Alla inlägg den 10 juli 2011

Av annica johansson - 10 juli 2011 17:56

For iväg till Östrbor för att köpa ägg av en bekant, tar normalt ca 30 min, med lite prat. Denn tur tog tre timmar =)


Kom ju på att jag aldrig vart upp till Hornberget å när jag ändå var i krokarna å inte hade nå annat för mig, förutom att jag skulle ha städat färdigt då, men men...


Testade lite olika stigar där uppe, fanns en hel del att välja mellan å nyfiken som man är då....

                      

Vackra vyer var det där uppe, synd att det inte går att förmedla helheten med bilder.


Stubbar tycker jag är så fina och många av de vackra skapelserna fanns det på denna plats.

       

 Undrar vad detta kan vara för uppbyggnad av stenar? finns på fler ställen i denna skog....

Har nu fått reda på vad detta är för stenbyggen. Det är i från gamla kålarkojor, vid dessa stenar stod eldstaden och kojan var byggd med trä runt om, ska tydligen finnas sånna bevarade i Bärrek. Måste åka dit å kolla någon dag hur dom ser ut :) Tur man bor med en skogsgubbe :)


   

Gillar även stenar, men de blir så platta på foto :( synd det....  

 

Svamp är alltid vackra. Hittade naturligtvis en massa kantareller oxå, det gjorde jag nog bara för att jag inget hade att plocka dom i, så det var bara å dra upp tröjan och blotta magen för att få med mig svampen hem =)) Tog tyvär inge foto på dom hade fullt sjå att hålla i tröjan :)


       

   Dessa blåvingar kryllade det av där uppe på berget. Jag tänkte att nu borde jag åtminstonde få nått bra foto på dessa små rackare som aldrig sitter still å gör dom det så har man fel inställning på kameran och det blir antingen för ljust eller för mörkt, å när man är redo så flyger de iväg. Kan säga att jag svär ganska mycket ått dessa ständigt flygande fjärilar....


Tog en snabbvända förbi "pölen"

 

Snacka om tomt på vatten :(

Tog en snabbvända till ett ställe där jag hittat kantareller tidigar. Blåvingen finns där oxå, knasig som jag är så pratar jag ju med den och ber den snällt; snälla kan du inte sätta dig så jag får ett kort på dig...


Hör å häpna den sätter sig på min hand å där traskar den omkring länge å väl, den flög i väg å när jag sätter upp handen igen så kommer den å sätter sig ;))

Så jag stälde in kameran med en hand och fotade hej vilt :)))


       

Vet inte om det var mina vackra naglar den gillade eller handkrämen =))

Vilket som så var det en kul upplevelse, när jag skulle gå följde den med en bit innan den flög i väg...



Ja så kan det gå när man "bara" ska köpa lite ägg....


*********************************


Snart lär jag hoppa i säng för i natt kl 02 bär jag å en kompis ut i skogen för att fota div saker, att se olika djur är väl en önskan, soluppgången och annat vackert som finns i vår natur står på fotolistan. Håll tummar å tår att det blir en givande fotodag :)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards