Alla inlägg den 2 januari 2011

Av annica johansson - 2 januari 2011 12:30

Dagen började slött med kaffe och lite surr med vår gäst. Tills Monica ringde och tyckte att det var dax för mig å klä på mig (tur man har nån som talar om sånt för en)

Det var dax att ta sig ner på banan för den återkommande lekstunden med korvgrillning.

 

  

Först var det gubben som fick leka med den nyinköpta plogisen.

 

Sen vart det en massa fyrhjulingsåkande och bilåkande

     

 

Fick besök av ett par till leksugna

  

Hundarna vr oxå med och busade å hade roligt.

  

  

Dom ny som kom lärades det hälsas på ordentligt :)

 

  Lite kurandet mellan lekstunderna behövdes...  

Höga snövallar var det och inte helt lätt för en osmidig leonberger men efter ca 5 försök kom hon dock upp till slut :)  

 

    

Några ur ligan inväntar korvgrillningen..

 

  

Alla nosar inväntar korven :)

 

Underbara timmar hade vi på åkern. Både folk å fä blev trötta, så hem å slappa en stund innan det var dax för middagen som vallentuna borna bjöd på.

  

Det bjöds på

Förätt: toast skagen

Varmrätt: pikata

Efterrätt: glasstårta

 

Så supergott och trevligt :)

 

Wii spelandet på gick under kvällen. Även jag provade på detta fenomen, spelade pingis å kan säga att det gick på skit :-S

Men dessa herrar fixade det galant...

  

 

Tackar alla som gjort både nyårsafton och nyårsdagen till underbara dagar..

 

Till er och alla läsare önskar jag god fortsättning.....

 

 

 

Av annica johansson - 2 januari 2011 12:01

Nyåret firades hos grannen och vi blidde 18 personer som hade det supertrevligt och åt en massa god mat....

  


Vad är ett nyårsfirande utan en prinsessa?

Stilig var vår prinsessa iaf... 

Prinsessan hade en diskussion med systra mi om vad föräldrar gör under täcket. De pussas ;) tror det var simson på tv:n :-S


Jag och tvillingarna var ute å lekte lite med tomtebloss.

 

     Fint är det med dessa bloss och grabbarna gillar detta moment, många förpackningar gick det åt iaf...


Sen var det dax för mig å avbryta firandet med det trevliga gänget. Gick hem till hundarna. Var ju lite orolig för Kelly, hennes första fyrverkeri.


Såg inte så bra ut till en början. Jag mörkläggde vardagsrummet och satt på tv:n på hög volym och dukade upp godisbordet.

  

Ja godis både till hunad & mig  

Ja all uppmärksamhet fick jag och smällandet fick väldigt lite uppmärksamhet och allt vart lungt. Visst hon vred lite på öronen och funderade nog på vad som lät men inget mer än så, vilket gjorde mig glader :)  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards