Alla inlägg den 5 juli 2011

Av annica johansson - 5 juli 2011 15:44

 

Ja igår em for jag å mina kolegor till en underbar plats som ligger i skogen intill en sjö.

Vi hade avslutning för våra sexåringar. Temat var Astrid Lingren, jag var pippi, sen var Karlsson på taket och Emil med. Barnen fick lösa olika gåtor som sedan ledde fram till en massa godis. Super kul var det och barnen såg ut att stortrivas :)

   En liten skymt av Karlsson här :) Emil ville inte va med på bild genom att han hade ju gjort hyss och ville inte bli avslöjad ;)     Så otroligt vackert på denna plats, skulle enkelt kunna bo där :)


Men nu har jag börjat min semester på allvar.....


Tackar dock alla barn och kollegor för denna gång :)

Av annica johansson - 5 juli 2011 15:14

Jag tog en skogstur med hundarna. Ringde Carin å kollade om hon hade lust att följa med och det hade hon. Så kul när vi kan träffas med olika hundar och avnjuta skogen till sammans :)


   Kelly har inte sjal bara för fint, utan hon har ett jätte fukteksem på halsen och sjalen är tillför att skydda mot kvistar å dyligt i skogen.      En glad Jack som svävar av lycka :)                Kämpade med att få alla 4 på ett å samma foto men si det gick inte denna gång heller =)   E-G käkar gräs....          

Lite insekter hittade jag oxå ;)

Detta tror jag är en Luktgräsfjäril, stämmer inte helt enligt boken men....         Detta är dock en Skogsgräsfjäril.

Mörkstimmig blombock     Denna finner jag ej i min "dåliga" insektsbok men gissar villt att detta är en art av blombocken, möjligen så enkelt som ljus blombock ;)


Väl hemma efter turen fick jag plocka massa fästingar :(


Jack var behov av en dusch, men bara den tanken får mig att bli trött. Han HATAR det och är så bångstyrig att jag får använda vare muskel i hela kroppen för att genomföra det hela. Ren och fin blev han och jag har nu värk i hela kroppen, troligtvis sträckt någon muskel kring revbena, gör göront :/

 

Så nu kommer han att tjura på mig resten av dagen.....



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards