Alla inlägg den 10 maj 2012

Av annica johansson - 10 maj 2012 17:31

I dag var gobiten min till vetrinären


Jaack har haft klåda på mage och bröstet, ja hela underredet =) Jag fick bukt med det ett tag, men sen blossade det upp igen, så det var läge å kolla upp det.



Vetrinären skrapade hud för å kolla om det fans några kvalster å annan ohyra. Hon fann inget, men som hon sa kunde ju, om det var skabb, att det kunde sitta djupt. Min andra hund har ju inte haft nån klåda så skabb låter inte så troligt.


Troligtvis nån form av hudinfektion så vi ska börja behandla med antibiotika. Vi ska även behandla mot skabb och löss, för i onsdags upptäckte jag löss på Kelly :( som om det inte räckte som det var.....


Jack ska även badas 2-3 gånger i vekan med antibaktirellt schampo =) Han som HATAR vatten. 


Inte tyckte Jack det var så himla kul hos vetrinären, fler som kollade honom och blev upplyft på ett bord som rör på sig!!!!! och ont gjorde det när de skrapade i huden :( ja allt var pest och pina. Man får knappt peta på Jack i normalfall så rejält sur var han :/ Kändes som hela hunden var stelopererad, gick inte å böja på en enda led =) Han fick lite kompensation för denna pers, en tur i skogen och ett märgben och för att inte göra mig helt osams med honom så får badet vänta tills i morgon....

Katter och kaniner är dock friska :))

********


Ja så var det gumman och gubben i huset då.


Gubben går hemma med sitt finger fortfarande. Han har fått ett smidigare skydd för sitt finger, en plastskena på ovansidan och tummen är fastspänd så han ej kan använda "nyp"greppet.

Sen har han även börjat få en förkylning :(


Med gumman är det ju inte så mycket bättre, snarare sämre. Har nu de senaste veckorna känt av en viss domning i vänster hand oxå :( som jag sa angående hundarna så tycker jag det räcker nu!!!


Ett ljus i tunneln är att det börjar röra på sig angåeende remissen som jag skickade till smärtmotagningen i Gävle. Fick papper där jag ska fylla i mina bekymmer och annat de behöver. Vet även att remiss för magnetröntgen är skickad....


Men i morgon är det jag som ringer HC igen!!! kan inte fortsätta så här!!!

Jag vill inget annat än att jobba med mitt underbara jobb, men när min smärta blir värre kan det inte vara rimligt att göra de 3 timmarna jag gör.... eller????


undrar hur länge jag orkar hålla mig kvar =)))






Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards