer mig på FB har väl inte undgått att vi har älgar utanför vårt jobb :) Det är så häftigt och underbart att kunna gå ut och bara stå och titta på dessa vackra varelser.....

        Detta sista kort har jag tagit mig ut på åkern för att knäppa och tydligen var det inte populärt, älgarna upptäckte mig och drog sig tillbaka :(

Jag blev ju lite orolig att jag skrämt iväg dem för gott. Men i dag så var dom på plats igen :) jipppiii....


Han som äger byggnaden jag jobbar i berättade för mig i dag att han skulle fixa ut hö åt dom :)))))


Har ju även rådjur går på samma ställe :)

   Så vackra ;)


Ett rikt fågelliv har vi oxå runt gården, nån som jag oxå ska försöka knäppa kort på är hackspetten som hackar troget i ett träd utanför :)


När jag kom hem från jobbet så vart det att busa med hundarna en sväng. Sedan gick jag ut till Tigger, hade ju en liten present med hem från jobbet åt han i dag :)


     Spännande!!!!! =)


Roligt med papper, kan man busa med och bygga ett skönt bo av :)


Efter ddetta var det ju dax för katterna och få sitt dagliga godis :)


Önskar alla en trevlig torsdagskväll :)

Av annica johansson - 25 januari 2011 07:52


Ja i går tog jag ju med kameran till jobbet för att försöka fota älgarna vi hade på besök utanför. Hade ju oturen att de hade gått längre in i dungen, så inte blidde det så bra kort som jag hade tänkt :/


Det är ju bara å konstatera att man ska släpa kameran hela tiden. Hade jag haft den under dagen hade jag fått kanonbilder på dessa två älgar....

   JA med lite fantasi kan man ju ana att det ligger en älg där =)


Fick dock ett bättre kort på den underbara himmelen vi hade i går em.


  

Önskar alla en trevlig tisdag :)


Apropå tisdag! Det är ju denna dag som försvinner i från mig, så idag ska jag slipa härncellerna och försöka hinna med å se vad som händer =)

Fast...kanske är svårt att hänga med å ta reda på vad det är som gör att denna dag försvinner. Om den försvinner som jag tror, kan ju inte hjärnan vara påkopplad, hade den vart påkopplad hela tiden hade ju inte dagen försvunnit??!!??


  




Av annica johansson - 24 januari 2011 14:09

Avslutat en underbar dag på jobbet :) 

Fick bonus på jobbet i dag, vi hade sällskap av två älgar som slagit sig ner i en dunge alldeles brevid dagiset :)


När vi var på gården och lekte kunde vi se dem. När jag sövde barnen stod jag och beundrade dessa varelser, så majestätiska. De mimsade lite och sen la de sig för att vila :) Även fyra rådjur kom traskandes förbi.....


Kan det bli bättre för min del? barn och djur på samma plats :)))


Hoppas dom är kvar senare, ska upp på möte och tänker då åka lite tidigare å ta med kameran :)

********************************


Har vart på en promenad med hundarna. Nu är planen att jag bara ska ta det lungt innan det är dax att åka tebax till jobbet. Först ska jag ha möte med chefen ;) sen ska hela ligan ha möte tillsammans.


Jag är trötter nu vad ska jag då va när jag kommer hem efter  sju i kväll?


Ha det gott....

Av annica johansson - 23 januari 2011 18:37

Ja då har denna helg snart passerat då.


En helg då jag inte haft nått inplanerat, både skönt och inte, har väl legat lite på latsidan och inte fått så mycket gjort som jag troligtvis hade fått om dagarna vart mer strukturerad. 


En trött fredag blidde det, jobbade till 17.30 Var totalt slut som människa när jag kom hem, hade dock varit väldigt pigg hela dagen och em. När jag parkerade bilen i garaget/ladan var det som om någon kom å slog mig i huvudet. Funderade i några millisekunder hur fan stänger jag av bilen   Kan lova er att efter dom sekunderna kände jag mig som en äkta blondin som har lite otur när hon tänker  


Kunde bara dra en slutsats av den händelsen. Soffan resten av kvällen!!!


Sen kom ju den jobbiga lördagen när knasklockan i mig tyckte att jag hade sovit klart när hon endast var 03.30

Gjorde ett tappert försök att somna om, men icke sa Nicke. Inte kunde jag skylla på hundarna heller. Jack brukar ha en ful ovana att väcka mig på natten för att antingen titta på div djur eller så är han rent av nödig.

Jag har inga som helst problem med att somna om vid dessa tillfällen.


Var bara till å acceptera läget å kliva upp. Vad gör man då den tiden på dygnet, pigg var jag ju, men att börja städa eller annat väsen hade nog inte blivit så populärt av de som sov. 


Tog då fram gameldatorn som jag länge å väl tänkt gjort någonting åt. Insåg att det var ett ypperligt tillfälle att plocka fram den och göra en systemåterställning. Lagom lugn aktivitet kl fyra en lördagsmorgon....


Nu är ju inte jag världens tekniska människa på denna jord, men jag gör som prylarna säger, ibland förstår jag å ibland inte. Trycker lite här och där så brukar det bli bra sen....

Jag började med en PC återställning av de skivor jag skapade en gång när datorn köptes. Efter lite djävelskap fick jag i gång denna process. Allt flöt på tills datorn ville ha skiva nr 5. jag stoppade i den, datorn sa att det var fel skiva och han ville ha nr 5. Jag provade alla skivor jag hade och ingen var han nöjd med    nu börjar jag bli smått irriterad på den. Arg som jag är stoppar jag i skiva nr 5 ett antal gånger, till sist van jag och min envishet över datorn, han tog emot den   


Fösökte samtidig under denna process att förstå mig på min nya mobil

HTC Desire HD


Inte helt enkelt kan jag lova. Med mitt lilla tålamod kanske det inte blir så enkelt heller. Inte kunde min envishet hjälpa mig heller. Satt ju samtidgt med min lilla ordinarie dator som segade som snigelslem

Tanken var att jag skulle hitta lite hjälp på den angående min mobil, men si det hade jag inte tålamod att göra när det segade som det gjorde..


I detta läge ska jag nog inte tala öppet om vad jag kände och tyckte om tekniska prylar   


Gameldatorn hade fixat sin återställning och jag for in till willys och handlade. Var bara jag och två till där, då var kl 8.30 så skönt att handla i lugn och ro :)


Väl hemma fick gubben packa upp matkassarna med lite hjälp av mig. Jag var mest intreserad av att få min semelfrukost, fick ju äntligen Mattes semlor, världens godaste semlor :))


Förberede sedan maten som skulle avnjutas med grannarna, hackade grönsaker och stekte köttfärs...


Sen blidde det en siest, med förhoppningen att få somna av nån timme. Blidde inget sova men dock en timmes vila :/ hade ju velat sov, men ibland får man vara glad över det lilla.


Avslutade kvällen med tacos och kortspel :))))


Söndagen kom och fick ju faktiskt sova till 05.30, kändes ju som bonus jämte lördagen. Var ju lika korkad nu och trodde jag skulle somna om   så rolig jag kan va.....


Fortsatte med gameldatorn, fixa med program och andra inställningar. Fick den klar till slut men att det ska ta sån tid att ändra och fixa och alla dessa uppdateringar som kräver omstart..bläää...men nu funkar den ju :)


Fick ju även fart på den gamla skrivaren, känner mig lite stolt över att jag fixat detta :))))


Värre var/är det med mobilen. Kan lungt påstå att jag var beredd att göra abborsyra av den i dag.  Ett exempel: försökte lägga in i kalendern, men icke den ville inte och felmeddelande bara kom!!! ja ja jag ger upp....

Har även försökt att hitta spel till den, letat både här och där och tryckt överallt....men inget spel har jag lyckats fått in ...grrr....


Tar med telefon över till Monica, hon brukar ha tålamod för sånt hon.

Ja vad händer då hon skriver i kalendern och trycker ok, å vips så finns det i telefon   


Ber sonen i huset att fixa spel åt mig. Åså kommer han bara å säger

-Gå bar in här å så väljer du spelen i den här menyn..


JAAAA det kan väl jag ocå se och har även vart in på den ikonen men int f*n har den visat upp detta heller..grrrrr


Har dragit slutsatsen att det inte är mig det är fel på   det är telefon som har nått emot mig   


Jag kan dock se att telefonen håller på att ändra uppfatning om sin nya ägare. Jag har fått in några spel :)))


Har även hämtat hem ett

kan jag använda när jag ska på ishockey på lördag :))))


hej å tack för att du orkade med svamlet om min teknikhelg :)))


ha en skön söndagskväll....



Av annica johansson - 22 januari 2011 05:12

...... När man har en inneboende knasklocka i sig??


I går när jag kom hem från arbetet blev jag som deckad av trötthet. Höll mig vaken till Lets dance, men insåg efter ca 3 danser att detta pallar jag inte, så jag gav upp och kröp ner i den underbara sängen. Tog inte lång tid innan klockan slog på sovarknappen.


Vaknade i dag 03.30, var ut med hundarna Kände genast att klockan hade slagit vakna! Gjorde dock ett försök med att somna om, men si det gick inte, var bara till att kliva upp....


Vad gör man då när man kliver upp 04 en lördag?


Det första man gör är ju att koka kaffe inget går upp mot en kopp eller sju ;)

Letade sedan på gameldatorn. Gör nu en total återställning på den i hopp om att den ska fungera bättre efter det :)

Ja optemist som jag är så tror jag ju på det =)


Kanske bara bra att jag startade detta, har nu hållt på ca 1 timme och bara 14% klart :/


Sitter även och kollar på nätet om min htc. Också en förhoppning om att bli klokare på den telefonen =)

Lär ju få säga att batteriet är då under all kritik på denna telefon :(


Sitter även och datar på min lilla dator, samtidigt som jag planerar kvällens mat som ska bli tacos med grannarna :)))


Mycke teknik blidde det nu på morgonen. Skulle nästan kunna tro jag var tekniknörd. 

Lugn....jag kan intyga om att dessa aktiviteter håller på att förstöra min dag just i detta ögonblick.


För PC- återställningen började prexis krångla, jag sätter i cd skivorna i den nr ordning datorn vill ha, men nu får han för sig att skiva nr 5 inte är den rätta...grrrrrr......

HAtar ju sånt här jag......


Önskar alla en bättre morgon än min :)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards