Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Senil, dement eller ....

Av annica johansson - 11 maj 2013 17:15

Bara allmänt förvirrad, ja det är frågan det? Fast jag tror på ett annat alternativ, slutkörd....


För att få någon som helst förståelse så kopierar jag mina inlägg jag gjort under dagen på FB.


Å herregud vad jobbigt det är och vakna upp och upptäcka att man missat saker som man planerat in och samtidigt inse att man har noll koll på dagarna :-S Mer förvirrad än vad som är brukligt å kan nog säga att så här förvirrad har jag nog aldrig varit varit....Det var onsdag och tydligen så är det lördag idag...

 


Ja jag insåg där på morgonen att jag skulle ha varit med på spårläger och fotat och vara liten hjälpreda men dagarna har bara flygit iväg. Det enorma jobb jag lagt ner på mitt trädgårdsland har tydligen fångat mig rejält. Har inte haft någon koll på dagar....


Hade lovat bort lite plant så jag, efter att den värsta förvirringen lagt sig. Begav jag mig ut och fixade ihop en låda med lite gott och blandat. Tog även ut mina småplant med melon och paprika och planterade om. Går in i köket för att hämta nått ock....


nämen...glimtade en ny fågelart här, aldrig sett men den rackan han flyga iväg innan jag han titta lite mer, men kolar jag fågelboken så lutar det åt en stenknäcka...kan det va möjligt????? nu måste jag ju sitta här och vakta utifall den kommer tebax..

 

Ja å där satt jag med kameran redo. Den kom tillbaks och vist det var Stenknäckten. Lyckan var total för detta är en art jag aldrig i mitt 43 åriga liv sett, knappt i fågelboken....Kameran den gick varm den å hej och hå vad jag fick smyga här i fönstret, för skygg var den och på sin vakt...


     


Efter denna underbara stund så var det dax att ta tag i plantorna igen, men hopsan! paprikan och melonen som bott inne i värmen och hade nu fått stått övergiven i gråväder och isvindar, ja dom var rejält ledsen :( Tog in dom och gav dom vatten. De repade sig och hade börja rest sig upp när jag levererade dom :)


Fick i samma veva ett mms från gänget uppe i stugan, där sonen hade stött på denna filur ute på bryggan...

Woow säger jag. Jo ödlor har jag sett men denna ser ju gigantisk ut (krokodil ;) )  

 Har googlat och frågat naturvänner och det lutar åt att det är en vanlig skogsödla. Denna ska vara ca 1dm lång....fränt i alla fall...

 

När lugnaet hade lagt sig så packade jag växter, kameran och hundarna och for till skogs. Å vad det var lungt och skönt....

 

Käkar gräs.... Just nu är det som att släppa korna på grönbete när man släpper hundarna, för de är totalt upptagna med att mumsa gräs :)

 

   

 

 

Törstig blir man av att springa i skogen.... Dricka det kan man göra på så olika vis...

 

Jack, finsmakaren väljer en relativt ren pöl och dricker snyggt...

 

 

Ja så har jag ju Kelly då.....suck.... lortvatten och hela hunden i åså slavsar vi i oss så det stänker hejvilt. Hon avslutade även med att lägga sig i pölen... lukta mumma i bilen sen det :p

 

 

Det grönskar på i skogen :)

       

Härlig att se vyerna färgas grönt igen....

 

                 

 

 

Efter den underbara skogsturen så begav jag mig för att leverera plant och köpa hemägg :)

 

Trodde ju att min förvirring hade släpt efter en underbar tur i skogen...men...

 

Ja då har man vart ut i skogen en sväng, var riktigt skönt efter denna dåliga start på dagen. Men förvirringen ville inte ge sig riktigt. Satte in hundarna i bilen, skulle själv sätta mig i men inser att jag öppnar passagerardörren :/ lomar skamset runt och sätter mig, vart är bilnycklarna??? hoppar ur och går till passagerardörren, sitter nog kvar där för det var där jag låste upp, nepp inte där :/ börjar leta i fickor, nopp inga där, men hallå höll i dom nyss ju.....Hittar dom till slut inbäddad i kopplen som jag slängt på golvet i bilen :p

 

 

 

Fick gurkplant med mig hem, tusen tack för dom!

 

 

Hönsen som värper de ägg jag köper, ja dom bor i paradiset dom. Får gå fritt på gården med ankorna och sprätta och picka i sig av godaskerna som naturen bjuder på. Idag hadejag lite sockerkaka med åt dom och det blev populärt lär jag säga....

                 

 

Efter att jag intagit lite mat och kaffe så fanns ingen återvändo för att inte gå ner och fylla upp lådan med jord, ja den lådan jag snickrade ihop i går kväll. Det tog emot men det lär göras....

Dessa dagar jag har jobbat i trädgården har jag haft hjälp av mycket energi, lust, ska bara och en stor portion envishet. Idag lös dom alla med sin frånvaro :( Så jag och jag fick kämpa på ensam och fy vad det gick tungt idag, tror musklerna har tagit semester. När jag skulle ta en jordsäck och fylla på orkade jag knappt lyfta säcken och igår svingade jag en säck hur lätt som helst... Men nu är jorden där. Jordgubbsplanten får jag flytta dit en annan dag, ville bara därifrån.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards