Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av annica johansson - 20 oktober 2010 05:59


  

Ja i dag är den god :)))


Ja då fick jag äntligen min efterlänktade sömn...


Fick träffa en superbra doktor i går :) När man ska träffa doktorer och har ont i ryggen så har man vissa förväntningar innan man ens kommer dit. Har ju haft problem med ryggen många år förut och bara blivit nonchalerad av läkare och ingen tagit en på alvar. Den gången fick jag hjälp av en privatperson och efter det klarat ryggen i ca 6 år. Denna läkare som jag fick träffa igår var en "mänsklig" varelse och såg direkt att jag hade problem, hon behövde inte ens undersöka mig. Humor hade hon oxå, så det var ett mycket trevligt å givande besök, inte för min rygg då när hon skämtade å jag skrattade :-S


Fick dock både smärtlindring och muskelavslappnande medecin.

  

Tre olika blev det och lite krångligt att räkna ut när jag fick ta dem. Två av dem kunde jag ta tillsammans,  men den tredje fick jag inte ta för nära inpå de andra. Nu skulle jag då försöka få det att klicka så allt blev rätt inför kvällen, olika tider tog det för dessa medeciner att värka oxå. Fixade det till slut..


Optemistjollen kom fram i mig, värken började släppa, jippi nu ska jag gå å sova :)

Lägger mig i sängen...men hua nu börjar det hugga igen, bökar å stökar en stund, Bull är med åxå (katten) han har ständigt vart med mig nu när jag haft ont, han vill inte lämna min sida ;) Jag ger upp, och nu funderar jag alvarligt om jag fått fel medecin för varenda muskel i ryggen krampar :(((


Sätter mig på kistan i v-rummet, skönt å sitta hårt när det gör ont. Det hela släpper efter en stund och jag känner tröttheten. Provar å kryper ner i soffan och det går galant :) Ber gubben hämta täcket, för detta läge tänker jag inte lämna när det känns så bra. Där somnade jag av ganska fort och vaknade inte förrän kl var 05 i morse :) fy vad skönt....Visserligen hade det börjat gjort ont igen då,men nu har jag ju medecin mot det så då är det bara att gilla läget :)


Fast skulle jag få bestämma så får detta ta slut NU!!!!!


Inge trevligt väder där ute i dag, regnit å eländigt +1 grad. Min dag kommer att gå i sovandets tecken så mycket det går. Doktorns order om att låta ryggen vila så mycket det går :) Passar ju bra i detta väder ;)


Tycker ju dock lite synd om min sambo som har service på maskin idag och ska vara ute hela dagen :/


Ha en bra dag.....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards