Alla inlägg den 7 maj 2012

Av annica johansson - 7 maj 2012 07:19

Igår tog jag mig en egen promenad i skogen utan hundar på ca 4 timmar. Underbart väder, lungt och fridfullt...


   


En önskan man har när man går i skogen är ju att få se lite djur, men inte så mycket av den varan då, kan ju ha att göra med att man inte har tålamod att sätta sig å vara stilla =) Ja en å annan fågel skymtar man till, men är ju en underbar upplevelse att höra hur de sjunger....


Nått annat jag har blivit bra på är att finna skellet och andra döda djur. I går fann jag detta.....


 

Ett älghuvud, snacka om stora tänder....



 


Ja grogägg och grodyngel har man sett många gånger men detta har jag aldrig stött på. Tydligen ganska nykläckta. De "bodde" kvar i sina skal, om de åt av dom eller om de bara hade de som skydd har jag ingen aning om. De gjorde små utflykter men var snabbt tillbaka igen, intressant var det......


Ja vårkänsloran frodas....

Efektivisering i parning eller?????



På hemväg blev jag tvungen att stanna efter vägen där denna skönhet jagade...  

 

Brun kärrhök....


Lite irriterad blev jag på mig själv då jag kom hem och insåg att jag haft allt för lång slutartid. Var dock lite stressad där jag stod. Jag stod i en kurva och kände mig stressad, dels ville jag hinna fota samtidigt som jag lära hålla koll om det kom fler bilar. Får väl hoppas den kommer tebax så jag kan få chansen igen på den. Borde va förbjudet att vara så klantig med inställningarna när man har en sån här vacker sak bara nån meter ifrån sig :(



Fler bilder från denna promenad hittar ni här:

http://annica882.jalbum.net/



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards