Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

stackrarna vill ha mat

Av annica johansson - 11 oktober 2010 18:44

Ja då var det dax för årets tiggeri från fåglarna.

 Ja dessa små underbara varelser finns ju runt mig året om, för här vet dom att det finns mat. De äter av kaninens havre och frukt och får även färskt vatten av den, Tigger är en snäll kanin som delar med sig :) Sen är det talgoxarna som älskar hundarnas märgben. De kryper in i benen och pickar i sig av fettet inte hundarna når åt, ser så festligt ut. Ska försöka knäppa kort på det nån gång :)


Min foderstuga som står ute året om fungerar som en barometer när det är dax att börja mata dessa små underbara varelser. När vi kommit in n bit på hösten och vädret blir sämre börjar de sätta sig på stugn,vilket de inte gör annars förutom om jag lägger ut nån godsak.


I onsdags tog jag detta kort, då de började tigga. For då på torsdagen till Granngården och inhandlade lite frön.

  

Så nu är alla nöda och glada och det är så trevligt att sitta å titta på fåglarna utanför fönstret :)

De arter jag har här just nu är:

Pilfink

Talgoxe

Blåmes

Nötväcka

Större hackspett

 

Det ska bli spännande å svilka arter som kommer i vinter.

 





 
 
ejmis

ejmis

12 oktober 2010 18:57

Vad glad jag blir när jag läser detta =)
Jag har matat fåglarna med frön i ca 1 ånad nu och det har redan gått 35 kg!!!
Dom är hungriga!!

http://ejmis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards