Direktlänk till inlägg 15 september 2010

som det ska.....

Av annica johansson - 15 september 2010 18:59

Ja dagen började väl inte speciellt trevligt. Satt i godan ro och avnjöt morgon kaffet, när jag kände att det kliade på armen och min största fasa här i livet hade inträffat. Jag hade en fästing som sugit sig fast   . Jag fick dock inte sådan panik som jag har föreställt att jag ska få vi ett sådant tillfälle. Det kan ju bero på att jag aldrig såg den sitta fast, utan jag upptäckte det när jag fick den i handen efter att jag kliade mig. Hoppas innerligt att detta var försa å sista!!! Men med tanken på i vilka mängder de verkar finnas nu så är jag rädd för att det inte är den sista. Helt ok att hitta dom krypandest

(fast lläskigt det å) men får jag välja så tar jag dom krypandes...


Hade inhandlat märgben åt hundarna som de fick innan jag for till arbetet,mmmummms.....

     


Hade för övrigt en toppen dag på arbetet   ....

Åkte direkt hem från arbetet, vilket var ett tag sen jag gjorde och inte hade jag något akut uppdrag jag behövde göra på jobbfronten eller nått annat akut, var ca två veckor sedan jag bara fick vara å göra som jag ville efter arbetet  


Jag började med att avnjuta en    Sen bar det ut i skogen med hundarna och det var så underbart, solen sken och luften var klar....

      


Väl hemma igen blev det en till   ute i solen :)


Började sedan städa av gården från både leksaker, hundbajs och skräp (Kelly hittat en skräppåse  ).


 Drog sedan igång klipparen och drog över gården

  

När jag ändå var i farten åkte trimmern fram och för att spara lite tid inför höstarbetet i trädgårde så kom jag på ett snabbt sätt att göra höst i ett av blommlanden :) Jag trimmade ner det hela   ....

Prexis när jag var klar där ute så var det bar att gå in å sätta sig vid ett dukat bord   


Nu ska jag avnjuta några partier med

spindelharpan

Sen ska jag kasta mig i soffan....


  


Ha en trevlig kväll....


 
 
Lena

Lena

15 september 2010 20:39

Fy så läskigt med en fästing, tur den inte satt fast då...Jag skulle då få Panik om någon.... Ha det bra i soffan :)

http://lenahansen.bloggplatsen.se

annica johansson

16 september 2010 05:46

Ja otäcka djur det där!! Det var så skönt att få ligga i soffan å bara ta det lungt :)

 
Lena

Lena

17 september 2010 10:52

Hej !! Jag köpt min Lins på Media markt, men han hade bara det för det var en fel beställning, tur för mig...man kan beställa, såg även att dom hade på elgiganten..Såg även på nätet biligare där...Skickar adressen dit när jag kommer hem... påminn mig om jag glömmer det!!!!

http://lenahansen.bloggplatsen.se

annica johansson

17 september 2010 16:44

TAckar :)

 
Lena

Lena

18 september 2010 09:56

Kul bild på katten :)

http://lenahaga.blogg.se

annica johansson

18 september 2010 12:38

visst var det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards