Alla inlägg den 30 juli 2011

Av annica johansson - 30 juli 2011 17:57

Idag packade jag in hundarna i bile och for upp till skogen :) 2 veckor sedan vi var i "vår" skog och sprang :)



Jag stannade till vid ett ställe och la två väldigt korta enkla blodspår. Åkte vidare till det ordinarie ställe och lekte av oss en stund så blodspåren skulle få gona till sig.

    Varmt å eländigt var det, så det blev inte så lång lekstund jag planerat, stackrana flåsade som två ånglok.

Lite vätskekontroll inan vi for vidare, till spårplatsen.



Jack är måtligt intreserad av detta fenomen. Jag tänkte att jag gör lite annorlunda och låter han lösspåra, det var han med på direkt :) Han hittade olyksplatsen innan jag han visa honom. Fick styra om han vid ett tillfälle, såg att han fått vittring på Kellys spår som inte låg allt för långt borta. Jack går mest med nosen i luften när han spårar


      

Som tidigare gick han rakt på klöven :)


   Han nosar på klöven och sen tittar han på mig och sen var det inge mer med det :) Han är noll intresserad av klöven, vill bara gå vidare...


Kellys tur.

Hon fick sele och spårlina hon, ska ju köra lite mer seriöst med henne :)


Jsag tror hon förstog direkt vad som var på gång, hon var ivrig,

-vart är det, vart, nudå matte vart ska jag börja...


     Några snurr gjorde hon, men var snabbt tebax i banan igen och hennes nosarbete är det inge fel på :)        Här har vi en som blir lycklig över klöven :)


Väl hemma fick dom klövarna. Jack fortfarande ointresserad av klöven :)

   Kan nu i efterhan berätta att han gått å grävt ner det någonstans :)

Han vill väl kanske att de ska få mogna till sig :)


   Kelly glufsade isig sitt glatt hon....


BAra att fortsätta då med spåran det och förlänga dom gradvis :)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards