Alla inlägg den 30 maj 2012

Av annica johansson - 30 maj 2012 08:53

Jag tycker jag är med i tiden men när man granskar verkligheten så går den lite för fort...


Nacken min den mår vissa dagar bra och andra dagar inte alls. Är väldigt glad över dom bättre dagarna, men dom har sina nackdelar ;) oxå. Svårt att låta bli å göra saker, men å andra sidan kan inte livet stå still heller, så det är en väldigt svår gränsdragning man måste göra på vad som måste göras och det som kan vänta. Djuren går ju dock i första hand och sen hemmet, för att det ska kännas bra att vistas i oxå, trädgårdsarbete som jag bara älskar att fixa med, ja det får stå tebax det.... Sedan får man ju ha diskusioner om att allt inte kan ske på en gång, hur mycket man än vill, gäller att ta sakerna pö om pö. Göra lite och vila, göra lite till och vila osv....


******


I helgen hade vi trivselkväll med jobbet på en underbar plats ute i skogen vid en sjö. Vi grillade och hade det jättemysigt och roligt...

 

Vädert blev ju som det blev, men vad gjorde det när vi hade det så trevligt :)


 


*****


I södags var det dax för endagars vilspårsläger. Min plan var att gå med Kelly och börja träna öppenklass, anlagsklassen har hon ju klarat :) Men nu gick  ju hon i in i löp så passande. Jag hade ju planer på att ställa in det hela men vet ju hur roligt det är på dessa läger :) Jag beslutade mig för att ta med Jack i stället :) Hade inga större förhoppningar på honom, testat förut en gång å då visade han ett så ointresse att jag tänkte , ingen ide å fortsätta....


 

Genomgång av de nya reglerna för i år


Mätning av blod. Man var ju lite fundersam genom att man nu endast får använda 2 dl blod mot förut 3 dl. Men det har visat sig att man får blid kvar i flaskan vid slutet så....


 

Sen var det dax att lägga alla spåren.... Här får jag mitt spår blodat...



 

Jack han fixade detta galant,lungt och metodiskt sökte han sig fram till klöven. Matte var så stolt över hans insats, då fans viljan och lusten hos honomm som jag inte sett förut :) Genast började planer i mitt huvud att lägga fler spår åt honom :)


 

Det bjöds på kolbullar, så mumsigt gott....


 

Jack var trött och slut efter denna dag :)

*******




mÅrris flyttade hem imåndags. Världens sötaste och tuffaste missunge ;)))

Nu har jag lite att jobba med för att alla i huset ska acceptera honom. De övriga katterna är väldigt nyfiken på honom, sitter gärna på avstånd och kollar in när mÅrris far som en tetting och leker, men kommer han för nära blir det otäckt och de flyr fältet :)


Med Jack är det inga problem,han ignorerar mÅrris, så de kommer snart att vara goda vänner :) Kelly däremot är lite för intresserad, hon är liksom på hela tiden och är allmänt dryg, så med henne får jag jobba lite med....


*********

Igår, Tisdag gav jag mig ut i skogen för att lägga blodspår åt mina hundar och en kompis hund. Fick låna färdigsnitslade banor, men kan intyga om att det inte var enkelt. traskade omkring som en yrhöna där i skogen i tre spår, för att hitta vägen. Ja det går ju inte å beskriva denna strapats färd, den måste upplevas IRL :)... Spåren blev lagda, så jag kunde äntligen fara hemmåt.


Kvällen komm och vi for upp för att gå spåren. Jack fic vara den som började. Han var såååå duktig, hade ju LITE problem med att lägga hans spår och nu tappade vi bort oss och kom ur spår ( ja som jag hade kutat runt där så, spårade Jack mina spår) Men från tomma intet så hittade Jack klöven, helt suveränt jobbat av honom :))))


Kelly fick bli andra hunden ut i spåret. Ja hon kan ju detta och spårade lungt, noggrant och metodiskt. Tog sin första återgång galant och spårrutan var heller inga större bekymmer. Men så hade ju matte slarvat med att knyta fast klöven, den var BORTA!!! fan, halvpanik bryter ut, men som tur var var inte bilarna långt borta så Maria får springa dit å hämta en klöv medans jag tar tillbaka Kelly en bit på spåret och vips så hittade hon belöningen :)))


Sist ut var det Kickens tur. Han tog sökrutan nästan direkt, inga problem där :) En snabb och metodisk svensk/dansk gårdshund, som spårade galant :)


Två stolta mattar kunde sedan styra kosan hemmåt med trötta, glada hundar :)))


Nu var jag fast besluten att fixa egna spår, så jag sa till gubben att nu nedrans får du ta å visa mig vart ni har skogen, så jag och Maria kan lägga spår. Sagt och gjort så for vi i väg där på kvällen och kollade av vart skogsskifterna låg, har 170ha att välja på, visst alla delar går inte att lägga på, men många olika sorters skog fanns det allt från hyggen till 130 årig gammal skog :))


Så här ska spåras......


 

Livet leker trots det onda :) 



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards