Alla inlägg den 12 juli 2011

Av annica johansson - 12 juli 2011 17:46






I dag var det premiär för mig på fyrhjulingen....

   Här har gubben kört fram ekipagen :)


       Första anhalten var sandkällan, gott å friskt vatten :)


   Ovädret närmar sig....


   Humm... ser ut som älgen håller på odla päls inför vintern =)))


     Denna björk låg över vägen, någon hade dock sågat av toppen och det var ju tur det för tidigare i somras åkte jag med min mitsubishi här och jag kom faktiskt förbi, men så har jag en bra bil oxå ;)   Gubben tog dock å släpade undan den helt med fyrhjulingen, så nu är vägen farbar för övriga fordon oxå =)  

En tur till Dansvallarna blev det oxå...

     Lite lustig plats, mitt ute i skogen på en gammal kolbotten låg denna dansplats. Lite sägen säger ( kan inte hela historien) en flicka försvann spårlöst från denna plats och efter det så upphörde dansaktiviteterna här. Kan någon hela historier från denna plats får ni gärna berätta.   Denna märkliga plats låge en lite bit från själva dansen, hit gick slagskämparna och slogs, historien säger att det var sånt blodspill att det fortfarande inte växer något där :-S Gubben var lite osäker vart just denna plats låg. Jag tog fram min fantasi och tyckte nog att det var här (se kort här under) Fast för mig såg det mer ut som en vanlig blötmarks pöl :)))


Kul med lite historier iaf :) Vi for hem och brände på lite lunch. Jag hade ju blivit lite taggad att köra fyrhjuling så jag smidde ju redan planer på att åka en sväng på egen hand, tänk så mycket jag kan utforska nu :) vist min mitsubishi klarar mycket men lär ju erkänna att den fixar inte allt. Var ju dock lite orolig över molnen som hopade sig på himlen, men men tänkte ju inte åka så långt, upp till Tärnan och kolla läget.


Nedan följer bilder från min tur runt Tärnan


           Detta måste ha vart en god blomma när jag stannade satt minst 7 fjärilar på den :P      Mörkare å mörkare blev det på himlen och muller hördes.


     En ormvråksfjäder låg på vägen. Är dock inte så hemma på fjädrar, gjorde en snabb uteslutningsmetod. Vi har mycket ormvråk i trakterna, såg en ormvråk så sanolikheten är ju ormvråksfjäder =)))


Sen blir man ju rent av rosenrasande arg när man är i den underbara natur vi har, när man hittar dyligt, jag svär alla svordommar jag bara kan!!!!


    Någon jubelidiot har angagerat sig att städa sin frys och sedan orkat tagit sig ut i skogen och ställt påsen där! Undrar hur långt denna person har till sin soptunna????? eller hade den tänkt sig att djuren skulle äta upp både plastförpackningar å maten sen. möjligen finns det läskunniga djur som är kräsen på bäst föredatum???


GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!

Av annica johansson - 12 juli 2011 08:12

Ja då var det tisdag. Känns som dagarna bara rullar iväg igen, men så har jag ju mycket för mig oxå :)


Har många saker som står på göralistan men av nån anledning så hamnar jag med kameran i någon skog hela tiden =) men det är väl så det kanske ska vara när man har semester, att göra det som faller en in :)


I dag känner jag dock lite stress över denna lista. På fredag drar vi till stugan hela bunten :) och själv blir jag kvar nästa vecka med hundarna, gubben å ungarna far hem. De kommer tebax till helgen efter och då byts vi av, då åker jag hem, men hundarna får vara kvar en vecka till.





  

 

Tror hundarna kommer att må bra av att bo där i två veckor. Kanske det blir enklare för mig att få nå "vettigt" gjort här hemma :)


Har även halvplanerat en syckeltur från Gammelstilla till Skommarhyttan.

Mormor och morfar hade stuga där innan mormor gick bort. Som barn tillbringade vi varje sommar där och det är ett paradis på jorden. Därav denna rutt, ska bli kul å se det igen och minnas tebax, synd bara att mormor inte lever, en sådan underbar mormor borde få vara med jämt :) 


  (bilden tagen från webben)


I dag bllir det nog en skogsvända igen =) denna gång följer gubben med och vi tar fyrhjulingarna, gubben ska visa mig olika ställen som jag har haft funderingar på, tur han kan skogarna :)

Gäller ju för mig sedan att minns all vägar, inte helt lätt, har blandat ihop vägar förut hej villt och gubben han bara ruskar på huvudet åt mina förvirringar och blir nog lite orolig när jag beger mig ut på egen hand =)


Kan faktiskt förstå honom, för jag skulle kunna gå vilse i Valbo köpcentrum jag, så bra lokalsinne har jag :)



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards