Direktlänk till inlägg 16 november 2010

En vacker dag :) blöt blev den oxå ;)

Av annica johansson - 16 november 2010 18:13

Ja i dag har vi haft strålande solsken och ett par minus grader. Med snöfallet som föll igår fick vi ett underbart vinterlandskap idag.


Började dagen med att vakna en timme före klockan. Helt ok tycker jag då som är en inbiten morgonmänniska   Fick lite gjort på morgonen innan det var dax att fara till jobbet, lite pappersarbete och  plock i hemmet. Var ut en sväng på gården och fotade lite i det underbara vädret. Blev lite taggad av fotandet så jag for till jobbet lite tidigare och gick ut på vidderna där och fotade lite.


Här kommer lite vackra vyer

 

Vyer hemmifrån...

     

Vyer från trakterna kring jobbet...


Som vanligt har jag haft en toppendag på jobbet   Trodde ni inte jag skulle skriva va???   


Det är nu när jag kommer hem från jobbet som det blöta börjar.


Kelly for in i duschen och det var på tiden kan jag lova. Blött blir det oxå efter en leonberger kan jag lova.

När jag ändå var i farten tyckte jag det även var dax att bada Jack oxå. Galen är jag, det vet jag.

Att bada Jack är inte det enklaste här på jorden kan jag lova. Om jag ska försöka beskriva den bravaden det är;

Först och främst HATAR han vatten. Jag får bära in en hund som stretar och spretar med benen åt alla håll, väl i duschen fortsätter benen  framåt medans jag får hålla emot honom med benen ( tänk er en noshörning som stångar sig fram)  samtidigt ska jag hålla i duschslangen. Att lägga ifrån sig slangen och stänga av den medans man schamponerar är inte att tänka på. Med en hand ska jag schamponera och lite då och då, flytta tebax Jack i duschen  slut blir man efter det passet iaf...


Att rulla sig efter ett bad är obligatoriskt. Kelly tycker nog lite synd om honom ;)   

Stackarn...ser ut som en övergiven kut   .....


Nu har jag fixat lite pappersarbete och tänker inte göra mer nytta idag.

  

Nu är det kväller...

Önskar alla en trevlig sådan.....  

 
 
Lena

Lena

16 november 2010 19:21

Visst var det vackert idag, fina kort du har tagit.... ;)

http://lenahansen.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

17 november 2010 09:08

Vilka fina vinterkort :) Skrattar gott åt Jack men förstår att de blir jobbigt för dig.

http://maria9.bloggplatsen.se

annica johansson

17 november 2010 15:41

Tack :) Ja, Jack är som han är han =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards