Alla inlägg den 18 juli 2011

Av annica johansson - 18 juli 2011 19:08

Startar med några bilder från gårdagen. Var ut å fotade lite innan det blev allt för mörkt


     Storlomen hade lagt sig i viken för en kvälls vila..


   Svartvit flugsnapparen struttade omkring och sorjligt nog hade jag Sigma objektivet som allt för ofta ger suddiga bilder å på en fågel har man inte många chanser...   Denna lilla vadare vill jag ha hjälp att artbestämma.....

Ett entonigt skrik har den iaf, håller på bli galen på ljudet när den tjuter på i ett...men fin är den... Drillsnäppa har jag nu fått reda på att det är...

   Här satt jag å skröt en stund över att jag inte hade nå regn :/ å spanade ut över Härnebosjön :)  Jack har ett ben där, han lämnade det några sekunder och nu står han där å blänger å tycks säga; vad fan tror ni att ni gör!!! båda backade snällt därifrån =)


             Dessa moln var det sista jag knäppte på å det är väl dom som har kommit med allt regn vi haft idag. Det har bokstavligen vräkt ner i dag.


Så idag har vi bara slöat å slöat. Troode en stund här på kvällen att det skulle avta men icke sa nicke, det börjae åska oxå, en kort stund. Efteråt vart det regnfritt och spegelblankt på sjön, ja äntligen över tänkte jag, men....näeee.....


Testade med att fota regndroppar, fick några skapliga....


   mer vatten finns att se på

http://annica882.jalbum.net/Holmis%20dag%204/#



Blev rester till middagen igen men lite bättre än dagen innan. Hade fryst in från fredagens middag, inbakad fläskfile med potatismuffins. Var ju lite osäker på att frysa potatismoset, men det gick aldeles utmärkt :)


Var ju så gott så det blidde inget kvar åt hundarna men de fick en korvmiddag ist :)

 

Nu är det läge att plocka fram godispåsen och lägga sig framför tvn


Önskar dig en skön kväll.....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards