Alla inlägg den 9 januari 2011

Av annica johansson - 9 januari 2011 09:32

Oj vad det plaskar där ute, +2 grader och naturligtvis ska det ju blåsa då,

  hatar hatar


Klockan den har sprungit iväg upptäckte jag nu...Visserligen klev jag inte upp förrän halv åtta. Har sedan kollat mobiler på nätet så det snurrar i huvudet på mig  


Finns ju lite att välja på fast jag har begränsat mig till Ericssons telefoner.

Först ville jag ha en xperia x10 sen ville jag ha en xperia x1 skulle även kunna tänka mig en Aino men sen hittade jag min Satio som jag blev kär i förut...

Men efter att ha kollat upp dessa på både tvären och längden har jag ingen susning om vilken jag vill ha.


Skulle vilja bygga ihop min egen mobil. Ta kameran från Sation och sätta den i x1:an och ta prislappen från Ainon   


Eller finns det någon där ute som har ett bra förslag på en bra mobil(annat märke). bra kamera och bra skärm är väl de kriterier jag tittar på först och priset naturligtvis....


******************************************

Helgrapport:


I går lördag bar det iväg för att inhandla div saker. Första anhalten var Svedol. jag brukar tycka om "gubb" affärer men se denna tycker jag inte om. Gubben skulle ha lite slang och fett till maskinerna så det gick fort :)


Var till barnens hus å där hittade vi en pressent till Douglas som i dag

fyller 8 år.


Blev Jula efter det, å där tycker jag om att gå :) Köpte mig en ny avbitartång, fick ju inte riktigt den jag ville ha då, men har informerat gubben att han får köpa en sån åt mig när plånboken tillåter det för en liten tång kostar strax över 300 spänn. jag påminner honom varje gång vi är där att det är han som haft sönder min =)


Mathandling stod på tur efter det. Det var min tur att bjuda grannarna på mat och det skulle bli kycklingrullar i mördeg och grönsallad. Omtyckt blidde det :) åtminstone hos oss vuxna barnen var mer skeptisk, men det brukar ju barn vara när det är ihopblandat...


Gjorde ett stopp på toys R us för att finna en present till Pontus. Hittade dock inte det vi var ute efter så ett snabbt samtal till modern så löste vi det och paket inköpen blev klar.


Som avslutning på denna runda skulle jag hitta mig en ny mobil. Det gick inte så bra, mycket urplockat och den jag var sugen på var för dyr så jag fick åka hem utan  


Fick dock med mig en låda

Så lite lycklig var jag ju....


Tror jag blivit beroende av dessa tomtar.....


**************************************************
**


I dag söndag har jag en massa planer men ingen ide att tillkänna ge dom, för som vanligt blir det väl en massa annat  


Först och främst ska vi ju fira tvillingarna som fyller hela åtta år i dag!!

Så ett stort GRATTIS till mina vinterbarn....


(ja dom har utsett mig till deras sommar-,vår- och vintermamma :) på hösten har dom gett mig ledigt ;) go pluttarna)


Resten av dagen ska gå i att fixa lite med praktiska saker och ta hand om djuren så klart.


Middagen kommer att bestå av den obligatoriska pizzan från Monroes :)))


Önskar dig en trevlig söndag....



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards