Alla inlägg den 19 maj 2012

Av annica johansson - 19 maj 2012 07:02

Igår när jag satt på uggelspan fick jag sms om ett fotouppdrag, glad blev jag :)

Tanken var att jag skulle fara upp till stugan i dag men pga avv detta sms så beslutade jag att skjuta på stugfärden till en annan helg. Dels är jag ju inge pigg i min smärta och är nog inget trevligt sällskap så lika bra jag stannar hemma.... =)




Men säg inget åt hundarna för då stryper dom mig =)  De bara älskar denna plats och ja det gör jag oxå :)


Efter uppdraget ska jag utforska lite nya jaktmarker. Så idag får ni hålla tummarna att alla mina planer går i lås och att allt blir kanon.


Resultatet kommer senare....


Av annica johansson - 19 maj 2012 06:50

En seg och trött dag. Gubben och ungarna har åkt till stugan och jag som i normalfall inte har några som helst problem att sova, får ju det när jag blir solo hemma, somnade nog inte förrän efter 02 nån gång. Jag sov till 9.30 och hur jag än försökte så kunde jag inte få fart på mig själv.


Började plocka lite inne, började gräva upp blommor, inget blev färdigt kändes mer att jag bara stökade till. Som vanligt sånna här dagar är jag glad att jag har kameran, inte så ansträngande och jag får vara ute i naturen :))


Gick ut och satte mig på en åker för att försöka fånga jordugglan vi har här, men den ville inte visa sig. Tornfalkarna kom dock och visade sig :) 


           

Vedbock


Tornfalk


Buskskvätta


 

Bofink



         


Är kattvakt åt grannen i helgen. Denna söta mor har 4st kattungar, de är så bedårande söt...

     

Denna gobit ska flytta hem till mig nästa helg :)


               

Lurvas 


 

Kurre


     

När jag var ut och fotade den vackra himlen kom min Sigge och höll mig sällskap :)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards