Alla inlägg under mars 2011

Av annica johansson - 29 mars 2011 06:24

Ja då har måndagen passerat och tisdagen anlänt.


I går var jag sjukligt trött hela dagen och av någon andledning brukar jag vara det på måndagar. Varför vet jag inte, har ju inge onormala eller jobbiga tider på jobbet heller, jobbar 7.30-13  


När jag kom hem från jobbet tog jag med hundarna till skogen så de fick springa av sig i det underbara vädret, nästan ingen snö kvar i skogen 


Jag passade på att plocka med mig lite kottar, som ska till jobbet

Finns mycket roligt man kan göra med sånna :)


Väl hemma somnade jag i 1 timme. men så fort jag röde på mig blev jag alldeles slut i kropp och hjärnan. Så det vart soffläge tidigt.



Stötte på ett bekymmer igår...

Mina byxor bara hasade ner. Undrar om det beror på viktminskning eller att magen blitt större så byxorna hasar ner av den andledningen???????   


********************************************


I dag tisdag blir en liten knasig dag.


Förs ska jag in till gävle på föreläsning "Pedagogisk dokumentation och naturvetenskap" Hoppas det är en givande föreläsning.


Den slutar kl 12 så då bär det av hemmåt och till jobbet för att äta lunch. Förhoppningsvis hinner jag vara i barngrupp en liten stund, för kl 14 har vi reflektion.


En långdag blir det dock 8.15-17.30

Tur jag känner mig piggare i dag.....


Ha en bra dag alla läsare:)


Av annica johansson - 27 mars 2011 07:51

I går grillades det :)

Tur att det är gubbgöra, när det var så kyligt i går. Dom frös rejält när de väl kom in.


  Men supergott var det kan jag meddela....


Annat godis finns ju det huset oxå....


  som t.ex denna lilla ullboll. Den har sagt att den vill flytta hem till mig, den sa det i går =)


 

Jag förklarade för den att husse inte är så sugen på en till katt. Så vi gjorde upp en plan. Katten hoppade/klättrade upp i husses famn och visade sin bästa sida ;)


   Söta är ju även syskonen...  

Men inte helt enkelt att knäppa på dessa småliv som aldrig är riktigt stilla, en av syskonen hade inte tid att fångas på linsen...


Bus och lek hela tiden...

  Ska jag putta ner dig??? =)

  Ta tag här så hjälper jag dig upp.... =)


  Hallå brosan, här uppe är vi.....


Man kan ju inte annat än älska dessa små söta varelser ;)


***************************************

Ja i dag är det söndag och klockan har fått sommartid. Inte för att det känns som det i detta just nu. Kallt och blåsigt, ja i går iaf, hur det är i dag kan jag inte uttala mig om ännu, men det är -5 grader här nu :/


I dag får jag matgäster och menyn ser ut så här:



Skinkstek med potatis, gräddsås, kokta grönsaker, kantareller och sallad


Till efterrätt blir det vit kladdkaka med grädde och färska björnbär






Önskar alla en fin och härlig sommartids söndag.....

 
Av annica johansson - 26 mars 2011 06:40

 



Ja uppe med tuppen är jag som vanligt då, kl 06 slog jag upp korpgluggarna =)



När jag fått i mig tillräckligt mycket  ska jag bege mig till

För att inhandla till kvällens  tillsammans med grannarna

Och till söndag då syrran och compani kommer över på söndagsstek.

      

Ska då äntligen få höra hur Fia haft det i Australien, där hon och två kompsar varit i 2 månader. Längtar.....


Efter handlingen ska det städas här i huset, märks att det är vår nu, med 2 hundar och 4 katter ....


Önskar alla en toppen lördag.....

Av annica johansson - 25 mars 2011 16:14


Tog mig en promenad till jobbet i dag med sällskap av Canon.

Fångade några fåglar gjorde jag under dagen  

Men av någon andledning så är dom rädd för kameran, har jag inte den med så är dom så nära, att jag önskat jag haft kameran med.


   En kråka...


   Och mina bästa polare!  skatan i full färd med att bättra på boet.


 

En kaja lyckades jag oxå fånga...


   En avcker koltrast. Så söta när de struttar runt.


Och i dag kom dom sjönsjungande...

   

stararna, så otroligt vacker sångrepotear dom har. Skulle kunna sitta å lyssna på dom en hel dag. Länktar till mina kommer som jag har utanför dörren nästan...


   En stycke skrämd blåmes på flykt...


  En talgoxe som solar sig i vårsolens härliga strålar...


  Hade tur att även hacke ville visa sig i dag :)))))



Avslutade denna fotodag med ett hundrace i skogen...

 

 

Tror dom vill säga: Nu är det VÅÅÅÅÅRRRRR....


Önskar alla en trevlig helg....

Av annica johansson - 24 mars 2011 07:03

Dagarna är speckade med både det ena och det andra :)


Måndag jobbade som vanligt sen var det möte på kvällen och jag var hemma strax efter 20.00


Tisdag hade jag stägning på jobbet och sluttade 17.30


I går onsdag var en kaotisk dag =)


Jobbade, hem 30 minuter för att byta om. Sedan var vi på studiebesök till Sinnesriket och övningsskolan. Det var en underbar upplevelse i sinnesriket och så många enkla och roliga ideer man fick med sig av övningsskolans material :)

(bilder kommer)


Sen var det åter hem och kasta i sig lite mat för att sedan gå över till grannen på kryddparty. Var hemma i soffan 21.30



Optemist som man är så skulle jag kolla på Det kungliga lassarettet och Trauma på akuten, vaknade i soffan kl 00.00 :-S inte sett så mycket på tv:n inte, men sov ju skönt =)


I dag inget annat inplanerat än jobb, än så länge kanske man kan säga, med detta liv kan ju va som helst dyka upp som man ska göra. Har ju under dessa dagar flera gånger glömt att jag ska både på det ena och det andra så vem vet vad jag mer har missat :-S


Ha en underbar torsdag....


Föresten så haglar vårtecknen nu :) svanar, koltrastar, nässelfjärilar, flugor, bara vägar, fågelkvitter, varma vindar mm......

Av annica johansson - 21 mars 2011 05:58

för idag vaknade jag femton minuter före klockan och kände mig pigg, bättre start på en måndag morgon kan man knappast få  



Ska bli skönt att få komma tebax till jobbet igen. var ju hemma torsdag och fredag med magvärk. Har konstaterat att detta berodde på att jag åkt på stressmagen igen. Nu är den bra igen  




I kväll har vi pedagogiskt café tillsammans med den andra förskolan i byn.

Vi ska diskutera matematik i förskolan och hur man kan arbeta med det....


Är ju trevligt med sånna här möten där vi kan dela med oss av varandras ideer...


Önskar alla en trevlig måndag och hälsar alla på fsk i Å välkommen till BT i kväll  


    

Av annica johansson - 20 mars 2011 17:45

Har jag tagit mig igenom hela hunden  


Efter genomkammning bar det av in i duschen. Gick faktiskt mycke bättre än dom senaste gångerna. Blött blidde det, men det är ju ofrånkomligt....


Full fart ut i det fria  


Massor av rull i snön och...

skakiskaki....


       Men stilig blev hon när allt torkat.....

Av annica johansson - 19 mars 2011 13:23

  

Underbart att vara ute....


   Korvgrillning hos grannarna   

Tackar och bockar.....

   Jack är ju lite orolig över att missa korven så han har plaskat ner sig stadigt och bara väntar på sin del, medans Meja och Kelly som oroligt vankar omkring....


Gick in för att hämta kaffe och snubblade nästan över dessa bedårande saker   

   vill ha vill ha vill ha!!!! men har ju så många redan   men dom är ju bara så oemotståndliga och i min värld skulle nog Bull villja ha en polare :) en som är inne å leker med honom (och mig) mot de polare han har som bara är ute och ränner... Men 4 katter kanske räcker, fast å andra sidan hade jag ju 5 innan Bulls broder Bill försvann....



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards