Direktlänk till inlägg 10 november 2010

vinterkul :) +lite bilder till Tess ;)

Av annica johansson - 10 november 2010 17:37

Ja att det har kommit en massa snö är väl ingen nyhet nu :)


Hundarna gillar det. Kelly hoppar och skuttar som om hon vore en förvuxen groda =)

Jack han ålar sig fram i snön både på ryggen och sidan :)

Visst låter det som jag har normala hundar =)


Även Tigger (kaninen) hoppar och skuttar i snön :) och katterna ligger inne och njuter av stugvärmen, så några normala djur i alla fall :)))


Som vanligt har jag haft en underbar dag på jobbet :) Barnen är helt underbara :)) Har även mycket bra arbetskamrater oxå ;))


I dag stog det bakning på schemat med ettåringarna, ja många tycker nog att jag är galen, ja men sån är jag, å har man den rätta inställningen så är det inga problem "Allt går bara viljan finns"


Dillemat var ju att vi även ville hinna med att gå ut i den underbara snön :)

Gjorde som så att vi snodde ihop en mördeg och stoppade i kylen, så i morgon ska vi göra kakor av den :) För på fredag har de minsta ansvar att bjuda hela fsk på fredagsmys :))


Ut i snön det bar, de små var väl lagomt förtjust i snön =)

Men jag å övriga barn/vuxna hade störtkul :) det gjordes snöhäst, snöspöke och en jätte snöboll som de kunde klättra upp på, snöänglar, pulka åkning  och jag och några barn provade med att simma i snön och mycke annan lek, ja det var full huggning :)))


Nu till Tess (3år) del, har lovat henne att lägga ut fler roliga bilder på kaniner. Hon såg kaninen vid datorn förut och skrattade klatt å länge åt den. Ja ni andra år oxå njuta av dessa fina/roliga bilder =)

(Börjar med datorkanin för er som missat den)

  

Ja även en kanin lär hålla kontakten med omvärlden och se efter om nått nytt har hänt på djurhållnings reglerna :)


 

En kanin beöver även mat å för att få det bästa kanske det är bäst å inhandla den själv... 

 

Är allti bra med en vila på maten ;) 

 

Här är hemligheten varför kaniner är så len å fin i pälsen jämt, de tar skönhetsbad ;)

 

En del kaniner föredrar eklogiskt och odlar sin mat själv....

     

Det gäler att  göra sig fin utifall det kommer en stilig herrkanin ;)


Nuere slut på barnprogramet.

 Tack å hej för denna gång, vem vet det kanske kommer fler roliga kaniner en annan dag :))         

 
 
:)

:)

15 november 2010 13:43

Jisses så söta kaninbilder! ♥
Fick nästan lust att högerklicka och försöka spara men behärskade min impuls. B) ;)

http://witharmswideopen.bloggplatsen.se

 
:)

:)

15 november 2010 21:18

Tack själv! :)
Haha, jag FÖRSÖKTE verkligen sno dem nu men det gick inte så bra! B) Attans!

Må gott!

http://witharmswideopen.bloggplatsen.se

annica johansson

16 november 2010 05:56

Jag kom ju på det sedan att de had gjort om och låst bilderna :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards