Alla inlägg den 14 januari 2012

Av annica johansson - 14 januari 2012 14:36

Jaha nu var det ett tag sen jag var här inne å skrev igen då =) 


Nu är det ju slut på ledighet och jobbet satt igång på allvar.  Att jobbet startat gör ju att dagarna rullar på och tid för bloggen blir mindre :) Jobbar 75% igen då. Lär säga att min kropp mår redan bättre :)


Visserligen har ju ryggen krånglat ganska mycket den senaste veckan, men varit så ok den kan nu i tre dagar :) Men då dyker ju andra problem upp. Förhoppningsvis kan vi råda bot på det på måndag då jag har en läkartid :) 

Varför ska det alltid vara nått???

**************************************************

**


Till veckan får vi en 18 åring i huset. I veckan började jag baka och förberdde även 2 st kakdegar.


 

I veckan bakade jag tårtbottnar och denna smarriga kaka, som jag ej vet namnet på. Jag kallar den Malinkakan :)

Sockerkaksbotten, ovanpå den en smet med mandelmassajox och på toppen smält choklad :p






 

Startade morgonen i dag med att göra bulldegen. Medans den jäste gjorde jag den första kakdegen. Det blidde Jitterbuggar :p


Hatar att baka dessa, kladdigt och bökigt, men ett MÅSTE på kalas! Min kära mormor bakade alltid sånna när jag fyllde år.




Å varför ska man göra det enkelt för sig :) Efter tålamodsprövande Jitterbuggar så ger jag mig på dessa sockerbullar som är än värre tålamodsprövande =)


Båda dessa krävande bakvärk är så oemotståndliga så när man äter dom glömmer man genast det

jobbiga med dom :) 


Har doch två sorters kakor till jag tänkt baka men som vanligt är jag tidsoptemist. Tur det är en dag i morgon oxå :))


**************************************************

********


Var lite lustigt på fm när jag kollade min mobil och ser att jag fått 2 st sms med 3 minuters mellanrum och samma meddelande i båda; Vill ni äta tacos med oss i kväll? 


Humm??? hur ska man göra nu, var ju sugen på tacos men även sugen på att umgås med dom alla. Jag ringde några samtal och nu ska vi alla tre familjer äta tacos tillsammans :)



Jag har fixat med tillbehör, chips och bröd de andra får stå  för köttfärsen :)


Känns att jag stått vid köksön hela dagen. Dax att ta hand om ryggen.....


Önskar alla en trevlig lördag.....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards