Alla inlägg under december 2010

Av annica johansson - 16 december 2010 10:11

Två av katterna leker så matterna far och hundarna kutar i snön så det yr =)


Själv försöker jag varva ner med en kopp kaffe efter att ha gjort lite julgodis, kola och wienernougat..mumms...

                                      


Fick även tid att åka till ICA å handla, skönt att slippe det kl fyra då jag slutar arbeta.

 Det toksnöar oxå så hur vägarna kommer att se ut på em, gör oxå att det känns skönt att ha det gjort :))


Önskar dig en trevlig dag :)




Av annica johansson - 15 december 2010 08:04

Bara åtta dagar kvar till julafton!!!!


  

Endast en julklapp är inköpt och ingen julmat är förberedd och jag ska ju fixa julmat till både julafton ( inte allt bara en del) och juldagen då jag ska fixa allt.

Av dessa åtta dagar har jag bara fyra som inget annat än jobbet är inplanerat =)


Men som vanligt så fixar allt sig till slut i af och det blir en trevlig och god jul....


Känns som jag skulle vilja ge mig själv en julklapp i förtid nu. Två dagar på Järvzoo och bo på varghotellet :)) Ja drömma kan man ju....


Får nöja mig för tillfället att ta hand om mina djur; fåglarna, hundarna, katterna och kaninen :)



Börjar ju bli lite nervös och stressad över helgens aktiviteter oxå..

  


Vi ska nog klara av detta oxå. Undrar om det är några kända 08:or som kommer och tittar??  Vi ställer ut på lördagen :)


Håll gärna en eller två tummar åt oss då..... =)

Nu kallar djuren på mig

Hej då å ha en bra dag....



Av annica johansson - 13 december 2010 05:22


  


Ja idag fylls förskolan med barn och vuxna som ska beskåda våra underbara barnaskara i ett luciatåg :)


Barnen bjuder på lussekatter och pepparkakor som de själva har bakat :)


Önskar alla en trevlig lucia :))


Av annica johansson - 10 december 2010 19:32

För er som inte är så förtjust i vargen får en egen djurbomb här :)

Mestadels lo....


Börjar med en filur som ser måtlig glad ut av att bli störd i sin vila =)


                      

Av annica johansson - 10 december 2010 19:20

Ja jag sitter å njuter av mina foton från Järvzoo.

Vill ju dela med mig av dessa underbara varelser, så varsegoda ni som gillar varg lika mycket som jag :)


                          

Av annica johansson - 10 december 2010 17:59

Jag  har ju planerat att ringa äldreboendet här i byn och ansöka om ett rum på demens avd. Har ju jobbat där och vet att de har fullt, så chansen att jag ska få ett rum är liten =)


Men är ju en sån som kan själv eller åtminstone tror jag det =)


I går när jag var trött och sliten så fick jag för mig att jag skulle bygga ihop mitt pepparkaks hus.


Varför ska man vara så envis å hålla på när man är trötter? ja bara å inse fakta att sån är jag, hoplöst fall.....


Gick ju superenkelt att bygga huset på egen hand, brukar annars bygga tillsammans med min underbara svägerska. Nu blev detta ett trötthetsanfall =)


Blev ju förvånad att det var så enkelt, tycker annars när man är två att det är bökigt å krångligt att få alla delar på plats. Här borde jag redan fatta misstankar!!!


Ser ni något konstigt?


Glömde ju bort skorsteneen :-S Därav blev detta mitt demensboende =)

Gubben tyckte ju lite synd om tomten som inte hade nån skorsten att ta sig in i på julafton och inga paket skulle bli levererade :/


Så sant så...

Men är man dement har man nog vid det tillfället glömt att tomten ska komma....


 

Ja ja....

Mysigt är det iaf.....

    

Av annica johansson - 9 december 2010 07:30

Ja då är det redan torsdag. Ska veckorna gå så här fort kommer jag att bli gråhårig fort och sitta å fundera vad var det som hände???


Men det är ju december månad och den ska väl vara lätt kaotisk och uppskruvad??


Denna dag ska bli spännande å se hur den kommer att bli, har INGET inplanerat...

Kanske detta är en sån dag jag drömt om länge, då jag kan antingen göra ingenting för att jag kan bestäma det eller en sån dag jag får energi över och tycker det är roligt att gaöra saker. Ja det får dagen utvisa....


Är så slut på kvällarna att jag slocknar framför tv:n strax efter nio. Är ju envis och ska börja kolla nått program som börjar nio, jag får ju vara glad om jag håller mig vaken till halv tio, men är då så pass sömnig att jag inte riktigt hängt med vad som hänt =)


Inser att nästa helg är det stockholmsutställningen och jag måste träna med Kelly tills dess, har vart lite svårt med tid och ork de senaste veckorna. Har även en läxa från hundkursen som jag ska träna Kelly på och snart är det ju söndag och dax för kurs. Får ta hårdträning resterande dagar....


Ja dessa måsten är ju inge roliga, fast det är dom ju det är ju jag själv som sett till att dom finns av egen fri vilja :-S


Sen vill jag ju så mycket oxå. Hade inga planer på att baka å dona inför jul, men blir så inspirerad på jobbet när vi både bakar lussekatter och pepparkakor och gör pepparkakshus med barnen, så nu har jag inhandlat allt så nu vill jag ju göra det å. Det enda jag saknar är tid och ork, men det kommer nog bara jag intalar mig själv att allt kan inte göras på en gång.......

Är ju bara 15 dagar kvar till jul....HJÄLP!!!!! =)))


Ha en toppen dag alla för jag ska göra mitt bästa för att jag får en sån :)



Av annica johansson - 8 december 2010 06:54


Känner att detta kommer att bli en bra dag :) Har inget inplanerat mer än att arbeta med mina underbara barn och kolegor :)


Ska träna med Kelly när jag kommer hem, drar i hop sig för stockholmsutställningen och jag har vart lite dålig på tränarfronten ett tag :/

Kelly är ju dock lättlärd och vi har ju gjort detta förut så jag vet att det kommer att å bra :))



Ja, det känns som tiden bara flyger iväg och jag känner att jag inte riktigt hänger med den. Men så är det ju december och det är väl den månaden som det är mest att göra oxå, så jag är nog inte ensam om att känna så =)


Är ju även en sådan människa som trivs när jag har mycke saker för mig, men samtidigt vill jag ju ha koll på saker å ting, ett planerat liv =)


Tänker man efter så är det nog inte tidens fel att jag inte hänger med utan det är jag själv som har för höga krav på mig själv och det kan jag ju göra någåt åt, inte lätt men skam den som ger sig =)


Ha det gottses....


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards