Direktlänk till inlägg 7 april 2011

först lite gnäll sen lite glädje och sist....

Av annica johansson - 7 april 2011 17:56

Ja ingen i dessa trakter har väl undgått stormarna som härjar där ute. Nästan så jag hugger tag i köksbordet när det blåser till =) Fast jag tror nog inte köksbordet har en chans att följa med. Växthuset har dock blåst sönder. Som tur var var gubben ut och kollade så bitarna stannar kvar på gården, för själv vägrar jag gå ut nåe mer i dag.


Var ut med hundarna på åkern, ja det ska ju va jag till det. Slöheten slog till, hade ju tänkt mig en tur till skogen men valde den närmare vägen.


Jag själv höll på blåsa sönder där ute på vidderna men hundarna hade superkul, jagade löv som flög omkring, tur de missade harstackarn vi skrämde upp. Jag beslutade då att gå hem och låta kaninen få vara ifred.

  Sist jag gick här var det fullt med snö =)


Ska man se saker å ting positivt, angåeende denna storm så är det att; torkar det inte upp nu så gör det väl det aldrig :)


Sist men inte minst tänker jag bjuda på lite foton som jag tagit i veckan.


Vi startar med lite vårtecken.

   Härligt med videknopparna :)


  Tibastknopp är inte helt fel de heller....


Knäppte även kort på ett par guldlöv =)

  Är från min Jasminbuske, där solen ligger på från baksidan.


Sen över till dessa fåglar jag envist försöker fota....

   Jag såg att det satt en fågel i buskarna, men såg bara siluetten av den. Nu ser jag att det är en underbar söt bofink :)


       Ja dessa svanar kom jag ju inte så nära som jag hade hoppats på, men några skapliga blev det iaf, med tanken på förutsättningarna jag hade...  Denna fågel har jag ingen aning om vad det är. De flög upp från åkern medans jag gick till svanarna. De enda fåglar jag så här på rak arm kan säga lever på åkermarken är sånglärkan, men kan tyvärr inte artbestämma den. Jag är glad att den fastnade på linsen med tanken på dess hastighet =)


Ja i förra blogginlägget berättade jag om slagsmål mellan kråkor och duvhöken. Fick dom på bild än om det vart suddigt, här skulle man haft en turbokamera och ett lugn själv för att hinna med i svängarna, kan lungt påstå att det gick undan och att jag lyckades fånga nått på linsen räckte för att jag skulle få ett minne av denna upplevelse.


Så här såg nog de flesta korten ut jag fick, knäpte säkert 20 kort.

  massa trädgrenar å nått suddigt flygande


    Här ser man hur höken slgit omkull en kråka i luften. Det jag såg och vet så kom ingen till skada. Kråkorna lyckades jaga iväg de två hökarna när jag var kvar.


Även totalt misslyckade kort kan bli fina, som detta

  ser nästan ut som et tavla, själv tycker jag detta kort blev läckert :)


Tack å hej för denna gång....


 
 
Malin J

Malin J

7 april 2011 21:37

Vilka fina kort du tar! =)

Ja jösses vad det har blåst ute idag. Jag släppte ut missarna och då kom stormen. Tittade ut från köksfönstret och såg ett träd blåsa omkull i skogskanten. Missarna ville raskt komma in igen...

Har ni ingen snö kvar?

Här i Våmhus har vi flera decimeter kvar.... Är så trött på snö nu. Lite fler plusgrader så är den förhoppningsvis snart borta så marken kan börja torka upp. Hela hönsgården fortfarande begravd i snö.

Ha en riktigt skön kväll!

http://melian.bloggplatsen.se

annica johansson

8 april 2011 04:44

Tack :)

Ja det var inget trevligt väder inte, förstår missarna att de ville komma in igen.

Inte är det mycket snö kvar heller, det är väl på de skuggia platserna som det ligger kvar. Denna vecka har enormt mycket försvunnit :)
Låter trist med så mycke kvar, vi håller tummarna att det går fort även för er.

Ha det gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica johansson - 28 december 2014 10:16

Ska försöka sumera året som gått med bilder. Inte helt lätt att välja ut vad man ska ta med men har gått på känslan. Tänkte först ett kort per månad men insåg att det går inte så mellan 3 och 4 per månad fick det bli :)    JANUARI   Jag ...

Av annica johansson - 22 augusti 2013 08:29

 Man ska ju hålla det man lovar. Igår var jag en olydig flicka och bröt löftet   inte bra.... eller det kanske inte gör så mycket om det bara är en annan som blir drabbad???? Jag hade lovat mig själv att låta kameran vara och inte fota nått på hela d...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:52

Jo visst är det så, men just i detta läge jag är i just nu hade det vart enklare att jobba så man slipper fundera och tänka så mycket. Lite av en nystart i mitt liv igen då.....     lyser och det är 17grader i solen nu kl 09 :)    Vet väl ...

Av annica johansson - 21 augusti 2013 08:40

Ja genom att sommaren varit så torr, är det dålig återväxt på gräs och dyligt, i alla fall här runt gården. Svårt att hitta fin föda åt kaninerna, men ute på åkrarna där de slagit en gång där börjar det finnas fint gräs.   I går kväll gick jag di...

Av annica johansson - 18 augusti 2013 18:08

Dagen började med att jag begav mig till skogs för att möta upp sveriges elit taxar. Det var dax för SM i viltspår. 21 startade hundar... Är man intreserad av resultat så gå in på: http://www.gavleborgtaxklubb.se/                   ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards