Alla inlägg den 26 december 2010

Av annica johansson - 26 december 2010 04:58

Ja då var denna helg över då. Så mycke förberedelser och så är det över på två dagar. Trevligt har vi haft det och får ju fortsätta å njuta av den goda maten som är höjdpunkten på denna tid, tycker jag.


Julafton firas hemma hos svägerskan. Vi är fem familjer som dlear upp maten så blir det inte så mycket för en å samma person. Sammanlagt var vi 18 personer.

Vi startar vid lunctid med den kalla delen av maten. Därefter kommer tomten och vår plan med det är att klappar ska hinnas öppnas innan Kalle dyker upp på tv:n men som alla andra planer så spricker även denna ;) men hinner dock se lite av det i ögonvrån :)


Lite blyga var dom dock för årts tomte, som skötte sig galant, hoppas vi kan muta honom nästa år oxå :)

 

Blygheten för tomten släppte efter en liten stund och han fick även en massa kramar av barnaskaran :)


Efte tomtebesöket var det dax för den varma maten och jag kan lova att jag inte fick i mig så mycket av den, den glupska Annica hade lassat på ordentligt av den kalla delen som även är den bästa :)) men gott var det :)


Blev en tidig kväller för mig, genom att förkylningen som egat på lur en längre tid, nu ville oxå vara med på julfirandet. En ovälkommen gäst kan jag tycka =)

Hade även lite att förbereda inför juldagen då syrran och compani firar jul hemma hoss oss.


JULDAGEN


Tycker man förbereder för att inte behöva hålla på så mycket en å samma dag, men jag tillbringade hela fm i köket med att laga mat och fixade och donade. Tog lite extra tid genom en annan ovälkommen gäst gjorde antre, febran :(

Men skam den som ger sig, maten blev klar och han lägga mig på kökssoffan en halvtimma innan gästerna anlände.

  

 Det bästa man har sätter man på bordet eller??? Ser ut som om Bull ocväntar gästerna...näeee..fågelstugan är utanför det där fönstret så han itter nog å väntar på att få sig en fjäder eller två =)

  

         Då var det dax att vräka i sig igen då :) Lika gott i dag oxå, fast man funderade ju på julafton om man huvudtaget skulle kunna äta igen. Egentligen heltsanslöst vad mycke mat man äter under dessa dagar....


 

Julklappsutelning sker utan tomte denna dag. Jack gillade sina julklappar, Kelly och Walle tog sina godispaket och drog iväg och var inte nå intreserad av leksakerna.


Tackar alla 22 personer som gjort denna julafton till ännu en trevlig tillställning :)


GOD FORTSÄTTNING

önskar jag alla.... 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards