Alla inlägg den 21 juli 2011

Av annica johansson - 21 juli 2011 19:00

ÄVENTYR 1


Ja idag styrde jag bilen mot detta mål! 

Här var jag många gånger då jag pysslade med flugfiske. Vet att jag sett skyltar till detta ställe, på samma ställe där man åker in till Sagberg. Virrig som jag är då så har jag inte sett den skylten på nått år och tänkt, att jag har väl haft fel som vanligt :-S 


Men nu har jag sökt och letat lite extra på nätet och sett att, stället vart till salu och ingen verksamhet bedrivs mer :( hummm???? Jag kan väl leka blondin (är ju bra på det) å åka dit å låtsas vara omedveten....


När jag kom dit, mötte jag gamla ägaren, mycket trevlig farbror, så minns jag honom oxå :) Han tyckte jag skulle knacka på hos nuvarande ägare. Han var oxå trevlig, lite fåordig bara, och man fick vist fiska där. Jag förklarade att jag bara ville fota lite och det var helt ok


               

   Spegelblankt var det, så vackert, blev ju lite sugen att få lägga ut en fluga och bara vänta på en fullträff.....

Några bumlingar hoppade, han bara få med ringarna på vattnet....

 

    Mycket vacker plats.....


  Denna lilla låda mins jag allt för väl, härifrån pytsade de ut maten till regnbågarna :) var det svårt att få napp var det bara att gå hit å lägga ut flugan och tjopp så hade man en fisk :) fusk kallas det, men hur kul var det om man fick gå hem tomhänt =)) Bra träning skyllde jag på...


     En döing kom flytandes oxå :/


         En skräddare mitt i solspegeln =)           

Så blankt i vattnet så man kunde fota speglingarna av växterna :)

     Superkul var det att återse denna vackra plats....


ÄVENTYR 2

Ja det var ju den där toppstugan jag blev snuvad på när jag gick efter leden från Knuppbodarna.

Vet ju att det går att åka bil dit oxå så jag tänkte då när jag ändå var ute och for så. Jag rattade min mitsubishi mot målet. Känndes helt ok. Enligt skylten skulle det vara 6 km, Kände att nått var fel när jag efter 6 km börja åka nerför igen.... 

Så jag vände, hade ju sett en potensiell väg tidigare men utan skyllt. Tack vare att det blev fel hittade jag detta mysiga ställe mitt i skogen :)

      En liten tjärn med sandstrand :) Tydligen ett poppulärt hundbad, tassavtrycken sa så :)

  Ja då var jag framme vid den vägen som könndes rätt för mig. Nu är ju inte jag en fena på att hitta då så jag litar inte helt på mig själv och när jag då ser en bom, så vet jag att de kan stängas av skogsägarna när som helst. Blondin som jag är så resonerade jag att: förbud mot skoteråkning men ingen förbuden skylt för mitsubishin.... så jag gasade på jag :)    Och fram kom jag. Förstår att de tagit bort skyltarna. Totalt igenbommat....   Dom skulle ju ha tänkt på att ta bort denna skyllt oxå. Tänk om det kommer en ännu mera blondin än mig? vi säger att den kommer kl 08.00 lite drykt å vänta till kl 12 å ingen öppnar :-S


Utsikten var dock vacker. Nu fick jag göra om dessa till svartvit för att det huvudtaget skulle likna nått. Grådisigt väder och en grå hinna blev det på alla fotona...synns även på dessa men inte lika mycket som i färg....          

ÄVENTYR 3

Väl hemma och efter mat å vila så kopplade jag hundarna för en promenad. Finns en åker där jag brukar släppa dom så de får springa av sig.

Väl framme så gick det ett tranpar där med en unge så det blidde till att vända om...

       Tyvärr han ungen undan....

Även Brun kärrhök husserade på åkern, tror det är en sån iaf, inte helt 100...

men kanske jämnar ut sig för skärpan är inte helt 100 den heller ;))

 

Passade på att fota Kellys tassavtryck. Har hört att just leonbergertass kan förväxlas med vargspår, men jag kan inte tänka mig att en vargtass är så här rund....  


 

Kanatreller hittade jag :) började plocka men med två leonberger gav jag upp kanska fort. Lämnade dom hemma och så gick jag å Jack iväg på egen hand, han är något smidigare, slipper ju få svampstuvning direkt iaf :)

      Väl hemma fick det bli frollicregn...

     Hitade nästan hela Lomfamiljen, två fattas.....


Blev en logg bloggning det här......

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards