Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Kaninfråga....

Av annica johansson - 22 oktober 2010 06:25



Ja vi brukar småprata på morgarna, men det är ju inte alltid jag lyssnar ;) just nu så känns det rellativt skapligt i ryggen, det gjorde det inte i går kanjag säga, kändes som ryggraden hade förvandlats till en träpinne och gått av och alla småflisor skavde. Är ju dock ett bra tecken, en läkningsprosses av nervtrådar som konektar igen :) Inget ont som har nå gott med sig.


Ska idag kontakta damen som brukar fixa min rygg och se om hon kan hjälpa mig att släppa på lite spännigar som finns kvar. Känner paniken kommer att nu vill jag jobba och har ju nu snart vart orörlig i en vecka och arbetet här hemma har ju stannat upp och med en massa djur så blir det fort nergånget ;)


Har även lite panik över min kanin som fortfarande bor utomhus. Vill ju ha in honom i ladan. Är det någon som vet hur mycket dom tål egentligen??? Jag har honom i en stor bur på 20 kvadrat och han springer på backen, ej bur på ben. Han har fått halm att springa på nu. Jag vet att man inte får ha kaniner på "backen" över vintern. Tar tacksamt emot synpunkter på hur jag ska göra, tycker samtidigt att det är sorligt att ta in honom. Visserligen har han lika stort inne och fönster med dagsljus men det blir ju inte samma liksom....

 Har haft funderingar på att han ska få bo inne på nätterna och  ute på dagarna om vädret tillåter, men inte så enkelt han är ej så tam å jaga en kanin på 20 kvadrat med div gömsler är inte en  barnlek =)


Önskar er alla en trevlig fredag....

 
 
Anna Larsson

Anna Larsson

22 oktober 2010 12:18

Dom tål bra mycket så länge dom har ett bo med halm :) -30 är inget problem för en kanin :)

http://trombens.bilddagboken.se

annica johansson

22 oktober 2010 12:22

Låter bra det :) Husse har lovat att bygga en isolerad stuga åt honom och väggar sättas upp på delar av buren, så det blir vidtätt, sen ska det in mycket halm åt han, måste ju va skönare å få ta del av den friska luften och dagsljuset :)

 
Anna Larsson

Anna Larsson

22 oktober 2010 12:42

Inte bra att isolera. Kaniner släpper ut så lite värme så då kommer isoleringen bara att hålla kylan inne och kanske t.o.m göra så att det blir kallare i boet än utanför. *brr* En vindtät stuga med halm är bättre :)

http://trombens.bilddagboken.se

annica johansson

22 oktober 2010 12:50

ok tusen tack :) Tänk vad lite man vet fast jag haft kaniner i många år men har ju alltid tagit in dom i ladan över vintern eller så har det vart innekaniner....

 
Josefine

Josefine

22 oktober 2010 14:12

Söt sida :)

http://Joossii.devote.se

annica johansson

22 oktober 2010 15:06

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards