Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Slut

Av annica johansson - 12 maj 2013 09:50

Ja då var det söndag och slutet på min semestervecka. Veckan blev väl inte som jag hade planerat men jag är mer än nöjd med den ändå :)


Planen var ju att jag i stort sett skulle bo ute i skogen och upptäcka nya platser. Ja jag satt här hemma och planerade vart jag skulle åka. Hade dragit ut lite sidor från nätet med guldkorn här i våra trakter, finns ju så mycket fint i ens närhet.


http://www.hasseandersson.se/filer/smatt_och_gott/Utflyktsmal+i+Sandvikens+kommun+1[1].pdf


Ja två mål han jag med iaf och det var turen till Gammelstilla och Gysinge. Gysinge är ju så otroligt stort och vackert så där skulle man behöva flera dagar på sig. Men det får jag ta i sommar, just nu så är det begränsat vart man får röra sig pga. att fåglarna häckar för fullt och då är många platser fredade och man får inte vistas där.


Jag har istället de övriga dagarna agerat trädgårdsmästare. Förra året blev det ingenting sånt då jag åkte på diskbuktning i nacken och klarade inte ens av att läsa tidningen. Så det fanns att gör i trädgården. Ja ni som följt min blogg har väl inte undgått att jag startat en ombyggnad av mitt trädgårdsland. Tungt, jobbigt och slitigt har det varit. Men så skönt att få det gjort....


Jag har ju inte haft några problem med att fylla dessa semesterdagar och det är väl sällan man har det när man bor i hus. Lusten och viljan måste man oxå ha annars blir det inge roligt att hålla på. Turen har varit på min sida för jag har haft en stor portion energi, lust och vilja, så härlig kännsla....


Ja som sagt idag söndag och imorgon väntar det jobb och ska nog bara ta det lungt idag och se vad jag vill göra, planerna som finns kvar i huvudet ja vill dom komma fram så får dom det annars struntar jag i dom....


Ha en underbar dag....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards