Alla inlägg den 25 april 2011

Av annica johansson - 25 april 2011 19:00

Ja då har man averkat ytterligare en dag :)


Solen har skinit från en klarblå himel hela dagen. Just i denna skrivande stund så är det +22,9 grader i kvällssolen (19.00)


Kors itaket vilket vackert väder vi har :)))


Detta häftiga foto tog jag med mobilen när jag tog en paus i trädgårdarbetet för att åka till en arbetskamrat å testa lite experiment :) Ja lite jobb då på den lediga dagen =))


Ja arbetet har ju fortgått vid trädgårdslandet idag.

   Fick hjälp av gubben idag, han har fått äran att gräva bort jord och grus i gångarna. Jag har fortsatt rensandet och jämnat till gräsplättarna runt om.


var ju iväg på en liten tur i går och köpte lite frön och lökar

Blev lite av varje :)

Några blommor skulle jag ju inte köpa. Ni ska veta vilka diskussioner jag hade med mig själv där jag gick och såg alla vackra skapelser =))


oppps!!!!

Det blide tre stycken Lewiser :) dom är ju så underbart vackra, men jag får dom aldrig att överleva :/ kanske dax å läsa på om dom....


Tänk vad fort det går nu i värmen på bara ett par dagar har ju allt slagit ut, detta är min krusbärsbuske :) taggig å jävlig men goda bär =)


Blev ju dax att gå in för att få lite mat i magen. Tittade som vanligt ut på mina fåglar och se vad jag hittade, en domherre :))) har inte sett dom på hela vintern!!!

Ja tänk att jag fick in en fågel i detta inlägg oxå ;))))


Efter maten fixade jag så Tigger fick en lite etagevåning i sin bur :)

gjorde det enkelt för mig. Tog ett gammalt köksbord som jag limmade fast en jutesäck på och satt in :)

Tror han kommer att gilla det, han var dock inte på humör för att våga sig upp medans jag var där, det var roligare att bygga nya gångar i halmen som jag buffat upp åt honom :)

Tiggers vy från etagevåningen :)


Hittade Bull som låg å njöt av värmen från plattorna



       Ska strax ta en vila jag å, ska bara in i duschen och sanera av mig allt jobbardamm :)

Av annica johansson - 25 april 2011 09:13

               Sitter å kollar mina foton och här kommer lite bilder från sep-apr....


Vi har ju haft ett strålande vårväder, näst intill sommar. Jag är ju dock lite orolig över; när kommer snödämpan???? Vi har väl aldrig klarat oss utan ett bakslag vad jag vet. Med tanken på den tidiga vintern så kanske det i år är dax att vi klarar oss från en sådan....


  September 2010


   Oktober 2010


   November 2010


December 2010


   Januari 2011


   Februari 2011


   Mars 2011


   Aprill 2011


Och nu går det fort fram sommarvärme i aprill och allt grönskar i rasande fart :) graderna under påskveckan har legat runt +20 grader och strålande sol :)))

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards