Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Järvzoo

Av annica johansson - 5 december 2010 16:39

Ja då kom jag till slut till Järvzoo :) Snacka om paradiset  :))

Jag önskade att det vore enkelt att förmedla alla mina känslor jag upplevde denna dag, men det går inte, det jag kommer på är att jag skulle kunna jlämföra med ett barn i ett godisland :)


Många djur var dock svåra att knäppa på beroende på att de hade sin siesta när man var vid dem och ugglor och rovfåglar även så, fåglarna var ju även bakom galler å då är det inte så lätt att knäppa....


Här kommer dock massa bilder som jag vill dela med mig av. Avslutar med det bästa djuret, som då är vargen. Fy helvete vilket vackert, maffigt och majestetiskt djur det är.....


   

Inga superbra kort men skatälskare som jag är, tyckte jag dom blev häftiga på sitt sätt :)


     

En mycket tacksam model var denna ekorre som snällt poseade för oss, så bedårande söt ;)

   

En sån kisse skulle väl kunna få bo med mina andra kissar ;)

     

Fjällrävarna var så mysiga och vilken päls de hade :)

   

Järven var ju ett maffigt djur det å, fast jag hade nog väntat mig dom större. Men tassarna vilka bumlingar :)

 

Myskoxarna var inte på fotohumör, vilket var synd, försökte gå tebax men då hade de gått å lagt sig ordentligt...

 


 

Ren och älg tillhörde gruppen som hade siesta oxå...

Tjuren var ju ståtlig en, men han vägrade komma fram å när han väl gjorde det så stod han tryckt mot staketet så då gick det heller inte att fota honom....

   

       


jaaaa ååååå vilka vackra djur....


Har beslutat att jag ska dit igen och då ska jag sova på varghotellet ch spendera två dgar med att fota djuren och då kunna fota när alla djuren är aktiva.....


Helt makalöst juvlig dag hade jag :)))                       

 
 
Lena

Lena

5 december 2010 17:07

Härligt Annica, fina bilder på alla djuren, synd dom alla var så trötta då ;( Man riktigt känner hur engagerad du är ;))) Tack för att jag fick "följa"med / Kram

http://lenahansen.bloggplatsen.se

annica johansson

5 december 2010 18:07

Tack :) Ja det var ju synd på siestorna, men det ska jag ta igen en annan gång, mig ska dom inte få slippa undan =)

Det var trevligt att du kunde följa med på min tur bland djuren =))

 
Lena

Lena

5 december 2010 17:11

Fina bilder =)
Fastnade för första kortet på lodjuret = )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

annica johansson

5 december 2010 18:04

Tack :)
Ja lodjuren var fina :)

 
Ingen bild

Mona

5 december 2010 17:22

va fint :) skatan på 3:e bilden attans så snygg. å vargen på stenen 2:a kortet påminner mur mye som helst om Akilles, exakt samma spanar hållning å blick.. fast han e svart tamhund *S*

men kul å se :D

ps å fjällräven vilken päls, instämmer.. synns bra på sista kortet.. påminner om kroppsbyggnaden på Bonny lite :D

annica johansson

5 december 2010 18:04

Tackar å bockar :)
Ja dom var lite fyrkantiga fjällrävarna prexis som mitt nattduksbord (Bonny) :)

 
ejmis

ejmis

5 december 2010 22:16

Vilka fantastiska bilder du tagit!!

http://ejmis.blogg.se

annica johansson

6 december 2010 04:41

Tack :)

 
Sinna

Sinna

6 december 2010 20:54

JÄTTEFINA bilder!! Jag gillade många men tycker att lokatten bakom trädet var extra fint :-)Det verkar att ha varit en kanonbra kurs. Den ska jag gå nästa år hade jag tänkt.
Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards