Alla inlägg under november 2010

Av annica johansson - 19 november 2010 08:00

I dag har vi lätt snöfall och -4 grader, härligt.

Minder härligt är att magsjukan härjar på jobbet  Såg först några på FB som insjuknat. När jag kom till jobbet visade det sig att det var många som hade drabbats, vi hade 12 barn av 27, några var dock ledig men ändå, sicket bortfall    Jag hatar magsjuka, den enda sjukdomen som gör mig inbilningssjuk....

Undrar hur det ser ut på jobbet idag? när jag for hem i går räknade jag till att vi ska ha 5 barn, och håller tummarna att de får vara friska.

Lider med de som är hemma och har insjuknat. Skickar kryapå kramar till alla...


Över till nått roligare....


I går var det dax för hundkurs med Kelly igen. Har kommit på att hon måste veta i förväg vad vi ska göra och tjuvtränar på egen hand när jag inte är hemma   

När kursledaren berättar vad vi ska göra, brukar jag bli litte lätt orolig och skrattar lite nervöst och tänker: hur ska detta gå???

Men Kelly hon genomför varje moment galant :)))


Måste även få berätta att jag fått tillökning vid mitt fågelbord. Nu har gråsiskan anlänt.

Så bedårande söt....


Så här ser min fågellista ut nu:

Blåmes

Talgoxe

Pilfink

Grönfing

Gulsparv

Nötvecka

Större hackspet

Skata


Inväntar:

Talltita

Steglits

Domherre

Grönsiska


Ha en trevlig dag.....

Av annica johansson - 17 november 2010 17:18

Att ta med kameran, när jag för en gång skull gick HELA vägen till jobbet idag, har ju sååå långt dit   ....


Landskapet vi har nu med snö och klart väder är helt sagolikt vacker så jag kan inte låta bli att fota.

      


En liten del av vår underbara gård på jobbet :)     


Vädret var inte lika vackert när jag traskade hemmåt...

 

Dimman låg tät över vidderna.... 


Slut som människa idag så det får bli att jag förvandlar mig själv till en soffpotät nu ;)


Ha en trevlig kväll....

Av annica johansson - 16 november 2010 18:13

Ja i dag har vi haft strålande solsken och ett par minus grader. Med snöfallet som föll igår fick vi ett underbart vinterlandskap idag.


Började dagen med att vakna en timme före klockan. Helt ok tycker jag då som är en inbiten morgonmänniska   Fick lite gjort på morgonen innan det var dax att fara till jobbet, lite pappersarbete och  plock i hemmet. Var ut en sväng på gården och fotade lite i det underbara vädret. Blev lite taggad av fotandet så jag for till jobbet lite tidigare och gick ut på vidderna där och fotade lite.


Här kommer lite vackra vyer

 

Vyer hemmifrån...

     

Vyer från trakterna kring jobbet...


Som vanligt har jag haft en toppendag på jobbet   Trodde ni inte jag skulle skriva va???   


Det är nu när jag kommer hem från jobbet som det blöta börjar.


Kelly for in i duschen och det var på tiden kan jag lova. Blött blir det oxå efter en leonberger kan jag lova.

När jag ändå var i farten tyckte jag det även var dax att bada Jack oxå. Galen är jag, det vet jag.

Att bada Jack är inte det enklaste här på jorden kan jag lova. Om jag ska försöka beskriva den bravaden det är;

Först och främst HATAR han vatten. Jag får bära in en hund som stretar och spretar med benen åt alla håll, väl i duschen fortsätter benen  framåt medans jag får hålla emot honom med benen ( tänk er en noshörning som stångar sig fram)  samtidigt ska jag hålla i duschslangen. Att lägga ifrån sig slangen och stänga av den medans man schamponerar är inte att tänka på. Med en hand ska jag schamponera och lite då och då, flytta tebax Jack i duschen  slut blir man efter det passet iaf...


Att rulla sig efter ett bad är obligatoriskt. Kelly tycker nog lite synd om honom ;)   

Stackarn...ser ut som en övergiven kut   .....


Nu har jag fixat lite pappersarbete och tänker inte göra mer nytta idag.

  

Nu är det kväller...

Önskar alla en trevlig sådan.....  

Av annica johansson - 14 november 2010 17:48

Ja denna slödag gick den oxå, nu är det kväller eller sen em, vilket som. Inte har jag piggnat på mig heller, men lite har jag fått gjort iaf. Fixade kaninburen, hittade läckor där det rann in vatten. Fyllde buren med en traktorskopa hö och halm, så nu kan Tigger gona sig ordentligt i kylan...

     


Sen var vi in å firade svärfar på farsdag :) bullar, kakor och tårta bjöds det på :)) å jag som är så svag för sånna gosaker =)))


Sen var det bara å kasta sig i väg på hundkurs med kelly. Gick bra även denna gång. Hon klarade av att gå lös och hålla kontakten med mig fast det stod en skål med smarriga köttbullar brevid :))) en massa annat skoj oxå. Lite varm i kläderna börjar denna lilla tös bli, vill busa mer och mer med de andra deltagarna :) fast vi försöker att hålla hårt på lek i koppel, inte helt lätt alla gånger, är nog den svåraste biten på hela kursen det =)


Väl hemma var det ju dax för mat och det är ju söndag och den ständigt återkommande pizzan från Monroes stod på menyn så då var det bara att bära iväg å hämta hem maten. Nu är jag mätt och belåten och har ingen lust att göra mer idag, borde men det struntar jag i =)))

Av annica johansson - 14 november 2010 08:18

Hua, ser inte ut att bli en bra dag. Så trötter i dag, har inte vaknat till liv fast jag fått i mig 4 koppar kaffe   

Sov till halv åtta igen, är nog det som är felet, inte bra att sova för mycket. Låg dock vaken mellan 4-5 had ju en tanke att har jag inte lyckats somna om på en timme vor det lika bra att kliva upp, men tydligen somnade jag ändå   . Runt sexsnåret tycker jag det är helt ok att kliva upp även om jag är ledig, ja jag vet att jag är lite knasig men man får så mycket gjort om man kommer upp i tid.


Inte kan jag skylla på att jag var på party igår heller, ja party var jag på och chafför var jag så nå starkare dryck blev det inte för mig. Kändes dock som jag skulle vilja ha nått starkare. Inte för att jag är så förtjust i dessa drycker något mer, har väl blivit gammal å tråkig  


Supergod mat fick vi och var nog över hundra personer på festen. Vi startade med en förfest hos en kompis, sen ner till strandbaden. Jag tyckte jag var duktig som dock var med på festen hela 2,5 timmar + förfest på 2 timmar, sen bar det hemåt till alla djuren och den sköna sängen, somnade omgående


I dag har jag som vanligt planerat in en massa måsten, måsten å måsten är väl kanske att ta i. Jag har ju börjat sett lite annorlunda på dessa måsten, oftast är det viljan och inte måsten som styr :-S låter snurrigt men....


Vi får väl se om det blir nån fart på tanten i dag, lite fart måste det dock bli, ska ju på valpkurs med Kelly i dag


Önskar alla en pigg å allert söndag :)

Av annica johansson - 13 november 2010 08:14

Känns som jag sovit halva dagen i dag =) Klev ur sängen halv åtta  Är ju annars uppe mellan 05-06 jag så det blidde en rekoderlig sovmorgon. Visst det kan ju vara skönt det oxå om man inte har så mycke att gaöra, eller vill göra kanske man ska säga =)


Först å främs ska vi komma iväg till Citty gross och fylla frys och skafferi med mat. Är ju en fördel å ha nått att äta.

  


Ska även in på Jula :)) dels kolla efter praktiska handskar som jag kan ha när jag fotar, tunna men varma med andra ord. Ska även kolla på ett par röda snickarbyxor åt Monica. Världens bästa arbetsbyxor, borde vara obligatoriska när man jobbar på förskola. Man får med sig saker i fickorna och man kan utan problem krypa omkring på golvet med barnen. När jag inte har dom på jobbet, blir det bara jobbigt =))

Midjebyxor Dam

Snygg är dom oxå ;))


Efter schoppingen ska jag ta min pärla ut i skogen och släppa hundarna. Hoppas det inte är allt för moddigt på skogsvägarna, men min braiga bil brukar fixa det mesta, hihih....


Sen i kväll är det ju party på strandbaden, säsongsavslutningsfest för folkrace ligan. Var ju inte igår jag var på party, så det kanske är dags :) Kan tänka mig att det blir en tidig kväller ändå. Börjar ju bli gammal och kvällströtter är jag å.....

Ja det visar väl sig hur det slutar....


Ha en trevlig lördag.....

Av annica johansson - 12 november 2010 07:01

Ja nu har veckorna börjat rusa iväg igen då :)

Kan ju inte påstå att dom gick fort när jag var sjukskriven. Nu är man ju på banan igen :)))


I normalfall har jag haft väldigt lugna helger inte så mycke inplanerat, det har blivit ändring på det.

På lördag ska det storhandlas och på kvällen blir det att åka på fest, var eviheter sen jag var på nått sånt =))


På söndag är det fars dag och svärfar ska väl firas och sen är det dax för Kellys hundkurs. Ganska skönt att det inte är fotokurs denna helg lär jag få erkänna. Jätte kul på kursen men något kämpigt med ryggen förra helgen när jag blev ute mellan 10- 15.30 :/


Jag ska dock försöka få tid att fota lite på egenhand, nu när snön kommit :)


Önskar alla en trevlig fredag....

Av annica johansson - 10 november 2010 17:37

Ja att det har kommit en massa snö är väl ingen nyhet nu :)


Hundarna gillar det. Kelly hoppar och skuttar som om hon vore en förvuxen groda =)

Jack han ålar sig fram i snön både på ryggen och sidan :)

Visst låter det som jag har normala hundar =)


Även Tigger (kaninen) hoppar och skuttar i snön :) och katterna ligger inne och njuter av stugvärmen, så några normala djur i alla fall :)))


Som vanligt har jag haft en underbar dag på jobbet :) Barnen är helt underbara :)) Har även mycket bra arbetskamrater oxå ;))


I dag stog det bakning på schemat med ettåringarna, ja många tycker nog att jag är galen, ja men sån är jag, å har man den rätta inställningen så är det inga problem "Allt går bara viljan finns"


Dillemat var ju att vi även ville hinna med att gå ut i den underbara snön :)

Gjorde som så att vi snodde ihop en mördeg och stoppade i kylen, så i morgon ska vi göra kakor av den :) För på fredag har de minsta ansvar att bjuda hela fsk på fredagsmys :))


Ut i snön det bar, de små var väl lagomt förtjust i snön =)

Men jag å övriga barn/vuxna hade störtkul :) det gjordes snöhäst, snöspöke och en jätte snöboll som de kunde klättra upp på, snöänglar, pulka åkning  och jag och några barn provade med att simma i snön och mycke annan lek, ja det var full huggning :)))


Nu till Tess (3år) del, har lovat henne att lägga ut fler roliga bilder på kaniner. Hon såg kaninen vid datorn förut och skrattade klatt å länge åt den. Ja ni andra år oxå njuta av dessa fina/roliga bilder =)

(Börjar med datorkanin för er som missat den)

  

Ja även en kanin lär hålla kontakten med omvärlden och se efter om nått nytt har hänt på djurhållnings reglerna :)


 

En kanin beöver även mat å för att få det bästa kanske det är bäst å inhandla den själv... 

 

Är allti bra med en vila på maten ;) 

 

Här är hemligheten varför kaniner är så len å fin i pälsen jämt, de tar skönhetsbad ;)

 

En del kaniner föredrar eklogiskt och odlar sin mat själv....

     

Det gäler att  göra sig fin utifall det kommer en stilig herrkanin ;)


Nuere slut på barnprogramet.

 Tack å hej för denna gång, vem vet det kanske kommer fler roliga kaniner en annan dag :))         

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards