Alla inlägg under september 2012

Av annica johansson - 28 september 2012 12:35

Har under hela morgonen och fm försökt å pckaför att åka till stugan. Dax för stägning av den inför den stundande vintern...

Men sjuk som jag är så har jag noll ork i kroppen. Inte mycke packning ska jag ha, det får räcka med

     i klädväg...


Men så fort jag rör på mig så håller jag på att kreverar av trötthet... Tur vi inte ska åka än på nån timme, kanske jag orkar packa åt hundarna oxå =)


   

Det ser ut som solen ska lysa där i helgen :) det hoppas jag på så kanske jag kommer hem med fina foton i kameran :)

 

blir så vacker solnedgångar där vid sjön :)


Å Kelly kan jaga sitt vatten hon :)



 

Jack får njuta av lugnet och....


   

tigga mat av Sonja ;))



Av annica johansson - 26 september 2012 18:14






Hatar detta att bli sjuk. Jag som hade sett fram mot denna dag. Detta är ju MIN dag då jag tar hand om mina krämpor. Jag har vattengymnastik sen har jag akupunktur, men febran greppade tag om mig och jag fick se mig besegrad   det var bara å avboka allt detta och krypa till sängs....

 


Obtimist som jag är så hade jag tängt att innan kvällen så är jag pigg igen....Måste ju bli pigg så jag kan jobba imorgon, älgjakten går ju av stapeln då, det är nog den roligaste dagen på året det när vi beger oss ut till skogen med barnen och leker älgjakt   Jag har ju paxat mig som älgen jag, superkul är det....




I år är det ju dock lite trist då, för min roll som älg har gått i stöpet i år och det är ju på grund av min nacke då. Kan meddela att den kronan väger lite! Jag har förlikat mig med den tanket att jag inte får vara älg, nästan   


Men nu då när febran sätter stopp för mig att huvudtaget vara med !!!!   


Dax att bädda ner mig å drömma om älgjakten då istället.....



Godernatt...

Av annica johansson - 22 september 2012 08:55

Igår sånt kanon väder, i dag är det då så grått å regnigt så man knappt vill titta ut. Inte ens hundarna vill ut :/


 


Men jag får leva på gårdegens underbara väder och upplevelser :)


Å som jag brukar säga; Inget ont som har nå gott med sig. Nu kan jag inte smita ut i skogen, jo kan kan man väl, men vill inte. Har ett stort behov av att städa å få ordning på hemmet. Jag har inte prioriterat det för en sekund på sista tiden. Jag har helt focuserat på att min kropp å själ ska må bra :))


 

Ja med andra ord en perfekt städdag...   



Så nu ska jag ta å lyfta på rumpen och starta denna dag....


Av annica johansson - 22 september 2012 08:32

Ja i går fredag var det dax för mig att få följa med på ytterligare en harjakt. Det är ju så spännande   


Vädret var ju bara så kanon och innan dagen var slut så var jag så lyrisk över denna underbara dag, vädret hade inte kunnat varit bättre å vackrare än den var i går....


 

Morgonhimmlen 06.10 berättar att i dag blir det en fin dag....


 

Väl uppe vid sjön ligger dimman som ett fint täcke över ett spegelblankt vatten....



 

I dag hade vi ungtiken Via med oss, ett år å lite till är hon bara så det är liksom träning för henne. En underbar go och glad hund....



 

Solen vaknar och säger godermorgon :) Så underbart att vara i skogen så tidigt å se den vakna i tackt med solens strålar, ju mer solen skiner ju mer fågelkvitter hörs :) och att känna de varma strålarna komma å svepa över en med dess värme..ja det kan man inte annat än gilla :)


 

Å allt fint i skogen där tex knallröda lingonblad har blivit inbäddad i nattens frost men så kommer solens och bäddar upp bladen...



Via lär ju hålla koll på matte oxå, inte lätt när man inte är van, man vill ju liksom leta spår men inte fullt säker ännu för att lämna matte helt....

Frosten hade bitit sig fast ganska rejält och ja då fryser ju spåren oxå, inte så lätt att hitta haruslingen då, men hon jobbade på bra....


       

Solen har börjat värmt upp marken å här hittar Via ett doftspår...


Så vacker Via är i höstsolen :)


   

Ute på ett hygge dansar älvorna sin morgon dans....är det inte vackert så säg....


   

Här går det undan...fullt drevpådrag........Måste ha sett ganska roligt ut om nån hade kommit å sett oss: Gunnilla står beredd med bössan och jag fullt redo å laddad med kamerean =) Jag såg ju Gunilla och kände hur laddad jag var å blev lite full i skratt att det måste ha sett lite roligt ut =) Men tyvärr kom ingen hare men sååå spännande.....


Tebax till start, där vi avnjöt lite fika innan detvar dax att lämna den underbara skogen. Jag skulle direkt till jobbet.


På jobbet är vi ute mesta delen med våra barn och jag var fortfarande aldeles lyrisk efter 4,5 timmar i skogen. Å jag njöt fortfarande av det  underbara vädret men även de underbara barn och kollegor jag har. Var länge sedan jag kände sådan lycka och den härliga känslan av att kunna njuta av det som finns runt om mig :)



Kvälshimlen ja den satte ju bara prikcken över i:et denna dag...snacka om WOW!! himmel...


       

Jag somnade gott denna kväll......






Av annica johansson - 20 september 2012 07:17

I går var det varierande väder ömsom sol och ömsom regn, solen van i alla fall på kvälskvisten :)

Höstsolen är så mysig, blir så härligt ljus av den

 

Här är min Bull ute på åkern i höstsolen på kvällningen ;)


I natt har det varit frost där ute. Ja det har den senaste veckan gått väldigt fort med hösten. Kylan som kommit in på em har varit väldigt påtaglig, riktigt så man huttrar när man går ut. En sån kyla som biter sig fast i en :/


Redan torsdag i dag! Veckorna går så fort, ja det brukar dom göra men vet inte om det är min kännsla eller om det  bara är så men tycker att veckorna går extra fort just nu. Mycke beror säkert på att dagarna har blivit kortare. Tar väl ett tag för kroppen att vänja sig med mörkret. Kommer på mig flera gånger att nu är det kväller och dax att förbereda för den men sen kollar man klockan och den är inte alls så mycket som man tror....


Nu är det dax att sparka igång denna dag på allvar. Ha det gott....


Av annica johansson - 19 september 2012 17:41

På denna semester dag! En annorlunda dag har det varit.....


Startade med en gofrukost vid S-vikens sjukhus, mums så god den var :p


 

Så frukost skulle jag vilja ha varje dag :)))


Badet var som vanligt helt underbar men jobbigt samtidigt att hlla reda på alla kropsdelar så man gör rätt och den däringa foten som jag måste ha stenkoll på för att inte få ont i knät.... Efter badet var det bara att rappa på för vidare färd mot Gävle sjukhus....


Väl framme i gävle behövde jag fylla på med energi, efter badet blir man ju som en klubbad säl...



     

Så en kaffe och snickers ute i det blåsiga Gävle höll mig vaken....


Denna gång var jag inte ett dugg orolig för dessa nålar, skönt att ha släppt den rädslan :) Hon som sätter dom är helt underbar som människa och det bidrar nog till stor del att rädslan släppt. Visst de nålar som sätts där en muskelknuta är, dom KÄNNS men vet att det släpper efter första snurren. Ja hon sätter nålarna sen får jag ligga å slappna av i 10 min sen kommer hon och vrider på dom och sen är det vila 10 minuter till inan det ska vridas igen....


Konstigt nog så kände jag mig inte alls som en klubbad säl när jag kom hem :) Jag packade in hundarna å åkte till skogen för att testa dom på björndoft. Kan inte säga att det var nå jättetydliga reaktioner på dom. De reagerade på nått, vad det var kan jag inte säga. Kelly till exempel som vid björntestet hade blivit såååå rädd, visade inga tevken på det nu. Nu har det ju regnat i två dagar och jag vet ju ej när och om björnen gjort spåren. Fick höra att hundar som hade varit på plats i helgen hade reagerat starkt i området....


 

Mycket itresant doft, mycket snurr på linan blev det...


 

Markerade i parti och minut gjordes det, mer än normalt...




 

Mera snurr, även detta inte normalt för mina....


 

Vad????? Gillar aldrig är hundar visar sådant intresse för nått på detta vis i skogen, jag får hålla emot ganska bra....


   

Jag släpper efter och FRAMÅT det bär....


 

Synns ju på svanset att nått är det.... ja ni som känner Kelly ser ju det oxå...


 

Jack ignorerar dofterna som Kelly intreserar sig för. Han spanar på helspänn men vill ej framåt... hummm...


 

som sagt var gillar inte denna ställning på hund i skogen, där jag vet att björn gått....


Ja ingen av dom blev besviken över att vi vände hemmåt oxå ett onormalt beteende hoss dessa två....


Men var det björn, älg, annan hund, lodjur eller nått annat??? Jag hade önskat ett tydligare beteende hos dom så jag kunde säga att ja här har brunben varit, men det kan jag inte riktigt göra nu....


Väl hemma i kojan igen så smaskade jag i mig lite grillad kyckling med potatissallad, snacka om att jag bara mumsat gosaker i dag :) men jag har ju semester å då får man väl det?


Nu ska jag ut å promenera med kameran en snabbsväng....ha det gott tills vi ses här nästa gång :)




Av annica johansson - 19 september 2012 07:20

Ja onsdagen har kommit och det betyder att jag har en semester dag. 



Vattengymnastik står på schemat som vanligt på onsdagar. Jag som brukar bli så trött efter detta pass, men jag får ingen ro efter dagens pass. Ska direkt vidare till Gävle å få akupunkntur....



Å även efter denna behandling brukar jag bli supertrött, så jag misstänker att det blir att sova en stund när jag kommer hem i dag.....


Men går mycket bättre med akupunkturen nu, inte så orolig längre och de sista nålarna kända jag bara pyttelte obehag ifrån :) Ja förutom den hon satt i huvudet :/ den fick hon ju ta bort för den sved och gjorde ont....


********


Om jag orkar på em ska jag ta med hundarna till skogen och testa dom hur de reagerar på riktig björndoft. Jag har hittat spår av den björn som huserar här i våra trakter. Har ju varit och testat hundarna på vajerbjörn och fick starka reaktioner från båda. Kan ju vara kul å se hur de regerar på inte så stark doft och ingen konstgjord tlillställning.....


Av annica johansson - 14 september 2012 06:56


Ja mycket som är tungt, fast det borde kännas bra att det är fredag och helgen inte långt bort...



Riktigt gråväder med regn och blåst möttes man av i dag. Vi har ju faktiskt haft turen att ha fått umgåts med solen flera dagar i rad nu :) De har dock lovat strålande sol i helgen så vi får hoppas på det.


Huvudvärk och stel i skuldrorna, smat lite annan värk sen i går em, sovit dåligt hela natten...


Men får väl hoppas på att dagen vänder från det tunga till en mer lättare dag....


plaska lugnt där ute i dag =)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards