Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Dan före det nya

Av annica johansson - 30 december 2010 17:57

Ja snart är denna dag till ända och i morgon får vi fira in det nya året   


Började dagen med att sova länge, kom väl upp vid nio tiden. Att kalla det sovmorgon passar inte riktigt, hade ju vart vaken större delen av natten med feberyra som gav mardrömmar så fort ögonen åkte igen samt att hade troligtvis nån slags migrän för det blixtrade i hela huvudet. Har dock aldrig haft sådan migrän så det kanske var feberyran som spökade hela vägen. Klockan han väl bli runt tre snåret när jag slocknade av på allvar.


For sedan in till City Gross med Monika för att inhandla nyårsmaten.

Tog med julklappen på resan för å se att den fungerade. Fick en gps :)

 

Den funkade utmärkt och behövligt för mig som till och med går vilse inne på köpis    och det har ju svärfar och hans sambo tagit fasta på då dom köpte den till oss, det var ju snällt....


Varken jag eller Monica kände oss supersugen på att handla men så gick det som det gick. Glömde ju köpa vitlöksosten till kexen och den rivna osten. Osten kom jag på nu vid middags lagningen att vi missat, men jag har ju sån i frysen såg jag, så ingen fara på taket   


Efter handlingen bjöd jag Monica på lunch

    

En saftig Frisco sitter aldrig fel   


Fick sedan åka över S-viken för att inhandla fläskytterfileerna som inte fanns på City Gross samt glassen.


Väl hemma fick gubben bära in allt medans jag å Monika kollade så han skötte sig ;)


När allt var uppackat så satte jag mig ner och avnjöt en flaska

 och


For iväg en sväng med min pärla, dels för att byte en julklapp. Fick en skoteroverall som var för stor. Ner till ICA för att inhandla osten som vi glömde och naturligtvis lite annat onödigt....


Matade alla djuren där ute sen var det läge för alvedon och sängen. Så skönt det var att få slockna av en stund.

     


I dag hade jag tagit åt mig att laga middagen, hade en för starkt kryddad tjälknul kvar. Skar den i mindre bitar, hackade gullök och trattisar. Allt i en stekpanna med en massa grädde å lite creame fraiche. Till det serverades det färsk pasta och gröna ärtor. Blev supergott, sa dom andra, själv hade jag lite svårt för å känna någon smak genom förkylningen men i gick det :)


Borde ta tag i lite städning nu...skrev ju borde å inte måste alltså behöver jag inte..hahaha

Har ju inte riktigt ork till det. Kan ju göra som så att jag inväntar orken å kommer den inte struntar jag i det :)))


Jag har även beställt ett armband i dag :)

   Snyggt va????


Den är köpt av Lena som har mycket fint pyssel, gå gärna in å titta vad hon har

www.denlillaboden.se


Ha en mysig kväll....


 
 
Lena

Lena

30 december 2010 18:43

Oj, vad mycket du har hunnit med i dag = )
Finfint armband = )))))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

annica johansson

30 december 2010 18:54

Ja det han bli lite =) jaaa, vist var det fint ;)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards