Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Trött på att va trött....

Av annica johansson - 6 januari 2011 08:37

Ja hur man nu kan vara det?

Men jag är ganska less på detta att inte orka göra något. Städade dock huset häromdagen men det var segt, fick kämpa mig igenom det och allt annat runt mig vart mycket roligare som att kolla FB och leka med katter tex. 


I går somnade jag av i 2 timmar efter jobbet, somnade framför tv:n ett antal gånger, somnade bara huvudet landat på kudden, sov till halv 8 i dag och kl är nu 9 och känner mig inte ett dugg pigg, fast det snart är slut på kaffe termosen   Det enda jag tänker när jag är uppe är att jag vill gå å sova igen....


Sen har jag denna huvudvärk som förföljt mig i två veckor nu och det hjälper föga med värktabletter. Snart kan jag inte tänka klart pga denna trötthet och huvudvärk....

  


Är ju så förbenat jobbigt att inte orka med saker, jag vill ju att det ska hända nått hela tiden. Behöver inte vara stora saker men att jag vill ha nått att göra hela tiden, så detta är jätte jobbigt....


Kan det bero på:

1.Vintertrötthet?

(tidig vårtrötthet, med tanken på svanarna =)

2.Att jag vart sjuk och är lite hostig fortfarande?

3.Julledigheten?

4. Annat???


Fryser gör jag oxå nästan konstant, kall som en isbit, fast jag klär på mig. Ofta sitter jag med fodrad fleesjacka och raggisar, men fryser liktförbenat ändå :(


  


Kanske ska testa denna metod ;) krama elementen =)


Godermorgon.

En ljumen dag med bara -3 grader, men det blåser, grr, jag HATAR blåst!!!


Jag ska dock försöka få nå vettigt gjort idag. 

Ska börja med att leta på mina glasögon som jag inte använt på minst ett år  En förhoppning att det kan vara orsaken till huvudvärken.


VÅGA TROTSA TRÖTTHET!!!!!!   

 
 
Lena

Lena

6 januari 2011 10:14

Låter jobbig...tror det beror på vintern så mörkt, kan vara mysigt men nu får nog solen komma fram lite, men krya på dig iaf ;)

http://lenahansen.bloggplatsen.se

annica johansson

6 januari 2011 10:40

Ja där kan du ha rätt, tänkte inte på att solen lyst med sin frånvaro en längre tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards