Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Demensboende =)

Av annica johansson - 10 december 2010 17:59

Jag  har ju planerat att ringa äldreboendet här i byn och ansöka om ett rum på demens avd. Har ju jobbat där och vet att de har fullt, så chansen att jag ska få ett rum är liten =)


Men är ju en sån som kan själv eller åtminstone tror jag det =)


I går när jag var trött och sliten så fick jag för mig att jag skulle bygga ihop mitt pepparkaks hus.


Varför ska man vara så envis å hålla på när man är trötter? ja bara å inse fakta att sån är jag, hoplöst fall.....


Gick ju superenkelt att bygga huset på egen hand, brukar annars bygga tillsammans med min underbara svägerska. Nu blev detta ett trötthetsanfall =)


Blev ju förvånad att det var så enkelt, tycker annars när man är två att det är bökigt å krångligt att få alla delar på plats. Här borde jag redan fatta misstankar!!!


Ser ni något konstigt?


Glömde ju bort skorsteneen :-S Därav blev detta mitt demensboende =)

Gubben tyckte ju lite synd om tomten som inte hade nån skorsten att ta sig in i på julafton och inga paket skulle bli levererade :/


Så sant så...

Men är man dement har man nog vid det tillfället glömt att tomten ska komma....


 

Ja ja....

Mysigt är det iaf.....

    

 
 
Lena

Lena

10 december 2010 18:21

Jätte gulligt ju ;) sån´t har jag inte tålamod till.... Trevlig Helg ;)

http://lenahansen.bloggplatsen.se

annica johansson

10 december 2010 19:02

Tack, ja det är mysigt :)

 
Ingen bild

Mona

11 december 2010 11:45

du vet i dagens hus har man ju fjärrvärme å tomtem har listat ut nya sätt å fixa leveransen då.. men jättesött hus :D

annica johansson

11 december 2010 12:02

Ja det är väl tur det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards