Alla inlägg den 4 maj 2012

Av annica johansson - 4 maj 2012 07:01


(Ser ju så här i efterhand att stavningen inte är helt 100 =/ men struntar i det =) Är ju inge bra på att stava i normalfall med ser och märker att med en högerhand som inte funkar fullt ut inte gör saken bättre )


Rena aprilskämtet vaknade man upp till i dag...


De hade varnat i går på SMHI,men lika chockad och less blir man iaf när man kliver upp och det ser ut så här :( 

Inte så myckett göra nått åt det men gnälla måste man få göra =)


Tror fåglarna är glad att jag fortfarande matar dom....

     


Är dock fredag i dag, alltid nått att glädjas åt. Fast för mig i nuläget känns det ingen större skillnad på vardag och helg. Har lika ont vare sig det är måndag eller lördag...


Resume av vecorna som gått


Är inne på min andra jobbarvecka, starade förra veckanmed att jobba 4,5 timmar. Underbart att vara tebax på jobbet, synd bara att värken ökade i samband med det. Var till läkaren och blev sjukskriven på halvtid så nu jobbar jag 3 timmar per dag..... Ingen större skillnad på värken då....


Vi har begärt ett rehabsamtal med försäkringskassan, bara hoppas det komme snary. Lät som det skulle gå fort då förra veckan men inget hört ännu.....


Det finns dock sjukvård som tar en på allvar, har eller snarare ska få komma på magnetröntgen samt en sån där mätning av nerverna och muskelaturen i armen. Bara att skriva hr på dadorn är ett problem när man har tre fingrar som är bortdomnade, har liksom tappat finmotoriken i höger handen och det är jag förbenat less på nu....


Ska även få prova en annan medecin mot smärtan, de jag äter nu gör att jag bara bir illamåeende och kan inte äta nått. Visserligen är det ju nte helt fel att gå ner några kilo i vikt men hade kanse vart trevligare om det skett på ett annat sätt =)


Sista april och första maj, ja då låg jag deckad i feber, hade över 40 grader, med alvedon hela dagar kom jag ner till 38 :( har väl aldrig vart med om en sån hög och envis febran. Den gav sig iaf som tur var.....


Har även hänt lite roliga saker oxå trots de trista med värken :)


Var till en kolega förra lördagen på en trivselmiddag. Underbart god mat bjöds det på och efterrätten ja den var så gudomligt god så det finns inte ord för den :) Typ glass med Nutella i mmmmm :p

Underbart trevligt var det oxå, jag är så lyckligt lottad som har så underbara kolegor :)))


Har även hunnit med en sväng till Kybacka gård till älgparken :) Gjorde för länge sedan en pressent till ägarna, för att de är så trevliga och mysiga personer...


200 vykort hade jag gjort åt dom på ståtliga Dennis. De blev så glada över dom, kändes så bra :))

******


Igår var vi åter sammlade jag och mina kollegor. Vi var till Viken på Living room och käkade och hade det trevligt och roligt. Vi tackade av en av oss som slutat. God mat och trevligt sällskap, kan ite bli bättre :))


Ja det var en sumering av de två veckorna sen jag sist skrev här....


I helgen är det äntligen dax för att testa hundarna på björn, har nog sagt det många gånner med det ska bli så kul, intressant och spännande. Har ju gått igenom i huvudet tusen gånger hur hundarna kommer att teagera. Bara å vänta å se om jag har rätt.....


Önskar alla läsare en underbar helg :)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards