Alla inlägg den 18 maj 2012

Av annica johansson - 18 maj 2012 10:25

Ja en vcka har snart gått sen jag bloggade sist...


Veckan började med att jag sjukskrev mig själv pga. att värken ökat :( Ja lite i samråd med HC då. Min läkare var tebax efter sitt uppdrag han vart på, å glad blev jag. Han kunde dock inte ringa upp förren på tisdagen. När han väl ringde och jag berättade hur det stog till. Då hade jag även fått reda på att magnetröngen skulle bli av första veckan i juni :) Doktorn tog mig på alvar och sjukskrev mig till den 12 juni.


Första veckan i juni låter ju som det är väldigt långt borta men det är ju bara 3 veckor kvar =) Lite svårt att tänka sig att sommarmånaden är så nära, med tanken på det kalla och blöta vädret vi haft. Jag tror nog att jag fortfarande går å inväntar att våren ska komma jag.....



Har även fått en bekräftelse på neurografi undersökning ( mätning av nervinpulser) men den skulle jag få vänta på i 2 månader :( Har även fått ny smärtmedecin, som bedövar nervsystemet, mycket bra tabletter för jag får sova hela nätterna på dom :)


********

Onsdagen hade jag en dålig dag, ingenting var bra allt var pest och pina.. Men så ringde Carin och vi drog till skogs med hundarna :) Jag blev genast pigg och glader igen. Skogen och djur, ja det är medicin det :))


Gjort lite annorlunda med bilderna denna gång. Har skrivt komentarer eller det hundarna ser ut att tänka. Inte på alla bilder då, tog tid  med det som blev. Själv nöjd med resultatet....


För att få nå sammanhållande bild med foton och text har jag även tagit med "misslyckade" foton :)


Ni kan se hela historien här:
http://jalbum.net/sv/browse/user/album/1174027/



***********


Ja på torsdagen var det dax för den årliga turen till Vinnersjö trädgård. Mycket blommor har de och billig :)








http://www.vinnersjotradgard.se/





Jag skulle ju som vanligt inte ha så mycket och definitivt inte i år, då jag inte kommer att kunna fixa i trädgården. Var fast besluten att bara köpa två amplar =)


 


Ja så bra gick det :)

Blir nog bra bar det blir gjort =))


Tog även ett beslut att jag ska bli med kattunge ;)

 

Ja vinnersö äventyret och katten ska höra till kristihimelsfärdsdagen, lite förvirrad bara :)

*******


Så blev det Kristihimelsfärdsdagen. 

17 maj Norges nationaldag och det är samma dag som gubben och jag döptes, ja vi döptes samtidigt =)


Gubben och ungarna for upp till stugan, för denna dag är oxå premiäröppning av stugan....

Själv stannar jag hemma, av två andledningar, har ju haft löss på hundarna och det finns en till hund där uppe och jag vill vara säker på att dom är döda, sen är det ju min verk, ska ju orka oxå och inte så lätt med det nuförtiden att orka, ja det mesta .....


Själv hemma, bara jag och hundarna, vad göra????

Jo jag gav mig ut på en safaritur med bilen på egen hand, kan meddela att hundarna inte alls tyckte det var kul...



Det började väldigt bra för mig, på åkern hemma hittade jag denna, vad det nu är. Jag gissar villt på jordugglan.

inte så bra foto, den var väldigt långt borta så jag har klippt ner fotot mycket...


Spran även på denna när jag traskade omkring på en åker för att ev få syn på lappugglan..

Inte var dag man stöter på älg i det vilda nu för tiden :)


Kunde inte låta bli å stanna till och fota denna skönhet :) Jag blir då aldeles lyrisk när jag får komma dessa djur nära, nästan så jag vill tebax till det yrket..men det går över fort, behöver ju bara röra på mig lite så värker det både här och där =)))


Sen fångade jag inga fler djur direkt på foto men såg lie flera som rådjur och diverse fåglar. Men att bara få vistas i skogen är ju så juvligt i sig :))) Blev en tur på 5 timmar :)

           

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards