Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

nästan i lås...

Av annica johansson - 10 maj 2013 20:22

Ja dagens plan gick nästan i lås, är dock nöjd med dagens verk. Efter en mycket trött och seg morgon så begav jag mig ut till brädhögen. Optimist som jag är så tog jag fram plank till två st lådor till trädgårdslandet. 



 

 Ja efter lite slit så fick jagg ihop dagens första låda. Här har jag kommit så långt som till påfyllnad av hästskiten.."Bed of roses" ja om man är en växt så tycker man nog så....

 

Prexis som i går blev det många småpausar för intag av mat, kaffe, luft eller bara för att hämta ork. Är vid det här laget väldigt, väldigt trött på att skotta jord. Först ska de gamla lådorna grävas bort och sen ska jorden tebax i den nya lådan :/ 

  Jack hängde glatt me på fikapauserna ;)  

 

I denna låda fick gräslöken och luftlöken flytta. Ska nog så lite isbergssalla i den oxå och nått mer, har bara inte bestämt vad ännu. Det ger sig nog det å...

 

Efter detta arbete började orken och lusten tryta rejält. Igår led jag av "ska bara" jag har flera sidor och idag var det "envisheten" som regerade. Jag började gräva bort för en till låda, oj vilken kamp jag hade med min rabarber som stått där X antal år. Snacka om rötter, var ju som stockar! Men jag och min envishet vann kampen :) Restrerande jord och diverse plant grävde jag bort enbart med ren och skär envishet!!!

 

Med miljader mickropauser och någon längre så fick jag även den tredje lådan på plats :)))

 

Men att gräva nå mera jord idag det VÄGRAR både jag och min envishet. Känns dock skönt att jag kan börja flytta jordgubbsplanten, bara det kommer jord i denna låda... Jag hoppas på morgondagen....

 

Trotts att jag är trött, slut och värkande muskler och en krokig rygg så känns det så härligt att ha fått bort sex stycken gammellådor av tio :) Liksom BARA fyra kvar som ska bort :))))  Det får bli en annan veckas arbete att fortsätta med det för känner inte för så mycket mer....

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards