Alla inlägg den 20 november 2010

Av annica johansson - 20 november 2010 08:51

Sitter i lugnan ro vid köksbordet och dricker kaffe och spanar på mina fåglar.

Som vanligt börjar det tryta med frön i stora matstugan, äter ju som häsatar, av nån anledning känns det som fåglarna säger åt mig att det är dax att fylla på för de hoppar på fönstret vid dessa tillfällen, Inte illa till och med fåglarna är bortskämda på detta ställe ;) det smådunsar i fönstret hela tiden.


När jag sitter där i lugnan ro hör jag en jätteduns i fönstret bakom mig!!?? Funderar ju genast vad det var? Kan det ha vart sparvhöken som kommit för att äta lite. Vänder mig om för att ta reda på vad de var, vem ser jag??? inte sparvhöken i alla fall....

Det var janne som ville leverera tidningen =)))) Han brukar sätta den i grinden annars, men genom att det snöar så ville han att jag skulle komma ut å hämta den :) Det var ju tur att det bara var han, då är fåglarna trygg ett tag till då :)



Av annica johansson - 20 november 2010 08:34

I går började jag sticka rggsockor och det var nog nått år sedan jag gjorde de kände jag när jag började, men så himla kul och avkopplande.


Går även utmärkt att sticka framför tv:n oxå. Brukar ju brodera oxå, men det tycker jag är svårare framför tv:n, där måste man ha mer koll och blondin som jag är funkar inte det ;) Var evigheter sen jag broderade oxå, men lusten kommer krypandes lite nu och då, men tiden, orken och viljan är inte samms alla gånger =)


Över till lördagen. I går berättade Kelly och Jack för mig att de ville leka med Udo. Snäll matte som jag är då, så ringde jag å frågade om han ville komma å leka. Udos husse och matte ska på novemberkåsan så det passade aldeles utmärkt :)))


Själv ska jag ägna mig åt städning och stickning idag om jag kan slita mig från hundarna vill säga ;) är ju så roligt att studera dem när de leker :)


Önskar alla en superbra lördag ......  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards