Alla inlägg under september 2010

Av annica johansson - 12 september 2010 08:13

Undrar om jag ska skylla på min vimsighet eller på feberyra   ....


Sov ju stora delar av dagen i går. Vid ca tolvtiden i natt försvann febern och jag piggnade till. Låg å blängde på Tv framtill fyrasnåret. Skulle ner för å ta ett bloss, som tur var upptäckte jag att jag bara hade en cigg kvar, Paniken drbbade mig på en millesekund, bara vetskapen att dom är slut kan ju få en att vilja ha tio på raken. Kommer dock på att jag har ett paket blåblend, som reserv cigg) i bilen, inte goda   men paniken lägger sig något....


Sitter nu och undrar vad macken har för öppettider, nu när jag skriver detta så har ju kl hunnit bli halv åtta. Jag måste åtminstone få i mig lite mer kaffe innan jag vågar sätta mig i en bil, så min beräkning är att när jag väl är klar för att åka har dom nog öppnat.


Trist att det är regnväder idag, nu när jag känner mig lite piggare, had passat bra med en skogspromenad en sån här dag, då man inte ska förta sig efter sjukdom...

 

Av annica johansson - 10 september 2010 19:47


Hängig.....

Snorigt, huvudvärk och febran på G   


Ja, ja man får väl se det från den ljusa sidan, får ta det lungt och det behöver jag nu....


Tar ett   och bäddar ner mig och blänger på tv tills ögonen faller ihop  


Goder natt världen....

Av annica johansson - 10 september 2010 15:47

Tog mig en skön tupplur efter arbetet idag   


Om ca en timme blir det

  

Känns som det var evigheter sedan....


Till efterätt tar vi en

sitron cheesecake   


I morgon är det

Vi har fått en fjortis i huset     


Av annica johansson - 9 september 2010 18:00

Letar å letar, men hittar inget, bara å konstatera att det är tomt där uppe  



Gör väl så här då.....


Av annica johansson - 8 september 2010 19:23

Visserligen stiger min ålder och snart kliver jag över 40 strecket. Att det skulle gå utför så här fort hade jag ingen aning om!!! 

Har väl alltid vart en virrpanna, är nog född

sådan...  


Har annars en väldigt bra koll på saker och dess plats och kan tala om vad det mesta ligger här i hemmet om någon frågar. Gubben däremot har noll koll, så honom retar jag ganska ofta för att han inte har nån koll :/ Från och med denna vecka ska jag nog vara tyst inom detta område   


Det hela började redan förra veckan, då jag började leta efter ett viktigt papper som jag lära ha tag i. Letade på alla de tänkta ställena, under hela veckan, utan resultat!! olikt mig att slarva bort något, tänkte jag... Men fick fullt upp under helgen, tänkte inge mer på det.


Måndagen kom och jag skulle till arbetet. Här är jag alltid ute i god tid, men inte denna måndag, sen och stressad rafsar jag åt mig det jag ska ha med och ska ta bilnyckeln.   PANIK nyckeln hänger inte där den ska, börjar rota i diverse väskor, jackor och byxor, för i stressen kan jag inte minnas vad jag andvänt sist. Sista anhalten blir ut i bilen, ja där sitter dom så fint så  Jag som aldrig lämnar nycklar kvar, hummmm. Ja ja lite virrig kan man ju va. In igen å hämta väskan, kommer på att plånboken ska jag ju ha med, planerat handling efter jobbet. Samma snurr här hittar inte pluskan. beslutar, struntar i den helt enkelt!!! Hoppar in i bilen, ja å vad får jag se då..JO pluskan på instrumentbrädan...such!!!!

Redan här blir jag lite orolig för mig själv å min totala nolkoll på läget....

Klarar mig ganska bra resten av dagen, inga större förvirringar, bara de normala   


Tisdagen kommer och morgonen flyter på som vanligt...

Hinner väl gå någon timme på jobbet så är jag igång igen   

Får tydligen för mig att det är onsdag och lurar några barn att vi strax ska gå ut å leka å sen grilla hamburgare :/ vet det är fult att lura små barn, men vad gör man när man är till åren och lite vimsig?!!??? Jag kan dock rätta till det hela med att förklara för de stackrna hur det ligger till :)


Kommer hem och har ju börjat funderat på mina papper som fortfarande är borta. Näe nu ska här vändas upp och ner på huset för att finna dessa!!! Jag letar på de mest konstigaste ställena i huset, utan resultat   känner mig vid detta läge att jag börjar bli desperat och måste intala mig själv att dom är borta...


Börjar färga håret och det flyter på. Ska i med den sista färgen, som ska bli pricken över I:et. Ja vad gör jag  då??? jo jag fumlar omkull flaskan så hälften rinner ut på golvet. Vad jag sa då tänker inte jag dela med mig av, risk för att jag blir anmäld då!!!! ja resultatet blir ju som det blir, så där gullit gul/orange nyans ja ja,,,har ju vart med om värre så....


NAturligtvis har jag ju även glömt att betala räkningarna, så jag sätter mig å ska göra det,har det mesta på autogiro, men denna månad har jag en lös. Hur många tippar på att jag har hittat den????


Känner mig trött och sliten. Slår mig ner i soffan, vad får jag syn på då!!!! jo mina papper jag sökt igenom hela huset efter  gaaaaaa....helt jävla (ursäkta) synligt....


Så idag träffade jag några gamla arbetskamrater på ica och passade på att ansöka om demensboeende, men tyvärr hade de inte något sådant, men blev erbjudet eget boeende, med dörrlarm och vanligt larm. Verkar som det är den enda lösningen just nu   


Nu ska jag inte göra så mycket mer idag, bara ta det lungt och be till högre makter att detta vims får ett slut.... :))



Av annica johansson - 7 september 2010 18:08

Ja idag hade jag öppning på jobbet, jag som i normalfall är morgonpigg av mig och har inget emot att kliva upp tidigt. Idag var det en annan sak, till och med snozade   ....


Var även trött under hela fm på arbetet, gäspade å hade mig, inge roligt alls...


Direkt efter jobbet for jag till Jenny för att ÄNTLIGEN få bli klippt   vi räknade ut att det var två månader sen jag skulle ha klippt mig, snacka om att ha väntat och ja ni som sett mig,  har ju sett eländet....

Men nu är det borta :)))))) Bara lite blekning å färgning så är allt som det ska. Planen är att hinna med det i kväll   tidsoptimist som jag är....


När frillan var klar for jag till ica å inhandlade blekmedel. Sedan hem till syrran så de skulle få kolla på kort från bröllopet. Nu har syrran och Anneli beställt kort som jag nu ska försöka beställa via datorn, var evigheter sen jag gjorde det och det verkar inte va det roligaste, tar tid att ladda in bilderna på sidan   


Har även hunnit klippa gräset :) och det var på tiden, hade jag spart till helgen hade jag fått ta fram lien    I dag fick jag klippa på näst högsta läget, lär ta en sväng imorgon på gräset oxå :/ Har aldeles för mycket för mig just nu så allt hinns inte med, så gräset har inte vart på prio ett prexis, fast det har jag svurit över att tag nu....


Ja jag får väl återgå till mina kort jag...


Ha en bra kväll....


Av annica johansson - 6 september 2010 08:17

Här kommer några bilder från Högbo utställningen


 

Marre som blev 1:a

   

Lestat som kom 2:a

     

Kelly som kom 4:a

 

Heilo (Kellys syster) som vägrade springa, så ingen plasering :/     


Mer info finns på http://lejonkullen.se

  

Av annica johansson - 5 september 2010 19:22

Ja nu har denna helg gått. Det har varit en fartfylld helg som startade i lördags med bröllop. Började fota vit 10 tiden, hem å käka lite, sen till strandbaden för att fota, sen till kyrkan, sen hem å byta fordon till cykel och till bysämjan, där jag blev kvar till kl 22, hem och pusta ut. Tänkte jag skulle packa å göra klart för utställningen på söndag, men sååå trött, stupade i sängen somnade nog innan huvudet hade landat helt...


Söndag morgon, klockan ringer 05, hua vad tidigt. På med kaffet, mata katter å hundar med det dagliga godiset, rökt skinka, kattkuddar och märgkex, helt företag å ge fyra katter å två hundar när ögonen knappt är öppnad...


For till Högbo, i god tid. Tur var det, dels så slapp jag bilköerna som blev strax efter min ankomst och skönt för Kelly som inte alls är van att vara i folksamlingar, hon var bra förskräkt den första tiden, men gick bättre å bättre.


Jag var inge nervös innan det var dax att gå in i ringen, men...kan tala om att inne i ringen kom nervositeten kan jag lova, darrade som ett asplöv mellan varven. Kelly skötte sig bra, med tanken på situationen, med mycke folk å hundar. Att springa å visa upp sig var väl ingen höjdare, så hon sprang både på tvären  längden någon gång :/ kan juvar så att hon kände av sitt asplöv till matte oxå :)

(kort på donnan kommer senare)


Vi kom dock på fjärde plats av sju st :)) Kritiken lyder:


Söt tik, med utmärkt huvud. En tanke, ljusa ögon. Utmärkta propotioner. Välkroppad för åldern. Goda vinklar fram, kunde ha bättre bak. Goda rörelser.

 

Har nu suttit vid datorn och försökt fått någon ordning på de ca 300 kort jag tog igår, har dock raderat en del, men får ta det i etapper så jag inte slänger nått av misstag. Har även provat att redegerat lite bilder :) Kul men tidskrävande... Men det var ett helt underbart bröllop på alla vis :)))

 

Dax att göra sig redo för tv-soffan. På återseende...

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards