Alla inlägg den 22 januari 2012

Av annica johansson - 22 januari 2012 19:14

Ja då har denna helg snart sagt sitt.

Haft en lugn och trevlig helg. Trött har jag varit så jag startade fredagen med att göra ingenting.


Var inte så mycket piggare på lördagen heller, hade ingen lust att göra nått vettigt. Jag pysslade lite med jobbsaker på datorn istället och det funkade bra det å :)


På kvällen var det dax att gå till grannarna och käka tacos och spela lite kort. Alltid lika gott och trevligt när vi umgås på helgerna :)


På lördag em/kväll kom larmet om att de sett 4st vargar i en by brevid vår.


Men inte långt ifrån det första larmet, sa de att de sett fel och det var rådjur????

Hur nu det är möjligt????


Ja sen gick det några turer hit och dit och det hela slutade med att det var två vargar.


Själv har jag svårt att ta dessa opservationer på allvar. Under min uppväxt på landet så har det oftast påståts att de set varg, men alla gånger har det visat sig vara någon hund på rymmen.


Sen är jag en fakta människa och vill ha svart på vitt att det finns varg i våra skogar. Att det skulle dyka upp varg här är ju inte helt orimligt. Vi har ju nåra bofasta revir i byar inte allt för många mil härifrån och rykten om att släppa nån varg här har ju oxå gått runt....


Ja detta är ju ett ämne man kan diskutera till leda. Så jag slutar här :)


I dag, söndag for vi till Gävle för att shoppa lite på Biltema, Jula och City Gross.


På Biltema hittade jag mig en passande tröja....

 

I normala fall gillar jag inte T-shirts med tryck, men denna fasnade jag för =)


På City Gross gjorde jag guldfynd :p




   

SKUMMTOMTAR muummsss, borde räcka ett tag =)


Lurade med mig Alex ut till skogen med hundarna, så fick han lite extra skogsluft innan han skulle in till viken...

Ja de fick springa frit trots vargalarmet :)

           

Kelly är anfallsredo...Tycker ju lite synd om Jack då, han sitter faktist på toaletten medans denna dam bara väntar på att han ska bli klar. Måste vara stressande, tänk dig själv sitt på toa och ha denna stå beredd....



       


Har ju kunnat rätta till ögonen på detta kort men...tyckte nog dom var passande på detta skogsmonster =)



     

Hahahaha jag fick med han på kort :))))


     

Efter en timmes promenad i en underbar skog (har inte gått den vägen sen jag var liten) Var det bara å hoppa in i pärlan och bege sig hem...


 

Hemma väntade goda semlor som vi snabbt mumsade i oss :p



 


Kvällens middag blev pizza. Kan tipsa om att använda Dolminos tomatsås till botten, suppergott, inte lika plaskit som ren tomatsås :)


Dax att önska alla läsare en god kväll, själv ska jag bänka mig i soffan och kolla Bones

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards