Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Konsten att pinka.... =)

Av annica johansson - 27 oktober 2010 15:22

När det lurar otäcka saker på toaletten är inte helt lätt   


Tidigare hörde jag Lisa, katten, att han hade nått fuffens för sig i badrummet. Inte nu igen tänker jag för jag vet prexis vad han syslar med, går dit och stänger dörren och tänker att denna sak får hon håla på med där inne, vill inte ha denspringa runt i hela huset. Ja en näbbmus är ju en lätt match för en katt.


Jag glömmer naturligtvis bort att katten är där inne. Blir akut pinknödig, rusar in och sätter mig, ser katten! Javistja..., vänta katten sitter å spanar! upptäcker då oxå större bloddroppar!!! nu börjar jag undra om detta nu verkligen är en näbbmus  inser ju ganska snabbt att det inte är en liten, liten mus. Fötterna upp, tröjan bort från golvet som jag slängde där. Lyckas pinka, men inte helt lätt...


Dax att ta reda på vad det är... sakta tar jag mig fram till duschdrapperiet, där största fokus finns. Inser att detta är en sork

å dom är inte så småa dom inte....


Ut i hallen, får tag i en stövel och en kartongbit. Plaserar stöveln i sorkens riktning, Stina hjälper till och ställer sig bakom sorken och  tycks tycka att f vad roligt matte, du å jag fånga tillsammans :))) jaja.. jag tycker ju dk lite annorlunda jag. Sagt å gort sorken flyr in i stöveln och ut det bär med den.....


Ja det händer saker å ting när man har djur =)))


 
 
Maria

Maria

28 oktober 2010 19:23

Nämen fy då! Vilken tur ni lyckas fånga upp sorken..du & Stina :) Vilket bra sammarbete ;)

http://maria9.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards