Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

Födosök

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.


I går kväll gick jag dit och naturligtvis så ska ju kameran vara med. Ska nog börja tvinga mig att ha den hemma jag. Känns som jag kommit i en sån där period då det inte är så kul att fotografera, men jag kan inte låta bli i alla fall. Det känns mest som en börda, ja inte själva fotandet då men att ta hand om alla bilder efterråt är mindre kul. Sen tycker jag även att det synns på bilderna att den där rikttiga glädjen och själen inte är med i bilderna, men det kanske är bara jag som ser det som minns kännslan i varje bild. Har varit duktig och lämnat kameran hemma då jagvart ut med hundarna på slutet och det är skön kännsla, behöver inte leta motiv, fast det gör man ju med automatik nu för tiden, men jag kan konstantera. ååå så vackert och gå vidare, inga inställningar och vinklar jag behöver tänka på :)


 

Stina blev glad när jag kom ut på åkern och gjorde henne sällskap...


   

Hittade även familjen rå där ute...

     

Ja Stina spran för fullt för att hänga på mig :) inte för att jag rörde mig nå speciellt fort var väl mer på grund av att hon lärade stanna till och kolla sorkhålen mellan varven :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Av annica johansson - 16 augusti 2013 07:36

Japp så blidde det, febran och ont i halsen å inte kom det som en överraskning heller denna gång. Hade i flera dagar frysit och varit onormalt trött så jag bara väntade att det skulle komma. Aldrig roligt att bli sjuk men samtidigt är jag glad att...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards