Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av annica johansson - 27 oktober 2010 15:22

När det lurar otäcka saker på toaletten är inte helt lätt   


Tidigare hörde jag Lisa, katten, att han hade nått fuffens för sig i badrummet. Inte nu igen tänker jag för jag vet prexis vad han syslar med, går dit och stänger dörren och tänker att denna sak får hon håla på med där inne, vill inte ha denspringa runt i hela huset. Ja en näbbmus är ju en lätt match för en katt.


Jag glömmer naturligtvis bort att katten är där inne. Blir akut pinknödig, rusar in och sätter mig, ser katten! Javistja..., vänta katten sitter å spanar! upptäcker då oxå större bloddroppar!!! nu börjar jag undra om detta nu verkligen är en näbbmus  inser ju ganska snabbt att det inte är en liten, liten mus. Fötterna upp, tröjan bort från golvet som jag slängde där. Lyckas pinka, men inte helt lätt...


Dax att ta reda på vad det är... sakta tar jag mig fram till duschdrapperiet, där största fokus finns. Inser att detta är en sork

å dom är inte så småa dom inte....


Ut i hallen, får tag i en stövel och en kartongbit. Plaserar stöveln i sorkens riktning, Stina hjälper till och ställer sig bakom sorken och  tycks tycka att f vad roligt matte, du å jag fånga tillsammans :))) jaja.. jag tycker ju dk lite annorlunda jag. Sagt å gort sorken flyr in i stöveln och ut det bär med den.....


Ja det händer saker å ting när man har djur =)))


Av annica johansson - 27 oktober 2010 14:12

Ja här kommer bilder från gårdagens och dagens reab, för både kropp och själ :)


Stannade till vid bångs och fångade en "strålade" soluppgång...


Efter vilan bar det ut i skogen, både doktorn och kiropraktns rekomendationer :)


 

Det finns mycket i skogen sm fachinerar mig. En sak är döda ting...

      

En anan sak som är fachinerande är: vi tycker att allt dör nu när hösten är här och plockar bort allt det gröna och fina. Det många inte tänker på är att naturen redan har förberett sig på våren och lagt sig i startgoparna. Vi har alla blommor som släppt sina frön till marken som redan börjat sin prosess...

     

Att träden redan gjort sina knoppar redo för våren...

    opps inget träd då..men knopp.... =)         

Har även lärt mig något nytt :) Här står en evighetstall, som ska fröa av sig och slutligen bli ett boträd åt div djur :)

 

Även all denna svampsom står kvar i skogen (måste va miljader kvar) ger ju avkommor genom myselen och sina sporer :)

  

Ja finns så mycket underbart i skogen och udar om jag någonsin kommer att tröttna på att ta med kameran ut????


Har även gjort världens upptäckt ;) Det finns lejon som smyger på en i skogen =)))




    

              

Var å handlade lite efter skogen. Inhandlade lite saker som kan hjälpa mig att få bort inflamationen :)


Köpte mig även en ny liten termosmugg, som ska hålla värmen 3-4 timmar :) Kan ju vara bra utifall det skulle ända igen att jag inte har en mugg med mig =)) Denna är liten å behändig bara å stoppa i fickan å gå....

     

Så bara å testa den i dag då när jag ska på fotokurs....


Av annica johansson - 27 oktober 2010 08:21

I dag ska fröken ta det relativt lungt. Känner fortfarande av behandlingen jag fick i går. Men inget ont som har nå gott med sig, kiropraktorn måste ha lösgjort några blodkärl, för jag var inte alls lika fryssen igår, snarare tvärt om jag till och med gnällde när gubben eldade.....

Måste oxå vila upp mig så jag orkar med kvällens fotokurs.

  


Ska bli spännande å se vad denna dag kommer att ge...

Har garderat mig och letet fram min lilla pall, så jag kan sätta mig ner om inte ryggen vill. Är lite svårt att säga hur den orkar med. Sitter jag för länge får jag ont, är jag i rörelse för länge får jag ont....


  

Sicken tur jag har en försäkring med mig då :)


Bara jag vaknar till, tar ju en stund, har ju bara vart vaken i 4 timmar nu :-S

Ska jag ner å inhandla lite nyttig kost som kan hjälpa mig att få bort inflamationen.


gurkmeja: 1msk blandas ut i vatten (smakar apa)

grönt te, men honung

omega 3

granatäpple, mumms det är gott

fruktsallad  med solrosfrön

D-vitamin


Finns en massa annat oxå som är bra för inflamationer oxå, bara å leta på nätet :) Det står mycket om ingefära, men inget jag är van å använda å vet inte riktigt hur man kan göra med den. tar tacksamt emot tipps om ingefäran och hur man kan få in den i kosten...


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards