Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Kräfthelg

Av annica johansson - 12 augusti 2013 20:02

Jag hade turen att jag var ledig på fredagen och även tur att jag har så bra kolegor på jobbet så jag kunde byta min stägning mot ett tidigare skift så att vi kunde dra upp till stugan redan på torsdagen. Så skönt att få komma upp och ha en dag extra liksom, annars hade vi inte kommit upp förrän på fredag lunch och då har ju liksom halva dagen gått :)


Var väl knappast nått väder att skryta med. Var dock uppehåll när vi kom upp men det dröjde inte länge förrän regnet stod som spön i backen....

   

Ja lommarna dom är sjön trogen dom i ur och skur patrulerar dom fram och tebax....


*****************************

Fredag....


Grått och smådugg.


Hade besök av kanadagäss, de tog nog skydd inne i vassen men när de upptäckte fotografen så började de glida iväg...

Av någon andledning så tvärvände de och flydde in i vassen igen, de såg nästan skrämda ut av nått men vad??? En tröst att jag såg tydligen mindre farlig ut. Jag valde då att gå därifrån och inte störa mera...

   

Lite eftermiddags häng mellan skurarna...


         

Att fiska är en populär syssla här uppe...


     

Hallå här kommer jag....


       

Elden tänd...


 

Beten utplacerade för nattens jakt...


   

Kallt och ruggigt då är det skönt att stå vid brasan...

Å där beger de sig ut för första titten i burarna...


 

Kan redan nu säga som så att det gick onte att räkna fångsten i år. Det blidde noll inte ens en liten att slänga tebax inte heller såg de några i kanterna heller.... Tur vi har varit med förr så kylskåpet var laddat...


   

Jack funderar nog vad de ska ut på sjön så här sent. Jag funderade nog lika jag oxå, jag var supertrött så jag struntade i den vidare fisket och kröp till kojs, det blev Jack glad för :)


******************************************


Lördag


God morgon gäspen....


 

orolig himmel, vad ska det bli för väder idag?

         

Blev ju så pass bra att det blev fiske på schemat...

   


Som brukligt har man alltid en välkomstkomite som väntar vid hemkomst....

 

En del vill ju liksom verkligen möta upp en ;)

   

Men husse!!!! du stänker ner mig med åran!!!!


 

Jack vågar ju inte sig ner i vattnet, för vatten kan man dö av så han skäller ut oss ordentlig för att vi är så korkade att vi ger oss ut i det :D

 

Jag är ju en riktig fena på detta med fiske jag då :) Gubben blev ju lite avis på mina klunsar då ;)


Så efter lunchen så drog han ut med nästa fiskegäng för att få en chans mot mig, men tyvärr så lyckades han inte denna gång heller ;) :)


 

         


Kelly gillar ju när ungarna står på bryggan och fångar dessa konstiga varelser.... undrar vad hon tänker när hon nyfiket och lite rädd för de där sprattlande sakerna....

   


Sedan blev det bad och plask för hela slanten, ja för ungarna då, själv satt jag och dinglade med benen i vattnet och fotade....

         


Fick in härligt kvällsljus i vissa av bilderna...

         


Om barnen leker så ska väl hundarna inte vara sämre...

Verkar som Jack är sugen på baseboll...


 

Meja blir ju lite sugen på den sporten hon oxå men Jack fräser ifrån, bara min!!!!


 

Snälla Kelly säger; lek med mig istället...men det vill inte Meja hon har bara ögon för Jack...


 

Okej jag kan leka själv,,, tjoohooo....


 


Dax för den efterlängtade middagen. Mycket god mat som vanligt och kräftorna mummms.. underbart goda...

 

Ungarna var enormt duktiga. Tess vågade smaka efter mycket om och men....

 


Douglas han funderar nog vad är detta? ska jag äta detta?? Douglas åt tre stycken i alla fall super bra....

 


Tyvärr fick jag inget bra kort på Pontus, hade fullt upp med att visa dom hur man skalade och åt men Pontus gillade kräftor skarpt och fick i sig sex stycken...


 


Lite fotboll fans det tid för...

     

Ja å naturligtvis ville ju Kelly vara med, men hon fick rött kort och fick gå därifrån :)


Douglas bjöd på efterrätt. Krabbelurer, hur gott som helst kan äta hur många som helst. Typ någon sockerkakssmet som steks och väns i socker och ätes lite halvvarma....

 

Jack undrar; ställer du ner den där åt mig???

 

Vänta vart tog fatet vägen????


 

sniff, sniff.... luktar ju så gott....


     

Som vanligt detta, hundarna har en hel holme för sig själv men ändå får man kliva över dom :)


 

Blev även denna kväll en tidig i säng för mig, fattar inte min trötthet....


Men underbara dagar hade vi trots det dåliga vädret men med så mycket trevligt folk runt sig och en sån härlig plats kan det inte bli annat än bra.....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards