Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Helg V3

Av annica johansson - 23 januari 2011 18:37

Ja då har denna helg snart passerat då.


En helg då jag inte haft nått inplanerat, både skönt och inte, har väl legat lite på latsidan och inte fått så mycket gjort som jag troligtvis hade fått om dagarna vart mer strukturerad. 


En trött fredag blidde det, jobbade till 17.30 Var totalt slut som människa när jag kom hem, hade dock varit väldigt pigg hela dagen och em. När jag parkerade bilen i garaget/ladan var det som om någon kom å slog mig i huvudet. Funderade i några millisekunder hur fan stänger jag av bilen   Kan lova er att efter dom sekunderna kände jag mig som en äkta blondin som har lite otur när hon tänker  


Kunde bara dra en slutsats av den händelsen. Soffan resten av kvällen!!!


Sen kom ju den jobbiga lördagen när knasklockan i mig tyckte att jag hade sovit klart när hon endast var 03.30

Gjorde ett tappert försök att somna om, men icke sa Nicke. Inte kunde jag skylla på hundarna heller. Jack brukar ha en ful ovana att väcka mig på natten för att antingen titta på div djur eller så är han rent av nödig.

Jag har inga som helst problem med att somna om vid dessa tillfällen.


Var bara till å acceptera läget å kliva upp. Vad gör man då den tiden på dygnet, pigg var jag ju, men att börja städa eller annat väsen hade nog inte blivit så populärt av de som sov. 


Tog då fram gameldatorn som jag länge å väl tänkt gjort någonting åt. Insåg att det var ett ypperligt tillfälle att plocka fram den och göra en systemåterställning. Lagom lugn aktivitet kl fyra en lördagsmorgon....


Nu är ju inte jag världens tekniska människa på denna jord, men jag gör som prylarna säger, ibland förstår jag å ibland inte. Trycker lite här och där så brukar det bli bra sen....

Jag började med en PC återställning av de skivor jag skapade en gång när datorn köptes. Efter lite djävelskap fick jag i gång denna process. Allt flöt på tills datorn ville ha skiva nr 5. jag stoppade i den, datorn sa att det var fel skiva och han ville ha nr 5. Jag provade alla skivor jag hade och ingen var han nöjd med    nu börjar jag bli smått irriterad på den. Arg som jag är stoppar jag i skiva nr 5 ett antal gånger, till sist van jag och min envishet över datorn, han tog emot den   


Fösökte samtidig under denna process att förstå mig på min nya mobil

HTC Desire HD


Inte helt enkelt kan jag lova. Med mitt lilla tålamod kanske det inte blir så enkelt heller. Inte kunde min envishet hjälpa mig heller. Satt ju samtidgt med min lilla ordinarie dator som segade som snigelslem

Tanken var att jag skulle hitta lite hjälp på den angående min mobil, men si det hade jag inte tålamod att göra när det segade som det gjorde..


I detta läge ska jag nog inte tala öppet om vad jag kände och tyckte om tekniska prylar   


Gameldatorn hade fixat sin återställning och jag for in till willys och handlade. Var bara jag och två till där, då var kl 8.30 så skönt att handla i lugn och ro :)


Väl hemma fick gubben packa upp matkassarna med lite hjälp av mig. Jag var mest intreserad av att få min semelfrukost, fick ju äntligen Mattes semlor, världens godaste semlor :))


Förberede sedan maten som skulle avnjutas med grannarna, hackade grönsaker och stekte köttfärs...


Sen blidde det en siest, med förhoppningen att få somna av nån timme. Blidde inget sova men dock en timmes vila :/ hade ju velat sov, men ibland får man vara glad över det lilla.


Avslutade kvällen med tacos och kortspel :))))


Söndagen kom och fick ju faktiskt sova till 05.30, kändes ju som bonus jämte lördagen. Var ju lika korkad nu och trodde jag skulle somna om   så rolig jag kan va.....


Fortsatte med gameldatorn, fixa med program och andra inställningar. Fick den klar till slut men att det ska ta sån tid att ändra och fixa och alla dessa uppdateringar som kräver omstart..bläää...men nu funkar den ju :)


Fick ju även fart på den gamla skrivaren, känner mig lite stolt över att jag fixat detta :))))


Värre var/är det med mobilen. Kan lungt påstå att jag var beredd att göra abborsyra av den i dag.  Ett exempel: försökte lägga in i kalendern, men icke den ville inte och felmeddelande bara kom!!! ja ja jag ger upp....

Har även försökt att hitta spel till den, letat både här och där och tryckt överallt....men inget spel har jag lyckats fått in ...grrr....


Tar med telefon över till Monica, hon brukar ha tålamod för sånt hon.

Ja vad händer då hon skriver i kalendern och trycker ok, å vips så finns det i telefon   


Ber sonen i huset att fixa spel åt mig. Åså kommer han bara å säger

-Gå bar in här å så väljer du spelen i den här menyn..


JAAAA det kan väl jag ocå se och har även vart in på den ikonen men int f*n har den visat upp detta heller..grrrrr


Har dragit slutsatsen att det inte är mig det är fel på   det är telefon som har nått emot mig   


Jag kan dock se att telefonen håller på att ändra uppfatning om sin nya ägare. Jag har fått in några spel :)))


Har även hämtat hem ett

kan jag använda när jag ska på ishockey på lördag :))))


hej å tack för att du orkade med svamlet om min teknikhelg :)))


ha en skön söndagskväll....



 
 
Maria

Maria

24 januari 2011 12:14

Vilket avslut på fredagen du fick..hoppas du känner dig piggare nu. Men jag skratta gott när jag läste om bil & blondin. Är man trött så kan de bli lite knasigt ibland.
Ha en fin dag!

http://maria9.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards