Alla inlägg under oktober 2010

Av annica johansson - 31 oktober 2010 09:19

Har påbörjat städning av gården och riggat upp kameran så fåglarna vänjer sig att nått står där å vågar sig fram så jag får ta något kort på dom.


Gick in för att inta lite frukost och övertala husse att väga Kelly.

Ja det var inte så svårt att övertala husse att väga Kelly.

Inte helt lätt att väga en leonberger skulle haft en sådan här våg...

Men med lite stön å stånk kom både husse och Kelly upp på vågen. Det visade att hon nu väger 48,5 kg :)


Hoppas innerligt att vågen visar rätt för enligt den har jag tappat 3 kg ;)))


Av annica johansson - 31 oktober 2010 07:39


Kelly löper för första gången :))   Kan ju säga att hon blitt stora damen då fast hon är liten, fast egentligen är hon stor??!!??  


Vikt- och storleksmässigt är hon stor men hon är ju bara 9 månader så då är hon ju liten och genom löpet blir ju hon stora damen pga det. Inte lätt att hitta rätt benämning åt en leonberger inte =)

(kanske ska lura husse å väga henne idag, vore intressant å veta)


Var hundra år sedan jag hade en löptik, har ju bara haft hanar. Ska bli spännande å se hur det fortgår och hur Jack reagerar. Han har aldrig visat intresse, förutom på sin tjej Marre då :)


Nu kan jag ju inte skylla på att katterna blodar ner golvet med sina råttor mer =)


Av annica johansson - 31 oktober 2010 06:35

Ja hur många har ställt om klockan?

Jag har inte gjort det ännu men har den i medvetandet, måste få vakna först innan jag börjar skruva å knäppa på alla klockor.


Blir ju lite konstigt, vaknar kl 07 fast hon bara är 06, men man kommer in i detta oxå. Värst är det för djuren, inte har dom koll på klockan heller och tar lite längre tid för dom att hänga med.



Hade en trvlig kväll hos grannarna i går godmat och kortspel som jag förövrigt vann denna gång :)) Hör ju inte till vanligheterna, jag får tacka Jocke för det ;)))


I dag måste jag göra något konkret, har ju inte gjort mycke nytta på 2 veckor :(

Ryggen känns av fortfarande men betydligt bättre och det har börjat klia i den igen och det är ju ett tecken på läkning så det går åt rätt håll.


Ska även idag försöka fota mina småfåglar nu när jag fått ett kamerastativ :)))


Ha en underbar söndag...

Av annica johansson - 30 oktober 2010 15:25

Hade en bra shoppingvända till Valbo med Monica :)

(Blev först en snabbsväng till biltema)

Tokmycket folk var det dock, men så effektiva vi är när vi handlar så sprang vi om alla :)))


Startade shoppingen med den efterlängtade budapestbakelsen :))


Köpte mig kostymen som jag sett tidigare, det blidde hela kitet, byxa, skjorta, väst och kavaj :)))


Var in på IKEA å lika mycket folk där :/ Var ute efter en stor glasburk, men se sån hade dom inte :(


Hittade även ett par snygga stövlar :) Dom måste jag gömma för Kelly :/


På hemvägen for vi in på ica maxi och innhandlade fläskytterfile för 39kr/kg :))

I dag ska jag få mat av Monica svampgratinerad file med pressad potatis mmmumms, världens godaste maträtt å Monicas är nog bäst i hela världen på att göra sån :)))


På icamaxi hade dom en glasburk åt mig :))))


Gubben hade vart till gävle tidigare och köpt ett kamerastativ åt mig :))


Många bra saker har jag fått i dag :)) I går var jag ju in till viken en sväng och gjorde fynd där oxå, två nya hundbäddar, fotoalbum, mössa och annat smått och gott.


Nu blir det vila innan det är dax att gåöver å äta :)))


Ha en trevlig Lördag.....


Av annica johansson - 30 oktober 2010 07:49



Som vanligt tog vi oss en tur till skogen igår. Jag var ju lite tveksam om jag skulle orka med det. Hade vart in till viken å fm och gjort en massa ärenden.

Fixade äntligen en ny bankdosa, har ju fått gissa mig till vilka siffrer den ger mig, säkert i ett halvår nu. Den har bara visat halva siffror.

Pakade med lite fika och tog bilen till skogen. Spring hopp å lek blidde det. Fick Kelly bstämma skulle det vara mer lek, Jack är mer den typen som ska framåt hela tiden....

       

Tror Kelly kommit in i en smygperiod :)


Hon smyger både bakom buskar och på öppen mark, här vill hon leka å smyger på Jack  

  


anfall!!!!


Hade två mål med dena skogstur. Att Kelly skulle få paska i sin nyfunna paradisöl. Besviken blev stor när vi nådde den.....

   

Hela pölen var isbelagd och inte gick det att ha sönder den heller :(


Men men det fanns gott om vatten på andra håll, så det gick ingen nöd på henne..

   

Kanske ska köpa en snorkel åt henne i julklapp =)

Mitt andra mål var att finna husse och hans kompanjon i skogen och bjuda dom å lite fredagsfika.

Kelly ser ut som om hon ser ett monster i skogen och visst kan man ju förstå henne när denna maskin kommer krypandes ur skogen

  


Fika fick dom alla, hundarna oxå :)

En underbar stund hade vi iaf, fast det har vi ju jämt :)))     

             Ha en trevlig lördag.....

Av annica johansson - 29 oktober 2010 07:48

Ja igår tog jag mig mod och ringde upp monica för att berätta en ev tråkig sak. Hon sa själv att hon undvikit mig för hon har oxå haft sina onda aningar.....


Nu är det så här, att vi länge planerat in en tripp till Valbo och synat alla affärer där. Inte ofta vi gör det nu för tiden. Blev lite nu och då när jag studerade och hon var arbetslös under vinterhalvåret.


I går tog jag mig en stilla promenad till arbetet, ni som vet vart jag bor och jobbar, vet att det är inte många steg upp till jobbet. Jag fick på den sträckan stanna tre gånger pga att ryggen värkte.


Hade senare på kvällen en liten diskussion med mig själv och insåg att gå i Valbo inte var något jag kanske skulle klara av, men vill ju.....

Monica håller dessutom på att bli förkyld :/



Optemistjollen kanske ska komma fram å tro att det är MYCKE bättre på lördag =))


Vi har dock bestämt att vi lägger den dagen öppen och ser vad som händer. Kanske vi bara åker in å fikar en budapestbakelse, så himla god.....


Ska idag ta mig in till  S-viken en sväng, måste ha tag i fotoalbum så jag kan sätta in mina foton. Ja å då kanske det visar vad ryggen pallar. Är ju lite skillnad på hur man går oxå, att strosa i skogen har gått relativt bra, men det är skillnad på underlag och att man är raskare i benen när man har ett mål....


Om kropp och väder tillåter ska jag åka å släppa hundarna i skogen och skulle vilja åka till Kellys nya paradispöl =)

  



Trevlig helg på er....

Av annica johansson - 27 oktober 2010 15:22

När det lurar otäcka saker på toaletten är inte helt lätt   


Tidigare hörde jag Lisa, katten, att han hade nått fuffens för sig i badrummet. Inte nu igen tänker jag för jag vet prexis vad han syslar med, går dit och stänger dörren och tänker att denna sak får hon håla på med där inne, vill inte ha denspringa runt i hela huset. Ja en näbbmus är ju en lätt match för en katt.


Jag glömmer naturligtvis bort att katten är där inne. Blir akut pinknödig, rusar in och sätter mig, ser katten! Javistja..., vänta katten sitter å spanar! upptäcker då oxå större bloddroppar!!! nu börjar jag undra om detta nu verkligen är en näbbmus  inser ju ganska snabbt att det inte är en liten, liten mus. Fötterna upp, tröjan bort från golvet som jag slängde där. Lyckas pinka, men inte helt lätt...


Dax att ta reda på vad det är... sakta tar jag mig fram till duschdrapperiet, där största fokus finns. Inser att detta är en sork

å dom är inte så småa dom inte....


Ut i hallen, får tag i en stövel och en kartongbit. Plaserar stöveln i sorkens riktning, Stina hjälper till och ställer sig bakom sorken och  tycks tycka att f vad roligt matte, du å jag fånga tillsammans :))) jaja.. jag tycker ju dk lite annorlunda jag. Sagt å gort sorken flyr in i stöveln och ut det bär med den.....


Ja det händer saker å ting när man har djur =)))


Av annica johansson - 27 oktober 2010 14:12

Ja här kommer bilder från gårdagens och dagens reab, för både kropp och själ :)


Stannade till vid bångs och fångade en "strålade" soluppgång...


Efter vilan bar det ut i skogen, både doktorn och kiropraktns rekomendationer :)


 

Det finns mycket i skogen sm fachinerar mig. En sak är döda ting...

      

En anan sak som är fachinerande är: vi tycker att allt dör nu när hösten är här och plockar bort allt det gröna och fina. Det många inte tänker på är att naturen redan har förberett sig på våren och lagt sig i startgoparna. Vi har alla blommor som släppt sina frön till marken som redan börjat sin prosess...

     

Att träden redan gjort sina knoppar redo för våren...

    opps inget träd då..men knopp.... =)         

Har även lärt mig något nytt :) Här står en evighetstall, som ska fröa av sig och slutligen bli ett boträd åt div djur :)

 

Även all denna svampsom står kvar i skogen (måste va miljader kvar) ger ju avkommor genom myselen och sina sporer :)

  

Ja finns så mycket underbart i skogen och udar om jag någonsin kommer att tröttna på att ta med kameran ut????


Har även gjort världens upptäckt ;) Det finns lejon som smyger på en i skogen =)))




    

              

Var å handlade lite efter skogen. Inhandlade lite saker som kan hjälpa mig att få bort inflamationen :)


Köpte mig även en ny liten termosmugg, som ska hålla värmen 3-4 timmar :) Kan ju vara bra utifall det skulle ända igen att jag inte har en mugg med mig =)) Denna är liten å behändig bara å stoppa i fickan å gå....

     

Så bara å testa den i dag då när jag ska på fotokurs....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards