Alla inlägg under september 2010

Av annica johansson - 3 september 2010 18:01

   Äntligen helg....


Denna fredagskväll kommer jag att ägna med Kelly och hennes päls som ska kammas ordentligt....

   

hummmmm......


I morgon, lördag ska jag på bröllop  

  

Fast jag kommer å han annorlunda sådan, jag ska vara bröllopsfotograf åt Kaj & Åsa. Det kommer att bli ett spännande och roligt uppdrag :)


Kanske man skulle ha sett filmen.....

  

Eller inte....

kan ju tänka mig att det är lite katastrofer i den   och det vill ju inte jag att det ska vara för mig, vill ju att det ska bli så bra som möjligt....


På söndag är det kellys dag :)))

Hon ska på sin första utställning i Högbo...

Lite nervös lär jag erkänna att jag är   men träningen har gått bra med henne, hoppas bara hennes nerver inte är för stora då. Planerat att åka i god tid så hon hinner vänja sig med miljön där.

  

Håll tummar & tassar åt oss runt niosnåret....



Ja en fullspeckad helg så jag kommer nog att sova gott om kvällarna nu...

  



Av annica johansson - 3 september 2010 09:43

VAd härligt när man får energi direkt på mogonen   ja, nu tog jag kanske i lite ;) satt som en dö sill och drack kaffe en bra stund innan jag kom igång....var ju lite segt genom att jag drömde att det var helg och tyckte det skulle va så skönt att få vakna av sig själv, men så ringde klockan  , mindre trevligt....


Men efter det så började jag göra lit jobb "jobb"...

Damsög å torkade golven i hela huset, kammade hundarna lite granna, tog dom värsta tussarna som satt lösa, rensade lite lingon, tog reda på tvättkorgen och en liten promenad med hundarna. Ändå är det en timme kvar tills jag börjar arbeta  Undra hur jag ska slå ihjäl den timmen, fortsätta i detta tempo eller bara ta det lungt???


(Detta är nog jag efter helgens alla sysslor   )

Av annica johansson - 2 september 2010 18:55

Slutade tidigt på jobbet i dag, åkte hem å la mig på sängen å vilade, var så trött genom att jag hade varit vaken några timmar på natten   Jack blev glad för han älskar ju att få sällskap i sängen.


Sen for jag å Kelly till hennes uppfödare http://lejonkullen.se där vi hade lite ringträning med Kellys bröder, lestat och Santino. träningen var rolig och givande för både fyrbentingar och tvåbentingar  ...


Lok och stoj blev det mellan syskonen oxå   , mest med Santino, Lestat var trött efter skogspromenaden de hade strax före, så han gick å la sig och sov djupt, tills syskonen kommer dundrandes och ramlar över honom   lite sur blidde han, men med all rätt, om jag hade legat å sovit och blivit väkt av två bumlingar på det viset hade jag oxå mulnat till lite. Lestat insåg att han låg på fel plats så han kröp bakom ett parsoll. Där fick han ligga i fred, behövde dom andra springa där så sprang de runt honom.


Väl hemma blev Jack superglad över att få tebax sin vän. Han blidde måtligt glad när jag å Kelly for iväg å lämnade honom HELT ENSAM!!!

hua vilken elak matte han har. När vi hoppade in i bilen stod Jack med huvudet ut genom kattluckan å såg helt bedrövad ut    sstackarn.....


Efter att kvälsmaten var avklarad var det dax att få in Kelly i duschen. Detta skulle bli första gången i dusch, spänande värre.....


Vi kan säga så här: Hela badrummet blött, jag blöt och ryggen den säger AJ!!! Inte lätt att försöka hålla en leonberger valp ( bara 7 månader gamal) stilla på en mindre yta och inte gjorde hon det lättare för mig när hon kom på att hon kunde ju ligga ner  .  Hon blev dock schamponerad å färdig till slut, även jag är färdig   För att inte ta ut ryggen för mycket struntar jag i resten av kvällens planering, att koka lingonsylt. Fryser in i mindre påsar å kokar varteftersom. Ska dock försöka renskriva mötesprotokoll innan kvällern infaller, men först soffan....


Ha en t revlig kväll...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards